![]() |
Zonde tegen de heilige geest?
Ik heb eens van verschillende mensen gehoord over de zonde tegen de heilige geest. De ene zei dat dat gewoon niet geloven was, de andere zei dat als je een zonde erg veel gedaan hebt, dat dat dan zonde tegen de H. geest wordt. maar ze zeiden allebij dat die zonde niet vergeven wordt.
Maar als niet-christen doe je zonde tegen de H. geest, zonder het zelf te beseffen. Hoe kun je dan een christen worden als zonde tegen de H. geest niet vergeven wordt? |
Domme vraag. Consequentie is boetedoening, maar dat moet voldoening zijn voor een Christen.
|
gebod 13:Gij zult mijn naam uitspreken tegen iedereen die u tegenkomt met geheel uw hart verstand geest en ziel. Die naam is You are I (joeri)
aldus zult gij uzelf niet boven anderen verhogen, en beseffen dat het slechts JHWH is die ervoor zorgt dat jullie zijn wie jullie zijn. You are I Adolf. You are I Marc D. hoogmoed is des duivels eerste zonde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, vreemd :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mooi niet dus. :evil: |
Ik dacht dat zonde tegen de Heilige Geest zoiets was als ontkennen dat God bestaat.
(Please correct me if i'm wrong) |
Citaat:
|
Citaat:
|
maar dr is toch een groot verschil mbt vergeving tussen de katholieke en protestantse kerk?
Wordt deze zonde tegen de heilige geest wel door de protestanten je vergeven? |
Citaat:
|
Citaat:
|
9. Wat is de ‘zonde tegen de Heilige Geest’?
Eigenlijk is elke zonde mede een zonde tegen de Heilige Geest, want de Geest is God. Wat men met de uitdrukking bedoelt, is de lastering van de Geest (Matt. 12:31v.), dus bewust kwaadspreken van de Geest, bijv. door Hem een demon te noemen. Dit is een daad van doelbewuste rebellie tegen God, die bij een ware gelovige ondenkbaar is. Juist de gelovige die zich er zorgen over maakt de Geest gelasterd te hebben, geeft daarmee een aanwijzing deze zonde niet begaan te hebben — want de echte rebel máákt zich daar geen zorgen over. Gelovigen wijs te maken dat zij de zonde tegen de Geest begaan hebben, is niets anders dan een list van Satan. Voor nog 19 vragen en antwoorden over de heilige geest zie: http://www.ronduit.nl/jc/loc_centrum...52&cat=2752694 en voor de rest: www.google.nl |
sorry veroorzaker maar daar ben ik het niet mee eens. je gaat echt niet naar de hel omdat je de geest vervloekt, want het gaat erom dat ej weet wat er met die geest bedoeld word.
wat is anders het verschil tussen zeggen:de geest gods is een demon, of god is een demon? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zonde tegen de heilige geest is de enigste zonde die niet wordt vergeven, zoals Jezus zei..
De farizeers maakte de zoon van God uit als iemand ie bezeten was en andere demonen uitstuurdde.. Maar of dit er helemaal precies mee bedoelt weet weet ik niet.. De veelgemaakte fout hierboven gemaakt is dat mensen denken dat elke zonde een zonde tegen de heilige geest is.. Bij "gewoon zonde" of alle andere zonde" is meer sprake van dat je de heilige geest telleurstelt.. lees de zin nog maar es in zen gehele contexst, niet dat je hem dan perce hoeft te begrijpen.. der is wel wat verdeeltijd over wat het nou precies is zondigen tegen de heilige geest, zijn boeken over geschreven... ! maar het is denk ik wle zo dat dit een zonde appart is..! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52. |