![]() |
[HDD] nieuwe schijf blijkt dvd drive?!
goed ik heb een nieuwe hd gekocht te weten een maxtor 160g ata
ik stop m erin en nu staat er bij my computer ipv een 2e harde schijf een 3e optical drive verschillende jumper settings geprobeerd maar t maakt geen drol uit ik denk dat ik de jumper weg moet laten (op slave dus) want tis een extra hd dus ik boot winxp vanaf een andere hd + mn oude hd (die er nu dus uit is) stond ook op slave in mn bios staat ie wel goed aangemerkt en bij device manager staat dat ie ook properly werkt snap er nix van :( |
Heb je wel gepartitioneerd dan?
Kijk eens in de Disk Manager van Windows XP/2000/NT. |
ach ja dat was de missing link thx :)
kan ik er weer ff tegenaan (y) waar zit trouwens die disk manager ik bedoel hoe kom je daar op de normale manier? want hoe ik er ben gekomen was nogal omslachtig :o :D meer zeg ik niet :p ik heb overigens nog wel die 3e optical blijkbaar stond die er al voor dit gebeuren maar alsnog wel erg vaag kheb toch echt maar 1 dvd en 1 brander en meer niet |
Administration Tools -> Computer Management -> Disk Manager
Administration Tools vind je in de Control Panel onder Performance & Maintenance. |
Citaat:
Om één of andere illustere reden herkent ie de brander tweemaal, éénmaal als dvd-brander en éénmaal als cd-rw brander. Foutje van microzacht ? |
Neuh, waarschijnlijk heb je Daemon Tools of iets soortgelijks op je PC staan. Anders moet je ff kijken in je device manager onder welke device de drive valt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28. |