![]() |
Scheenspier trainen
Weet iemand oefeningen om deze spier te trainen? Want ik ken geen enkele oefening of apparaat die er is om deze spier te trainen. Verder denk ik dat deze spier ook word achtergesteld :nono: Ik wil deze verder kunnen ontwikkelen maar weet iemand hier tips voor?
|
wandelen? (steppen/rennen/ fietsen...?)
Maar waarom wil je die spier ontwikkelen als je hem toch niet nodig hebt? |
ik las sluitspier... :bloos:
waarom zou je je scheenspier willen trainen? |
scheenspier?!?!?
:) |
Om gespierde schenen te krijgen? :p :o
Nee, maar ik denk dat wandelen en steps ofzo wel helpt daarvoor? :confused: |
Zover ik weet kan je met dumbells, barbells en aparaten je scheenbeen NIET trainen.
Volgens mij zijn hier geen oefeningen voor. |
vroeger probeerde ik steeds mijn record hooghouden te verbreken, dan had ik altijd wel spierpijn in mijn scheenspier.
|
Trappen op en af lopen
|
Zitten er spieren aan de voorkant van je onderbeen dan?
*voelt* Bij mij zit er meteen bot onder de huid, dat is toch altijd? Ik heb nog nooit gezien dat iemand daar spieren had zitten. |
Denk dat je met google wel wat vind (scheenbeenspieren trainen):
http://www.runningfiles.com/training...kingvoet1.html Succes! |
Citaat:
Overigens heb ik nu ook spierpijn in mijn scheenspieren, maar ik denk niet dat TS dat als sport wil gaan doen. (springen/stoeien/vallen/stapelen op een opblaashindernisbaan) |
Mjah, aan de buiten-zijkant van mijn scheenbeen zit wel iets dat een bescheiden spier zou kunnen zijn, misschien is dat 't. Ik was helemaal aan de voorkant aan het zoeken :)
Volgens mij span je die spier aan als je op je tenen staat, of doe je dat met alleen je kuitspier? |
Je moet je voet juist flexen, dus het tegenovergestelde van strekken.
Als je je hand op je scheen legt, en je voet flext, VOEL je ook dat die spieren worden aangespannen :) |
Citaat:
|
Hardlopen helpt ook om die spier te trainen. Of in ieder geval ga je die spier voelen na flink wat hardlopen. Ik wist zelf ook nooit dat je daar spieren had, maar nu.. :eek:
Daarom kan het best nuttig zijn om die spier te trainen, want als ik dat ook had gedaan, zat ik nu niet met zogeheten 'shin splints' (= springschenen) (= auw). |
Ik denk dat je ipv je scheenspeer je kuiten bedoeld.
Die vallen goed te trainen ga op de eerste trede van de trap staan. Probeer vervolgens zo hoog mogelijk op je tenen te staan en dan weer terug en herhalen die handel :) |
Citaat:
|
je hebt vast wel bij fitness een station gezien met daaraan van die kabels links en rechts boven en links en rechtonder
als je nou een bankje pakt en je gaat erop zitten zodat je 1 been gestrekt op het bankje heb liggen en de ander naast het bankje. dan pak je nu een hulpstuk zodat je dat om de voorkant van je voet doet..je maakt het vast aan de onderste kabel en je trekt je voet zeg maar naar je toe..zo train je je scheenbeenspier |
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |