![]() |
[mp3] face me face death (chaos/herrie)
face me face death - untitled nog
rechtermuisknop -> opslaan als invloeden; bogdan, vsnares, flashbulb, mijn duistere d&b verleden stijl: breakcore/creatief met breaks vanmiddag in elkaar geknutseld, ik weet dat er clicks inzitten maar ik ben nog te lui geweest om die weg te halen. verder ook nog geen poging gedaan tot afmixen en wat masteren, maarja ach. dit is het einde van de track omdat ik liever geen volledige 192kbps mp3 nu al op internet zet, dit ivm een toekomstige demo enzo :p ps die ravevocals zijn expres en ze gaan niet weg, ik heb nu eenmaal een liefde voor cheesy samples (y) |
Untitled
Breakbeat meets electro on a Jungle night - dat is waar Untitled van Konflict aan doet denken. De openende varkensvette samples rammen na aangevuld te zijn met groezelige Drums 'n' Bassies de bladen uit je speakers. Het eerste gevoel dat je bekruipt is "What the f^ck?!?! - YEAH". Het zit allemaal lekker in elkaar, lekker gemixed, lekker om te luisteren. Het nummer valt na ongeveer 50 seconden wel in een soort stasis; in plaats van met een paddestoelwolk te eindigen, zwakt het nummer als een lentestorm af. Als het nummer zijn drive behoudt, wat langer zou zijn en misschien nog echte vocals zou hebben, dan zou je als luisteraar graag je oude speakers ook nog van zolder halen en die eveneens opblazen. Een veelbelovend nummer. |
ik zal wel dom wezen, maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit moet afspele :s
|
hij doet nl nogal gaar
|
rechtermuisknop - opslaan als
en ik vind deze wat minder dan de vorigen. |
yeah.. hij deed ut eindelijk..
Ik vin hem in ut midden heel eentonig en saai worden, maar verder is het op zich wel leuk. |
hmm dit vind ik een wat minder nummer ten opzichte van ander werk van je. komt hoogstwaarschijnlijk omdat dit niet helemaal mijn stijl is ofzo. wel goed dat op 00:09 er meteen inknalt zonder flauw opbouw ofzo, dat vind ik een pluspunt. @ 01:04 vind ik achtergrond geluid vet. kreunende vrouwensampletje vind ik imo wat minder, maarja die ga je vast niet veranderen.
|
thanks voor de reacties
achja het is niet het meest hoogstaande tot nu toe maar denk dat het knalt op een dansvloer en dat was de bedoeling.. een harde vadsige track met een cheesy ruige bassline erin en lekker foute vocals (y) ik ben wel van plan meer van dit spul te maken, inspelen op de breakcore hype he $$$ ;) |
Citaat:
|
Citaat:
nee maar stiekem ga ik zelf echt hard uit m'n dak als ik dergelijke baslijntjes/breaks/vocals hoor op een feest, en het is relaxt om een track te maken waarbij je niet aan akkoordenschemas en toonladders hoeft te denken maar gewoon lekker raggen (y) |
jah mee eens, zal ;m op de aankomen breakbar voor je draaien (y)
|
klonk wel okee, zwakte wel af na een tijdje, de lompe breaks verdwenen en het kakte wat in. verder kudos voor je invloeden, altijd mooi om mensen de juiste dingen te zien noemen.
check www.dropthelime.com breakcore is misschien wel een beetje een hype geworden, maar dat komt door de harde werkers in Rotterdam (breakcore a go-go!)... |
welk programma heb je gebruikt?
|
Citaat:
http://www.magix.com/ |
Citaat:
ssst |
Citaat:
|
Citaat:
(beter kun je Acid of Fasttracker proberen) |
Citaat:
ik kom uit de (fast)tracker scene, hoewel ik impulse tracker gebruikte ipv fasttracker. tegenwoordig is het vooral cubase+renoise, alleen een dos-tracker gebruiken werd te beperkt. verder nog heel wat software meer maar de kern is dus cubase sx2 voor vst's en sequencing en renoise voor de breaks. dropthelime heeft vette producties ja, inderdaad best vernieuwend.. wat dat betreft heb ik af en toe al die amenbreaks en ragga-samples gemixt met gabberkicks ook wel gehoord. op feestjes is het geweldig though. |
het moet harder
|
Percussie mag er wezen :P
|
Citaat:
volgende keer gaat het harder |
opzich wel goed maar kon er niet wat hardere deuken bij, het gaat wat te licht allemaal
|
Ik vond die langere versie die je me had gestuurd toffer.
Maarem zoals ik al zei, hij moet nog ergens in de track flink beuken. Want hij kabbelt als het ware voort nu. zo :evil: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41. |