![]() |
[Router] Valt steeds uit
Ik heb een tijdje terug bij een bekende van me een router geconfigureerd ( zo'n 3 maanden terug ) . Maar het probleem is dat deze sinds een week ofzo steeds uitvalt. Wanneer er dan de stroom vanaf word gehaald en weer erop word gezet doet de router het weer. Het merk weet ik zo even niet uit mijn hoofd ( maar zal het morgen miss wel ff proberen te achterhalen ) en het gaat hier om een router die ook wireless heeft. Op de modem is een motorola modem van essent aangesloten en verder loopt er vanuit de router een UTP kabel naar een pc. Verder zijn er met deze router nog 2 laptops verbonden via een Wan kaartje ( deze verbinding is encrypted ).
|
heb ik ook gehad, geen idee wat je eraan kan doen :/
(een miramax ofzo) |
En met uitvallen bedoel je? Internet-verbinding die verbreekt? Router werkt nog wel? Zo ja, kun je de router pingen? Kun je inloggen op de router? Wat zegt de logfile in de router?
|
Citaat:
|
Nieuwe firmware wil nog wel is helpen.
|
Hmmzzz.. tja dat kan ik miss wel proberen ja....
|
Citaat:
|
Citaat:
Gebruikt DHCP ( moet immers meerdere IP's uitdelen ( aan die 2 laptops dus en aan die gewone pc ) ip van de pc was volgens mij 192.168.1.2 ( dus heeft gewoon een ip gekregen van de DHCP ) |
en als hij "uitvalt" kun je 192.168.1.1 niet meer pingen? Zo nee, wat is je eigen ip op dat moment? (ipconfig)
|
Heb ik niet meer naar gekeken, maar iig als ie uitvalt is ie niet meer te pingen of te benaderen met 192.168.1.1
Ik heb maar tegen die kennis gezegd dat ie voor de zekerheid maar ff ermee terug moet gaan naar de winkel. Ga die router niet proberen te flashen, dadelijk verklooi ik hem er nog mee en dan zit er al helemaal geen garantie meer op. Iig toch bedankt voor jullie hulp mensen :) |
Mja zo kunnen wij je ook niet helpen natuurlijk. Het isoleren van je probleem betekent dat je een aantal dingen moet uitproberen.
|
Nee weet ik , als het mijn eigen router was geweest had ik heus wel eerst de firmware geupdated van dat ding, maar in dit geval is het dus iemand anders zijn router, dus ben ik er gewoon wat voorzichtiger mee, vandaar... als ik namelijk die firmware upgrade verkloot is dat ding dus gewoon dood, en ik vrees dat ie dan buiten de garantie valt...
dus in zo'n gevallen kun je beter op safe spelen ipv risico te lopen met andermans spul.. |
Het woord firmware upgrade heb ik niet in m'n mond genomen. :)
Alleen wat simpele testjes, aan de kant van je computer en niet je router. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |