![]() |
staatsgeheimen VS
Weet iemand wanneer staatsgeheimen los kunnen komen in de VS?
Dus geheime documenten die na X aantal jaar worden vrijgegeven? Na hoeveel jaar is dat? :confused: |
Volgens mij mogen ze het zo lang vasthouden als ze willen.
|
50 jaar?
|
Mij stond ook iets bij van 50 jaar. Ik weet dit echter niet zeker.
|
Ik weet wel dat de moord op JFK binnen mijn leven open gaat.
|
Ik dacht na 50 jaar, maar weet het niet zeker meer. Heb het er ooit op school over gehad.
|
50 - 40 jaar ik weet het niet exact
wat ik wel weet is dat ze alles alsnog geheim mogwen houden als het ng steeds een bedreiging is voor de nationale veiligheid |
Ik dacht 25 jaar.
|
ik ben echt wel erg benieuwd wat de VS allemaal voor een geheimen hebben
situaties in de wereld, aliens, etc. allerlei dingen volgens mij wil je dat echt niet weten :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze VS doet gewoon (as usual) was ze zelf willen. |
Citaat:
|
ik denk dat ze het vast houden, tot het geen gevaar meer vormt voor de samenleving, of als er nogal rare uitkomsten zijn. zoals bij rosswel dus
ik ben wel benieuwd.. |
Citaat:
|
Volgens mij gewoon helemaal nooit :confused:
|
Citaat:
je hebt op zich wel gelijk. ik geloof dat de officiële termijn 25 jaar is, tenzij men het als bijzonder klassificeert, dan kan het nog eens een groot aantal jaren verdwijnen. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk eerlijk gezegd dat de grootste staatsgeheimen (zoals het JFK-dossier) altijd geheimen zullen blijven.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan daar zo al wel mijn conclusies over trekken. |
Citaat:
Maar ach, ook J. Edgar Hoover en Fidel Castro worden genoemd. Ik heb er m'n profielwerkstuk over gemaakt, twee jaar geleden op de HAVO. Aan het eind ben je paranoide. :D |
ja, tis dat die bommen zo'n lawaai maken, anders hadden ze de irak oorlog ook liever geheimgehouden. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
:D Er zijn genoeg andere dingen die ze geheim (probeer(den) te) houden over Irak... :nono: |
Dat is geheim.
|
50 jaar en als het daarna nog steeds een gevaar voor de staatsveiligheid vormt kan die periode verlengd worden.
|
Citaat:
Dacht dat na 40 jaar dat vrijgekomen moest zijn, maar blijkbaar is dat niet naar buiten gekomen. Dus of ik heb t aantal jaren verkeerd, of het is niet vrijgekomen ivm staatsveiligheid ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hm, dan komen er later nog wel wat leuke documentjes over de huidige regering vrij ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45. |