Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Harddisk] RMA (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=837135)

aap777 11-05-2004 20:19

[Harddisk] RMA
 
RMA. Wat het nou precies is weet ik niet. Maar het schijnt dat als je schijf defect is je hem naar de fabrikant kunt opsturen en dat de kans er is dat je dan een nieuwe krijgt. Is dat RMA? Kan iemand mij wat meer vertellen over de RMA procedure? Wat moet je opsturen/meesturen?

Ik heb hier namelijk een defecte 40GB Maxtor schijf liggen.

Enlightenment 11-05-2004 21:01

RMA = Return Material Authorization

Letterlijk toestemming om het produkt te retourneren naar de fabrikant/leverancier.

Een RMA-request voor Maxtor schijven doe je hier:
https://www4.maxtor.com/en/support/service/rma/create/

Bonnetje heb je niet nodig, wel de S/N en P/N codes die op je schijf staan. Toestemming aanvragen en per mail krijg je instructies hoe je je hdd moet verzenden. In een anti-statisch zakje en goed verpakt. Naar het opgegeven adres. Hitachi/IBM zat in Herkenbosch, maar Maxtor zat geloof ik in Ierland. Even checken dus ivm verzendkosten. Of je die zelf moet betalen weet ik ook niet. Check maar ff.

nare man 11-05-2004 21:48

Bij IBM moet je in elk geval de kosten zelf betalen. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Zij garanderen jou een werkende schijf gedurende drie jaar, maar je moet dan wel zelf de verzendkosten betalen.

Let in elk geval goed op de instructies op de website. Verpak de schijf precies zoals staat aangegeven, gebruik een postpakket dat te traceren is (dus via Track & Trace van TPG, krijg je een uniek pakketnummer) en lever een uitdraai van je PowerMax-logs mee, met de foutcodes erop. Dan voorkom je misschien veel gezeik.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.