![]() |
onthoofding Amerikaan
Extremistische moslimsite toont onthoofding Amerikaan
Uitgegeven: 11 mei 2004 19:38 Laatst gewijzigd: 11 mei 2004 21:23 DUBAI - Op een video die dinsdag is verschenen op een website van moslimextremisten is te zien hoe vijf gemaskerde mannen een 26-jarige Amerikaan onthoofden. De daders zeggen de man, wiens lijk zaterdag in Bagdad is gevonden, te straffen voor de mishandeling van Iraakse gevangenen door Amerikaanse militairen. De in een oranje overall geklede man zegt wie hij is. "Mijn naam is Nick Berg, mijn vaders naam is Michael, mijn moeders naam is Suzanne. Ik woon in Philadelphia." Achter hem staan vijf gemaskerde mannen met hoofddoeken op. Een van hen leest een verklaring voor, waarna zij de man op zijn zij rollen en hem het hoofd afsnijden. "Allah akbar", schreeuwen de daders - Allah is groot. "Aan de moeders en de vrouwen van Amerikaanse soldaten, wij vertellen jullie dat wij de Amerikaanse regering hebben aangeboden deze gijzelaar te ruilen voor enkele van de gevangenen in Abu Ghraib Dat is geweigerd. . Wij vertellen jullie dat de waardigheid van de moslimmannen en -vrouwen in Abu Ghraib en elders alleen terug te krijgen is met bloed en zielen. Jullie krijgen niets van ons behalve doodskist na doodskist." Het slachtoffer is geen soldaat, maar een zelfstandige Amerikaanse ondernemer van 26 die in Irak werk zocht op het gebied van communicatie-infrastructuur. Volgens zijn ouders werd hij sinds 9 april vermist. Hij was toen van plan naar huis terug te keren, omdat hij geen werk had kunnen vinden. De video is getiteld "Abu Musab al-Zarqawi slacht een Amerikaan af". Het is onduidelijk of Al-Zarqawi - een terrorist die banden heeft met Osama bin Laden - zelf in de video te zien is, of dat hij de verantwoordelijkheid opeist. De video is verschenen op een website genaamd Muntada al-Ansar waarop vaker verklaringen en opnames van extremistische organisaties zoals Al-Qaida worden gepubliceerd. De kwaliteit van de beelden is slecht. Het is niet te verifiëren of de informatie en de beelden authentiek zijn. Novum Nieuws/NU.nl -------------------------------------------- weer n amerikaans blunder, dit was namelijk te verwachten...(vergeldingsacties zijn nou eenmaal menselijk) |
Citaat:
|
Een Amerikaan die onthoofd is....geweldig nieuws
wat wil je hiermee nou zeggen? Of een discussie mee uitlokken of hij nu wel dood is of niet? :confused: |
welke amerikaan Gaat nou in Irak werk lopen zoeken :s
tja hij heeft erom gevraagt.... (n) |
Citaat:
Enneh..wat ik ermee wil bereiken? Dit is een nieuws en achtergrondenforum , waar nieuws thuis hoort weet je wel..en een ieder mag hier zijn/haar reactie plaatsen hierover... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zucht... Dit topic heeft geen enkel discussiewaarde. Je kunt net zo goed neerzetten "kat onthoofd door boze buurman" |
Citaat:
|
Citaat:
sommige mensen ook... :s :nono: |
Citaat:
"kat onthoofd" zo beter... |
Had hier al over gehoord, vraag me af hoelang het duurt voordat de video opduikt op Consumption Juntion of Ogrish.
Citaat:
|
Citaat:
En je kunt er niks aan toevoegen..man onthoofd...The End. Je kunt wel zeggen "ow dolle pret" of "ow eigen schuld" enz enz, maar daar schiet je ook geen flikker mee op :s |
t is wel erg natuurlijk,maar wie zegt dat dat ook daadwerkelijk is aangeboden,die gevangenen ruil? bewijs dat maar eens
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mja t staat al online idd.
|
Citaat:
|
Kut extremisten. (n)
|
Citaat:
|
Verschrikkelijk voor de familie van die man natuurlijk, als het filmpje inderdaad echt blijkt te zijn. Maar je kunt zoiets verwachten van gestoorde mensen natuurlijk, al scheelt hun ethische niveau niet zoveel van de Amerikanen die gevangenen hebben vernederd. Het is slechts een paar treetjes lager op de morele ladder, maar als het hek éenmaal van de dam is, is dat nog maar een nuanceverschil.
|
Citaat:
|
Ik heb het filmpje gezien, en voor zover ik kan zien is het echt, en ook echt enorm barbaars, de manier, ik ben niet snel stil van beelden, maar dit was toch wel ff iets...
Ik denk dat deze beelden ook alleen maar de steun van bush zal vergroten, met zulke beelden zal de haat tegen hun van amerikanen alleen nog maar groter worden, en is het zeker een positief iets voor de herverkiezing van bush. |
Citaat:
|
Citaat:
En het zou net zo goed van bush kunnen zijn, om de haat tegen de irakezen weer ff flink te verhogen, wat hem natuurlijk wel uitkomt. maar als je twijfelt aan de echtheid, pm me maar, ik ga de link hier niet neerzetten. |
Citaat:
|
Och, het lijkt me een mooie dood. Voor de rest weinig nieuwswaarde.
|
Percies wat men nodig had na de mishandelings schandalen. [.... ]
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat de Amerikanen de Irakeese gevangenen mishandelden maakt dit toch nog niet rechtvaardig?!?! DAMN!! Kon ZO van maroc.nl getrokken zijn die achterlijke post!! We leven for gods sake in 2004, zegt wel weer wat over die extremistische groeperingen die in de middeleeuwen leven met hun 'oog om oog tand om tand' methode's. En wie herinnert zich trouwens nog die video waarbij Amerikanen in hun auto levend verbranden en vervolgens achter een auto aangesleept worden en dan nog ter versiering aan een brug gehangen worden?? Wat een zieke wereld is het toch *KOTSSS* |
Het is heel makkelijk om met zo'n filmpje zowel je eigen anti-amerikanisme voort te zetten en je 'extremistische' broeders te inspireren, als ook een dubieus plaatje te schetsen door er een verhaaltje over "yadda yadda yadda dat is geweigerd" bij te vertellen.
Ik zou er niet te veel op rekenen dat een koppensneller's praatje meer waarheden bevat dan dat van de eerste de beste amerikaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Denk eens beter na voordat je post |
voegt eigenlijks niets toe, iedereen weet nu wel .. dat we die onrechtvaardige barbaarse acties van die extreem-islamitische-terroristische-klootzakken wel gewend zijn
|
Ik heb het filmpje ook gezien.
Het is echt te gruwlijk voor woorden. |
Net als de vermeende gruweldaden van de Amerikanen gewoon afschuwelijk. Stelletje backwaterhilbillies met hoofddoeken die de daden van backwaterhilbillies met uniformen proberen te vergelden. Onzinnig.
|
Zeker wel!! GRUWELIJK!!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb gisteren een kutavond gehad met een palestijn en enkele israeliers dus kan best zijn dat ik het gedroomd heb terwijl RTL-Z op de achtergrond aanstond, maar was 1 van die daders nu die gast die Israel aan het zoeken was in Syrie of Jordanie of waar ie zich ook ophield?
|
Hij doet er overigens wel vertyft lang over om dat hoofd eraf te krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit filmpje kan ervoor zorgen dat de aandacht wordt afgeleid van de mishandelingen door Amerikanen en veel mensen zullen zich achter de Administration scharen om dit soort Arabische barbaren te bestrijden. Het zal iig niet lang duren voordat rechts-conservatieve commentatoren dit als politiek wapen gaan gebruiken om de aandacht af te leiden. Maar het zou idioot zijn te veronderstellen dat de Administration achter deze video zit. |
Ik zeg gebrek aan truiheid, ManOwaR zou met dat mes wel raad hebben geweten ;)
|
Walgelijk barbaars zeg.
|
Denk je dat dit de enige executie is die er gebeurd is?
Er is nu minder vrijheid voor de pers Maar in vietnam hadden ze alle vrijheid, en daar heb je miljoenen filmpjes van. De meest bekende is die bruteling mn zn revolver die midden op straat een vietnamees door zijn kop schiet. In oorlogstijd worden mensen nu eenmaal gek. Dit doet me niet eens iets, was te verwachten toen de amerikanen vorig jaar voet daar op bodem zette. Ik denk dat dit nog maar het begin is, dit wordt nog een hele vieze oorlog. Denk dat ze deze ook niet zullen winnen. |
Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom onthoofding erger zou zijn dan gebombardeerd worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |