![]() |
De drukte voorbij: hoe ontspan jij?
Je kent het wel: periodes waarin je het erg druk hebt, tijden van stress... Oftewel; wanneer je soms even toe bent aan rust. Maar wat doe jij nu ter ontspanning?
Ik vraag me af hoe iedereen zijn moment van rust invult/hoe iedereen dit moment van rust maakt. Wat je bijv. gaat doen in die tijd, of dat helpt, en op welke manier. Hierdoor kom je misschien nog wel op nieuwe ideeën :). Ik zelf heb vooral rust 's avonds laat: als ik klaar ben met huiswerk en andere verplichtingen, pak ik meestal een boek. Een leuk verhaal helpt mij altijd om een beetje rustig te worden/ontspanning te vinden. Een wierookstokje branden wil ook nog weleens helpen, en als ik veel tijd heb ga ik schilderen. Als ik wat minder tijd heb, probeer ik meestal mijn gedachten op papier te zetten (dichten), omdat ik dan even alle drukte van me af kan zetten. Meestal wordt mijn stemming dan wel wat meer ontspannen. Nu jullie, ik ben benieuwd :)! Hm, sorry voor de kitscherige titel, ik was in een creatieve bui ;). |
Ik ga dan paardrijden. Na een drukke dag ga ik t liefst alleen met mn paard buiten rijden, heerlijk, geen gezeur, lekker relaxed. En als t 's avonds is, laat ik mn ratties los in mn kamer, ga ik bed liggen en naar ze kijken, geweldig gezicht!! Soms komt één van ratten dan tegen mn hand, of op mn rug liggen slapen, dan is het compleet :D
|
Sfeer verlichting aansteken, wierook, sigaret roken, blowen, jazz/ blues/ wat dan ook sound, schilderen, poging doen tot proza schrijven, dagboek bijhouden waar ik mijn sores aan toevertrouw, met vrienden naar onze stamkroeg De Docter, wijn ontkurken (en nuttigen ;)) of onze franse bulldog uitlaten (of zij mij), skaten, make-uppen, kamerspullen ordenen en schoonmaken...
Dat is het eerste wat bij me opkomt... :) |
Een boek lezen, een van mijn katten op schoot nemen, een documentaire kijken, plannetjes maken voor de komende dagen/weken, mijn kamer een beetje opruimen, muziek luisteren of een combinatie van deze dingen. :)
|
Zal geen dingen herhalen die al gezegd zijn....
Waar ik heel rustig van wordt is naar de Loosdrechtse Plassen fietsen, en daar op het strand een tijd naar het water en de zonsondergang zitten kijken. En van zeilen ook. |
sigaretje roken, rondje lopen, zingen, huilen (ben niet zo goed met stress) uitgaan, feesten, lekker hangen en filmpje kijken.
|
*Crea-thea zijn
*TV *Vrienden afspreken *Leuke kinderlijke dingen doen; bellenblazen, schommelen;) |
ik wil je topic niet vernuken hoor, maar wat is nou de bedoeling, dat we onze hobbies opsommen?
Want daar komt het in principe toch _voornamelijk_ op neer? |
Aan het water achter ons huis gaan zitten, tussen de bomen, 'savonds met niets om me heen, en dan een goede sigaar erbij. :)
|
- het bos in
- naar 't meer (maar wel op momenten dat er amper mensen zijn, heerlijk het geluid van de ruizende bomen, de zingende vogels) - of ontspannen naar een mooie/leuke film kijken Forummen wil ook wel eens helpen ;) |
Citaat:
xineof kindly wrote; Citaat:
Bungee jumpen lijkt mij par exemple niet bijzonder rustgevend :p |
Vooral veel relaxen met vrienden en vriendinnen. Vooral als ik van mijn beste vriendin weer een knuffel krijg, voel ik me gelijk weer beter en vrolijker. Ik merk dan dat ik gewaardeerd word.
Achter de PC, koptelefoontje op en lekker m'n favoriete muziek luisteren; heerlijk! Zélf bepalen wat ik te horen krijg, zo'n beetje het enige waar ik zelf de controle over heb op dit moment. En ondertussen forummen. Lekker anoniem dingen van me afschrijven. En lol hebben, natuurlijk. En lezen. Van de verhalen en gedichten van Toon Hermans ga ik me heel goed voelen. Hij schrijft prachtig en kan uitstekend de positieve dingen in het leven benadrukken. |
Hmmm, als ik echt met alles klaar ben en de volgende dag ook niets hoef: eerst lekker lang in bad met een leuk (niet te zwaar) boek. Dan aankleden, make-up, tutten en lekker uit gaan tot diep in de nacht. Dan ben ik als ik terug kom zo moe dat ik tot vijf uur 's middags kan slapen. En dan ben ik happy en uitgerust. :)
|
Citaat:
He's got a point there... Je krijgt toch altijd voorspelbare soortgelijke antwoorden als: - muziek luisteren - vrienden afspreken - bos/meer/strand - jezelf afzonderen ergens (kamer) waar 't of stil is of "rustgevende" muziek bladiebla En je hebt er verder ook weinig aan, je ontspant je zoals jij dat altijd doet en bij jou werkt... |
Het is idd wel wat je hobby's opnoemen, maar dan deze waar je rust in vind. Misschien dat je door het lezen van dit topic wel iets anders ziet dat je nog niet geprobeerd hebt en eigenlijk wel goed bij je past.
Om te ontspannen moet ik eerst alles eruit laten en dit gebeurt meestal door te roepen hoe erg het allemaal wel was, om het dan weer wat te relativeren. Sporten wil wel eens helpen, maar ik kom er nooit toe. Gewoon energie (negatieve) eruit laten is mijn ontspanning. Als ik geen klaagmuur vind, schrijf ik het op. Muziek kan me ook wel ontspannen, maar te veel muziek in een te korte tijd kan soms vervelend werken, omdat ik dan mijn eigen muziek beu word. En forummen. :) |
Naar buiten
of muziekje aan en gewoon tegen de muur aanzitten in mn kamer. maar dat laatste doe ik alleen als ik echt ontspanning nodig heb en een paar dingen op een rijtje moet zetten.. maar aangezien ik me niet snel druk maak, komt dat ook niet vaak voor. |
samen met m'n beste vriendin of goeie vrienden aan het water of een kampvuurtje zitten. Blowen of drinken zou eventueel ook geen kwaad kunnen ;)
|
Lekker naar de manege fietsen met een omweg via het natuurgebied. Muziekje op en op de manege m'n verzorgpaard aandacht geven.
Desnoods een extra poetsbeurt of training met d'r hoeven. Zolang ze eten krijgt vindt ze alles best:) Of als de paarden in de wei staan, dan fiets ik het natuurgebied in en ga ik tussen de struikjes bij het weiland zitten:) |
Citaat:
Als we topics gingen sluiten die sommige groepen mensen 'saai' en/of 'voorspelbaar' vinden, blijft er niks van 't forum over. |
Naja ik denk dat ie voor veel wel voorspelbaar is, maar zoals ik in het begin al zei, laten we het topic niet verneuken..eh wat ik ga doen:
of juist sporten om zo lichamelijke energie kwijt te kunnen, vooral na intensieve lichamelijke training kun je goed rusten. |
Ik denk dat hobby's opnoemen en specifiek vertellen hoe je je ontspanning/rust vindt wel wat verschilt. Misschien is het in veel gevallen wel voorspelbaar, maar dat is waarschijnlijk wel met meerdere dingen zo. Er zullen ook dingen tussenzitten waarvan je denkt 'o, daar was ik nog niet op gekomen'.
Ontopic: dromen :). |
Hoorn spelen (als ik daar tijd voor heb), televisie kijken, klassieke muziek luisteren, of Harry Potter lezen:o. in ieder geval zorgen dat mn gedachten ergens anders heen gaan.
|
-Windsurfen
-Een biertje en een broodje gezond op een zonnig terrasje. -Slapen -In bad gaan |
ik ga paardrijden, of met de honden wandelen of met onze labrador frisbeen!
|
Rustig muziekje opzetten, boekje lezen, lekker uitgebreid badderen...
|
In mn dagboek schrijven(ik geloof dat ik niet meer zonder kan).
Soms ook gedichtjes. Lezen Muziek luisteren. Praten (met vrienden) Douchen (of in bad, maar die heb ikzelf niet) Het liefst ga ik ook naar het strand om uit te waaien maar dat komt er meestal niet van. |
Deze week is een klassiek voorbeeld van een stressweek voor mij. 3 tentamens, een ehbo praktijktoets en 2 sollicitatiegesprekken.
Soms word ik onzeker als ik hier allemaal aan denk, want ik denk dat het te veel is of dat ik het niet kan. Ik probeer er dan totale afstand van te nemen. Er totaal niet aan denken. Ik sprak vandaag een meisje uit mijn klas die bijna op instorten stond door al die tentamens. Ik zei dat ze niet van die idiote eisen aan zichzelf moest stellen en niet te veel moest verwachten. Zo maak je de druk een stuk lager. En dat is wat ik (meestal) zelf doe. |
Dwarsfluiten, schrijven, lezen, enz de normale dingen
die ik doe om te ontspannen. Als ik een tijdlang heel erg gespannen ben geweest, wil het nogal eens helpen als ik ga uitwaaien langs het strand/in de duinen, of een stapel boeken haal en daarmee (na een meestal lange douche :o) vroeg in bed (of de hangmat (y)) ga liggen. :) |
t liefst zwemmen, of anders bubbelen in bad, op de bank liggen tv kijken of lezen, slapen
|
Op bed liggen muziek luisteren werkt toch wel het beste bij mij denk ik, doe ik vaak ook 's avonds voor ik ga slapen.
|
Ik ga naar mijn oppaskindjes. Gewoon om een middag met ze te spelen en beetje met die moeder kletsen. En als ik dan op het einde een dikke knuffel en kus van ze krijg dan ben ik helemaal relaxed. :)
En als ik me kut voel en ik bel a good friend of me... dan maakt hij mij altijd vrolijk.... :o . Maar soms heb ik dat echt nodig, ben een echte stresskip en in tijden van toetsweek of dergelijke heb ik het wel nodig. |
- Lekker douchen
- Muziekje aan en boek lezen - Schrijven (gedichten en verhalen) - Mediteren - Me uitleven op Onzin :p Citaat:
|
Citaat:
Oke oke ik zeg niks meer :bloos: |
Citaat:
Ik ontspan zelden. ben altijd druk.. Maar dan meestal met TV kijken en eten. |
Citaat:
|
Citaat:
Nee, ondanks mn imago heb ik bar weinig sex. |
Citaat:
|
En nou weer ontopic. ;) :)
|
slapen. overdag doe ik niets om te relaxen, iig niet bewust.
|
Ik moet écht minimaal 1x in de zomervakantie naar het buitenland om uit te rusten, even bijkomen van de zorgen, bijkomen van de stress.
Weg van hier, weg uit Nederland. Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken... |
Muziek luisteren (afhankelijk van het soort bui zo hard mogelijk of juist lekker rustig)
Muziek maken (altijd goed) Gedichten schrijven Lekkere lange warme douche Een gesprek met een willekeurig iemand over eigenlijk helemaal niks. |
-zingen
-stuk wandelen in het bos. -muziek luisteren -computeren |
Ter ontspanning?
Nou, ik neem tijdens een drukte (lees: toetsweken/SET's/veel problemen enz.) meestal 's avonds de tijd om even met een vriendin van me door het parkje te wandelen en dan te relaxen met een sigaretje.. En in vakanties is het echt uitslapen en niks doen. :o |
Me eerst gek schreeuwen met muziek. Vervolgens op bed liggen en een uur of 2 naar het plafond staren en aan niets denken.
|
Tijdens het waterpolo-seizoen is waterpolo mijn ontspanning en dat werkt erg goed...maar we hebben helaas een nogal errug grote zomerstop. :s Dat mis ik nu dus enorm en dat merk ik ook wel...
Lezen helpt vaak ook wel, maar voordat ik me daartoe kan zetten... :s Naar de katten kijken en met ze spelen of ze aaien ed ook. Of ik ga computeren of tv kijken. Een leuke film kijken helpt soms ook. |
Ik heb nou voor het eerst sinds tijden geen school, dus ik heb meteen mn hele kamer overhoop gegooid!
Bed verplaatst, bouwtekeningen gemaakt, alles opnieuw ingedeeld, en nu voel ik me weer helemaal opgeladen!!! |
kan van alles zijn, maar gewoon fijn muziekje op (N.E.R.D., Spinvis, muse e.d.) beetje blowen met vrienden (of alleen als ik gewoon ff niks aan mn kop wil hebben behalve totale rust :o) en als ik tijd heb/lekker wer is pak ik mn deck erbij en ga ik beetje boarden :)
|
ohja, sexen, maar dat is nu alweer 4,5 mnd geleden. :o
|
muziek luisteren, muziek maken, televisie kijken, dingen opschrijven, sporten, dansen, zoiets :)
|
In de weinige momenten dat ik echt ontspan, ga ik ergens naartoe waar het mooi is. Vooral als dan in de zomer de zon ondergaat, en ik op een kleedje in het gras zit op de dijk, voel ik me super ontspannen en kan ik er weer even tegenaan. Anders leg ik drie extra dekens op mn bed, ga daarop liggen en zet een rustig CD'tje op, en voor ik het weet ben ik zo ontspannen dat ik slaap. Douchen is ook ontspannend:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13. |