Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Advies gevraag! Please help me! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=837491)

Suuzel 12-05-2004 10:22

Advies gevraag! Please help me!

Hello!!!

Ik zit nu op de Havo en ben op zoek naar een vervolgopleding. Ik heb allerlei tests gedaan en de enige opleiding die ik leuk vind is Engelse Taal & Cultuur. Als ik die opleiding wil gaan doen moet ik dus eerst VWO of HBO doen. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik kan ook op het HBO mijn propedeuse halen, maar ik zou niet weten waar. Als ik voor de lerarenopleiding Engels kies leer je wel veel over engelse taal en cultuur, maar ook over lesgeven en dat wil ik niet. En je moet daar ook stage lopen.

Wie kan mij vertellen wat ik het beste moet doen?

Groetjes,

Suuzel

El Kim 12-05-2004 10:55

Toch je VWO halen. Meestal haal je je P niet in 1 jaar, en bovendien sluit het VWO beter aan op het WO. Er zijn genoeg mensen die pas laat gaan studeren.

RayMania 12-05-2004 11:08

Ik denk niet dat je al in je 1e jaar stage moet lopen, maar misschien is het bij de Lerarenopleiding Engels wel anders.

Ik zou iig VWO gaan doen, betere aansluiting en meer kans op het halen dan je propedeuse (bij een misschien niet leuke opleiding).

Pinksterhaas 12-05-2004 11:16

Citaat:

RayMania schreef op 12-05-2004 @ 12:08 :
Ik denk niet dat je al in je 1e jaar stage moet lopen, maar misschien is het bij de Lerarenopleiding Engels wel anders.

Vaak is dat met leraren opleidingen wel het geval.

**SoMeOne 12-05-2004 11:58

Ik zou ook eerst VWO doen. Als Engelse taal & cultuur je dan toch niet bevalt kun je ook nog kiezen uit een scala van Wo- opleidingen. En als je nu aan een opleiding moet beginnen die je niet leuk vindt dan is het ook moeilijk om heel snel de propodeuse te halen. Bij het VWO weet je ten minste waar je aan toe bent omdat het je eigen school betreft.

Leonoor 12-05-2004 13:14

Citaat:

Pinksterhaas schreef op 12-05-2004 @ 12:16 :
Vaak is dat met leraren opleidingen wel het geval.
Idd. Toen ik het deed hoefden we niet meteen voor de klas, maar wel snuffelstages...maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig is.

Je P in één jaar halen is btw goed mogelijk. Maar als je niet les wilt geven ed, dan zou ik geen lerarenopleiding gaan doen. VWO heb je dan meer aan of een andere hbo-opleiding, maar dat sluit dan weer minder aan ed. Zelf zou ik, denk ik, voor VWO kiezen.

Le Chat Noir 12-05-2004 13:38

Bovendien weet je zeker dat je met je VWO sowieso wordt toegelaten, wat met je p nog maar de vraag is.

Leonoor 12-05-2004 13:42

Citaat:

Le Chat Noir schreef op 12-05-2004 @ 14:38 :
Bovendien weet je zeker dat je met je VWO sowieso wordt toegelaten, wat met je p nog maar de vraag is.
Dat moet je dan natuurlijk ook wel even navragen of -kijken. ;)

I love stars 12-05-2004 15:00

vwo gaan doen!

Suuzel 12-05-2004 19:00

Hoi,

Bedankt voor al jullie advies. Ik heb besloten om naar het VWO te gaan. Als ik naar het HBO zou gaan verknal ik het misschien omdat ik het helemaal niks aan vindt en dat zou zonde zijn.

Met een VWO-diploma weet ik ook zeker dat ik wordt toegelaten.

Maar nu eerst examen doen! Voor degenen die examen doen: veel succes!!!!!!

Thanks!

Suuzel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.