![]() |
Reiger in de tuin,alle visjes weg!
ik heb een probleem,wij hebben twee vijvers in onze tuin,twee redelijk kleine en daar zitten dan ook een stuk of 14 visjes in... :)
nu kwam ik gister weer bij de vijvertjes kijken en toen zag ik dat alle vissen eruit waren.en dit is al een paar keer gebeurd.nu blijkt dus dat er steeds een reiger bij zit. :( dus wij nieuwe vissen kopen maar ja het probleem herhaalt zich vanzelf..weet iemand misschien een oplossing tegen die reiger?of misschien iets waardoor hij niet steeds de vissen opeet? of niet steeds komt?(en net boven de vijvers spannen willen wij liever niet,want dat is geen gezicht) :s nou ja alvast bedankt! :) |
no problem: als je een nepreiger bij de vijver zet voelt de echte reiger zich bedreigt en zal uit de buurt blijven :)
|
Nepreiger is meestal genoeg, en anders schiet je op hem met een bucks of katapult ofzo gaat hij ook wel weg.
|
hahah ok..iemand nog andere ideeen?
|
Ik fok de hond dan altijd lekker op, en dan laat ik haar los... Moet je maar eens opletten hoe snel die kutreiger weg is haha
|
hmm ja das wel handig alleen liggen de honden bij ons tegen de tijd dat de reiger erbij zit te slapen(als het schemert) :(
overdag hebben we er verder ook geen last van.... :s |
t hoeft niet perse een net te zijn. Je kunt ook vissendraad over de vijver heen spannen. Drie van die doorzichtige draadjes zijn al genoeg.
|
:s ziet die reiger t niet, zit dat beest straks vast! Niet leuk dat-ie jullie vijver leegvist, maar dood hoeft-ie toch ook weer niet! Dat beest kan er ook niets aan doen dat-ie visnodig heeft!
Ennuh, anders stuur je m maar deze kant op hoor, hier zitten kei-veel reigers in de sloten tussen de weilanden te vissen :D |
Een nepreiger lijkt me de makkelijkste reigervriendelijke oplossing.
|
hmm mijn moeder zegt dat als er een nepreiger bij de vijver wordt gezet,dat het andere reigers aantrekt en dat we dan nog veel meer last zouden krijgen...heeft ze gelijk???
|
wij hebben net over onze schutting... *naja, net... 2 stalen draadjes* dus hoeft niet helemaal boven vijver... reigers zijn groe beesten, dus meestal is 2 of 3 draadjes al genoeg :)
|
Citaat:
Gewoon even de goeie nemen dus. |
Citaat:
|
hmm ff over die draden he,wat voor draad heb je dan en hoe hoog moet die erover??ff meer info graag... :)
hmm dus een met de kop omhoog...ik zou ff overlegge...tanx |
Citaat:
ehh... nee :p . (reigers zijn uiterst solitaire dieren. let maar eens op als je langs een sloot fietst: je ziet ze NOOIT met z'n tweeën). M'n tante gebruikt de nepreigerstrategie trouwens ook en sindsdien hoeft ze niet meer elke week nieuwe vissen te kopen :) |
Mijn opa en oma hebben nog een andere strategie: ze hebben de randen van de vijvers zo vol troep gezet (planten in potten, beeldjes, een vogelbadje) dat er voor zo'n reiger geen plaats meer is om aan de rand van de vijver te staan.
Ook drijft er in de vijver een nep-eend (omdat er eens een keer een eend die vijver aan het ontvolken was...ja, eenden eten ook vis!). Net over de vijver is nog een derde mogelijkheid. |
haha ja oke wij hebben hem ook helemaal vol staan en ook hebben we er zon eend in... :)
maarja blijkbaar is deze reiger slimmer als anderen... :( |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon kapot knallen dat beest, maar meestal kun je niet 24 uur per dag bij de vijver zitten dus werkt een net over de vijver ook wel best. |
Citaat:
|
Je hebt bij de intratuin speciale anti-reiger touwtjes.
Om je vijver heen komt een touwtje gespannen op zo'n 20 cm hoogte. De reiger kan zo niet meer langs de rand zitten omdat dat draad er al zit dan. Is geloof ik ook niet zo heel erg duur en t ziet er niet lelijk uit ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Yep vissen doen ze in hun uppie, behalve als het best vriest zie je ze ook wel met zijn tweeen/ zelfs meer zitten te vissen. |
Citaat:
|
Citaat:
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de stank die een rottende reiger verspreidt, en het feit dat het niet zo'n prettig gezicht is, terwijl het idee achter die hele vijver nu juist het opsieren van je tuin is. |
Citaat:
@supersanne, nog nooit gezien dat er meerdere reigers bij een wak zitten? |
Citaat:
|
Citaat:
|
bij ons ook reigers die onze visjes eten :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45. |