![]() |
Moord
Zijn er omstandigheden onder welke jij in staat zou zijn tot moord? Zo ja, welke? Zo nee, waarom niet? Lopen jouw "omstandigheden" gelijk met die van de wet? Zelfverdediging mag...etc
|
Ja, ik denk et wel, bijvoorbeeld in een oorlog.
|
Als iemand een familielid zou doden ofzo, dan zou ik misschien wel gevaarlijk worden :eek:
|
Als men tracht mijn internetverbinding op te heffen gaan mijn vuisten altijd jeuken.
|
Uhm... nee ik denk het niet, ik kan t me niet voorstellen...
Maar alles kan natuurlijk veranderen... ik denk dat iedereen (dus ik ook) in bepaalde situatties iemand zou kunnen vermoorden... |
Ja, ik zou in staat zijn te moorden in meerdere situaties, die hierboven zijn benoemt bijvoorbeeld, ik zou zeker niet aarzelen :)
|
Och...
[edit] Nee dus. :P Ik doe geen vlieg kwaad. |
Uit zelfverdedeging zou ik zeker in staat zijn om iemand te vermoorden. b.v. als diegene mij zou proberen te vermoorden of verkrachten ik noem maar wat.
Voor de rest kan ik me niet voorstellen ooit iemand moedwillig willen te vermoorden, zelfs niet als diegene een familie-lid of een goede vriend wat heeft aangedaan ofzo. Soms heb ik wel zo`n hekel aan iemand dat ik m in gedachten wel kan vermoorden, maar om zoiets ook werkelijk te doen. nee... |
Iedereen is in staat te moorden
|
Citaat:
[edit] nou, t blijkt wel uit mn kortzichtigheid betreffende mn actie hiero... |
Als mensen mij heel erg irriteren ben ik gevaarlijk en in staat tot alles ;)
|
Als ze me kind iets zouden aan willen doen (als ik die later heb dan).
|
Stel, ik ben ontvoerd door iemand en ik zit opgesloten in een kamer met hem/haar. Het is zeker dat ik niet kan vluchten, en dat die ander mij om zal leggen als ik niet eerder ben, het is iemand die met boze opzet mij ontvoerd heeft enz. Dan zou ik, misschien, wel iemand kunnen vermoorden.. maar ik denk alleen als het een impulsieve actie zou zijn. Soort van gevecht om leven en dood, het is hij/zij of ik. Als ik erover na moet denken zou ik het waarschijnlijk toch niet kunnen. Ik zou niet weten of dat in overeenkomst is met de wet, in principe zou het toch zelfverdediging zijn..
Anders zou ik het denk ik niet kunnen, al weet je dat natuurlijk nooit. Mensen zijn tot rare dingen in staat. (Denk bv. aan Rwanda, waar iedereen iedereen uitmoordde. Als er dat soort rare dingen gebeuren weet ik niet zeker hoe ik reageer). |
Uit zelfverdediging zou ik in staat zijn om te moorden.
Anders niet. |
Ja, ik denk het wel.
Als mensen me echt helemaal in het nauw hebben gedreven, weet ik zeker dat ik gekke dingen ga doen. |
In bijvoorbeeld een gevecht op leven en dood, als het mijn leven tegen het leven van een vijand is zou ik het wel kunnen denk ik. Uit zelfverdediging, of uit verdediging van een geliefde ook wel.
Maar een moord in koele bloede zou ik echt niet kunnen denk ik. |
Als zelfverdediging zou ik het kunnen, anders niet denk ik.
|
ik zal alles doen om forumbaas+ te worden , zelfs moorden :evil:
|
Oorlog.
|
Misschien wel, ja. :eek:
|
Nu ik erover nadenk denk ik dat iedereen wel iemand kan vermoorden, het hangt er alleen vanaf op welke manier. Iemand dood steken of slaan is heet iets anders dan vergif in iemands koffie doen oid.
|
Zeker, als de omstandigheden er naar zijn wel. Een terreuraanslag plegen zou ik bijv. wel kunnen, of vechten in een oorlog.
|
Jawel. :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja.
|
Citaat:
|
In benauwde situaties zoals doden of gedood worden.
|
Citaat:
|
Alleen uit zelfverdediging.
En als ze iemand die me dierbaar is vermoorden, zullen ze me ook moeten tegenhouden voordat ik tegenacties bega. |
als iemand vermoord wordt van wie ik houd dan ga ik diegene toch wel wreken. En uit zelfverdediging.
|
dit soort topic was lang geleden ook gaande op Filosie en Levenbeschouwing...flinke discussie over vlaag van woede, en zus en zo wat er allemaal een rol bij speelt.
ik doe het effe zonder al die bijrolletjes van prikkels en hormonen enzo. ik zou mezelf best in staat kunnen stellen om iemand te vermoorden, ja. zou iemand een goeie vriend vermoorden, neem ik wraak, en niet zo'n beetje ook denk ik. vermoorden gaat misschien erg ver, maar ik zou hem/haar zeker wat aan doen. |
Citaat:
|
Nu denk ik van niet, maar ik weet niet wat ik in bepaalde situaties zal doen, ik denk dat ik daar alleen dan achter kan komen.
|
Citaat:
|
Jahoor, vooral op koopzondag in de stad.
|
Als de zandbak te vol is en als ik niet mee mag doen met tikkertje en verstoppertje.
|
Citaat:
|
ja, uit zelfverdediging, verdediging van familie, en wraak
|
Citaat:
|
Citaat:
Het volk zal er schande van spreken en de ouders, de gewelddadige spellen en aggresieve muziek de schuld geven. :cool: |
Ja, als het nodig is.
|
Citaat:
|
als mijn eigen leven bedreigd word, of als ik aangevallen word (dus ook verkrachting bijvoorbeeld)
|
Ik denk dat iedereen daar wel toe in staat is, je kan altijd zo in het nauw gedreven wordt of boos worden dat je het doet.
|
Hmz, dat is een moeilijke.
Mijn eerste ingeving zegt: Nee, dat zou ik nooit doen. Maar als ik er langer over nadenk...: als iemand 1 van mijn dierbaarste mensen om mij heen iets gruwelijks aan zou doen, zou ik niet voor mezelf instaan als ik diegene tegen het lijf zou lopen :o |
Vast wel. Ook offensief. Maar daar kan ik nu natuurlijk niet zeker van zijn.
|
Bij oorlog zou ik meteen wapens oppakken. Maar verder? Hmm, nej... Iemand slaan misschien, maar moorden niet denk ik.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |