![]() |
Nationalisme?
Hoeveel waarde hecht jij aan je land, je nationaliteit? Geeft het je een bepaalde waarde? Vind je de status en positie van je land belangrijk? Zou je voor je land willen vechten en/of sterven? Moedig je nationale zaken meer aan dan internationale zaken? Ben je bijvoorbeeld voor het Nederlands elftal. Hecht je belang aan de Nederlandse cultuur?
|
Nou, ik ben eigenlijk totaal niet nationalistisch en patriotistisch maar ik ben natuurlijk wel voor et Nederlands Elftal. :o
|
ik ben zeer nationalistisch ingesteld, maar dan wel Nederland en niet het koningshuis (n)
|
Ik ben wel trots op mijn eigen land, vooral als het gaat om sport. Echter, de enige reden dat ik trots op Nederland ben, is omdat ik er geboren ben.
|
Nationalisme is stupide.
Zo, een ontopic reply voor dinges. |
Ik ben absoluut niet nationalistisch maar dat schijnt ook weer typisch nederlands te zijn :|
|
UITERAARD!
|
Ik ben vooral trots op mezelf. Er zijn namelijk overal ter wereld wel mensen waar je wat aan hebt, en ook in nederland zijn er mensen die je teleurstellen (ik noem: Balkenende en zn rariteitenkabinet, het Koningshuis, stelletje schrale honden, en dan natuurlijk nog de niet ver van mn bed show).
Ik zie het in Nederland voorlopig alleen maar achteruit gaan, en ik zou er geen probleem mee hebben m te peren... Alleen die mensen waar ik dus heel veel aan heb hier wegen toch zwaar trouwens... |
Ik ben niet nationalistisch ingesteld, ik zou niet willen vechten en/of sterven voor Nederland. Het interesseert me niet of ik Nederlandse ben of een andere nationaliteit zou hebben. Voetbal haat ik, dus ik ben niet voor het Nederlands elftal, maar ook niet voor een ander land. Nederland heeft zo'n saaie cultuur, maar toch ben ik wel blij dat ik in Nederland geboren ben want het geeft je veel mogelijkheden voor de toekomst.
|
Ik ben er best trots op dat ik Nederland woon. Als je ons land vergelijkt met andere landen dan vind ik dat ik hier best goed zit.
Ik ben niet iemand die al aan sterven voor het vaderland denkt. En een echte voetbalfan ben ik ook niet. Maar ik zie graag nederlandse sporters winnen :) |
De wereld is mijn vaderland, de mensen zijn mijn vrienden en hen te helpen is mijn levensplicht :o aldus mijn opa...
|
Ik ben absoluut niet nationalistisch. Ik zie Nederland alleen als mijn geboorteland en daar houdt het verder eigenlijk wel mee op.
|
Citaat:
|
Vooral de laatste tijd heb ik niet echt redenen om trots te zijn op mij landje. Vooral slechte resultaten van het Nederlands elftal op tournooien ( :p ), JPB uiteraard, het koningshuis, en nog veel meer dingen maken mij niet echt trots.
Ook van de typische Nederlander kan ik eerlijk gezegd niet erg blij worden. Maar toch hou ik wel van Nederland hoor :o |
Ik hecht er niet zoveel waarde aan.
|
Mu schreef op 12-05-2004 @ 18:45 :
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik ben wel erg blij dat ik in Nederland geboren ben. Als je kijkt naar de meeste andere landen op de wereld, hebben wij het hier toch maar goed. We leven in een vrij, democratisch land dat heel erg open is en waarin veel mag. Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om in de VS te wonen, waar je bv. wapens op iedere straathoek kunt kopen maar waar de tiet van Janet Jackson op tv het hele land voor weken in z'n greep houdt. Nederland is een fijn land om in te wonen, hoewel ik het erg betreur dat de Nederlandse samenleving zo verhardt en vooral dat Nederlanders steeds minder verdraagzaam worden. Hoewel het toch wel veel beter is dan in andere landen en dat is dan weer een pluspunt. Nederlanders zeiken zo vaak dat het slecht gaat met dit land, maar ze beseffen niet hoe goed ze het hier hebben.
|
Citaat:
Hee... zo denk ik er ook precies over (y) |
Nee, totaal niet. Ik vind het wel leuk dat alles oranje is als het Nederlands elftal moet spelen of als het Koninginnedag is, maar ik doe er zelf niet echt aan mee. Het koningshuis vind ik grote onzin.
|
Ik kijk ook uit naar het EK in Portugal! Ik ben totáál geen voetbal-fan, maar als Nederland op het EK of WK speelt, kijk ik wel altijd naar de wedstrijden van 't Nederlands Elftal.
Ow en ik ben vóór het koningshuis. |
Citaat:
|
Wisselt.
Nederland is en blijft mijn geboorteland, en het land van mijn ouders. Ook al woon ik over een tijdje vér hier vandaan, Nederland zal altijd mijn thuisland blijven. Ik zal Nederland zeker wel missen als ik hier weg ga. |
Citaat:
|
Citaat:
Wil wel eens in een land zijn waar mensen niet 'fucking jew' roepen als je met een keppeltje over straat loopt. :) |
Ach, Nederland is wel ok, maar that's it.
Ik ben geen overtuigd Hup-Holland-fan ofzo, nee. Dan ben ik eerder een Deutschland-fan :) |
Citaat:
..je moet alleen niet de bus nemen. Serieus: ik snap niet dat je het geweld opzoekt. Lijkt me doodeng! |
Citaat:
:p |
Citaat:
|
Citaat:
Als daar een huiselijke moord wordt gepleegd is het voorpaginanieuws in de kranten. Hier staat zoiets op pagina 5... Komt omdat iedereen daar legerervaring heeft. Dan bedenk je je wel 3x voordat je een straatroof pleegt. :p Zelfde heb je in Zwitserland ook, ook veel veiliger omdat iedereen legerervaring heeft. |
Citaat:
Ik hou ook van Duitsland. :) Leuk, mooi land, met een mooie taal en leuke mensen. En, leuke treinen. :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mwa ben niet trots op Nederland en voel het ook niet als 'Mijn land"
MEt voetbal ben ik zelfs voor Engeland :o |
Citaat:
Weinig waarde. Citaat:
Nee. Citaat:
Positie wel, status maakt niet zoveel uit. Citaat:
Nee. Citaat:
Nee Citaat:
Nee. Arrogante lui :P Citaat:
|
Weinig waarde. Het lot heeft bepaald dat ik hier geboren ben en Nederlandse ouders heb.
|
Citaat:
|
Ik hecht er geen waarde aan als zodanig. Ik heb geen moeite hoeven doen om Nederlander te worden, heb geen speciale band met Nederland of zijn geschiedenis en associëer me zeker niet met nationalisten. :)
|
Citaat:
|
Hoe zal ik het eens zeggen. Ik heb aanleg om nationalistisch en patriotistisch te zijn alleen wordt door de multiculturele samenleving, zwakke leiders en wetgeving en loser attitude op internationaal niveau dit in de kiem gesmoord.
Jammer.. want Nederland heeft zoveel potentieel om echt een naam voorzichzelf te maken (net als in de middeleeuwen) Nederland is misschien ook wel iets te klein qua landoppervlakte om echt gezag uit te kunnen stralen... dusseh... Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Belgie en Luxemburg annexeren en 1 groot machtig rijk maken? :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom zou ik trots zijn op het feit dat ik toevallig in Nederland geboren ben :confused:
|
Citaat:
Ik ben het met je eens, in zoverre, dat ik wel kan stellen dat ik Nederland een fijn land vind om in te wonen. Dit houdt voor mij in dat ik overigens niet in het bijzonder tróts ben op Nederland maar dat ik eerder zou denken dat heel veel mensen in de wereld prettiger zouden leven in een dergelijk klimaat. |
Bij mij valt het nationalisme wel mee. Behalve als het over voetbal gaat :)
|
ik heb niks met nederland, totaal geen fuck...t is dat ik met het EK verplicht oranje shirts moet dragen....
|
Citaat:
|
ik heb helemaal geen nationalistische gevoelens voor nederland, meer voor m'n geboorteland :p .
en oranje is gewoon ook een afschuwelijke kleur.. :| |
Nederland is voor mij gewoon mijn geboorteland, dus dat geeft het wel wat waarde. Maar het is gewoon het land waarin ik ben geboren, als ik in een ander land geboren was had ik dat ook gehad. Maar het land is ook wel fijn om in het wonen. We hebben het hier aardig goed. Niet dat er niet wat verbetert kan worden, maar toch. Ik ben met het WK of EK wel voor het Nederlands elftal, voorzover ik de wedstrijden kijk. Maar ik lig er zeker niet van wakker als ze verliezen of slecht spelen.
|
met internationale wedstrijden ben ik wel voor nederland, maar soms op politiek gebied schaam ik me ervoor om een nederlander te zijn :o
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08. |