Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Pabo Arnhem of Nijmegen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=837961)

jannuhthapannuh 12-05-2004 17:55

Pabo Arnhem of Nijmegen?

Ik ben nog aan het twijfelen of ik volgend jaar de pabo ga volgen in Arnhem of Nijmegen.. Op zich leek het me iets leuker in Arnhem maar Nijmegen is dichterbij en het zijn beide studies van de HAN...
Heeft iemand hier daar ook over getwijfeld? Zo ja, wat is doorslaggevend geweest voor je keuze?

nivava 14-05-2004 18:48

Ik wilde zelf eerst naar de pabo in Arnhem gaan. Toen ik daar naar een open dag ben geweest wist ik meteen dat ik daar NOOIT van mijn leven wil zitten!
Ik vond het zo'n rare "kinderachtige" school! Echt verschrikkelijk!!! Bah als ik er weer aan terug denk krijg ik nog steeds de kriebels!!!

In Nijmegen ben ik nooit geweest. Daar kan ik niet over oordelen. Maar een vriendin van mij is daar dit jaar begonnen, maar zei is gestopt met de Pabo, omdat ze de school niets aan vond in Nijmegen.

Als ik jou was zou ik een andere stad kiezen dan Nijmegen of Arnhem...Ik heb gehoord dat Utrecht leuk en goed is.

Zelf zit ik in Doetinchem op de Pabo. Dat vind ik echt een hele leuke school. het is er klein en de leraren spreek je met de voornaam aan en de leraren kennen jou bij voornaam..dat praat wel makkelijk!

Succes met je keuze!

jannuhthapannuh 15-05-2004 11:25

Citaat:

nivava schreef op 14-05-2004 @ 19:48 :
Ik wilde zelf eerst naar de pabo in Arnhem gaan. Toen ik daar naar een open dag ben geweest wist ik meteen dat ik daar NOOIT van mijn leven wil zitten!
Ik vond het zo'n rare "kinderachtige" school! Echt verschrikkelijk!!! Bah als ik er weer aan terug denk krijg ik nog steeds de kriebels!!!

In Nijmegen ben ik nooit geweest. Daar kan ik niet over oordelen. Maar een vriendin van mij is daar dit jaar begonnen, maar zei is gestopt met de Pabo, omdat ze de school niets aan vond in Nijmegen.

Als ik jou was zou ik een andere stad kiezen dan Nijmegen of Arnhem...Ik heb gehoord dat Utrecht leuk en goed is.

Zelf zit ik in Doetinchem op de Pabo. Dat vind ik echt een hele leuke school. het is er klein en de leraren spreek je met de voornaam aan en de leraren kennen jou bij voornaam..dat praat wel makkelijk!

Succes met je keuze!

Strange.. ik vond de Pabo in Arnhem helemaal niet kinderachtig.. Jah je leert nou eenmaal ook dingen op de manier van hoe kinderen ernaar toe kijken maar dat hoort gewoon bij de pabo hoor.. Ik denk niet dat dat veel anders is in Doetinchem.

Maar ik ga zowiezo naar Arnhem of Nijmegen. En wordt je niet meestal met je voornaam aangesproken? Klinkt zo raar anders "mevr. Janssen" blablabla

nivava 19-05-2004 20:34

Citaat:

jannuhthapannuh schreef op 15-05-2004 @ 12:25 :
Strange.. ik vond de Pabo in Arnhem helemaal niet kinderachtig.. Jah je leert nou eenmaal ook dingen op de manier van hoe kinderen ernaar toe kijken maar dat hoort gewoon bij de pabo hoor.. Ik denk niet dat dat veel anders is in Doetinchem.

Maar ik ga zowiezo naar Arnhem of Nijmegen. En wordt je niet meestal met je voornaam aangesproken? Klinkt zo raar anders "mevr. Janssen" blablabla

ik bedoel dat je de leerkrachten met de voornaam aanspreekt! Op de middelbare school is het vaak Men. of mev. toch?

Mijn ervaring met de pabo in Arnhem is dat ze studenten gingen vergelijken met clowns...dat vind ik echt kinderachtig! Waar slaat dat op! Maar goed, ik heb nu eenmaal dat beeld in mijn hoofd en dat zal ook niet gauw veranderen! En gelukkig ben ik niet de enigste die er zo over denkt!

En het is trouwens niet zowiezo maar sowieso :p ;)

Leonoor 19-05-2004 20:41

Volgens mij spreek je op de meeste pabo's (meeste hbo-opleidingen zelfs) de docenten aan met hun voornaam. Dat is iig mijn ervaring.

De pabo is ook wel een beetje kinderachtig. :p

Lente 19-05-2004 20:43

Citaat:

nivava schreef op 19-05-2004 @ 21:34 :
ik bedoel dat je de leerkrachten met de voornaam aanspreekt! Op de middelbare school is het vaak Men. of mev. toch?

Mijn ervaring met de pabo in Arnhem is dat ze studenten gingen vergelijken met clowns...dat vind ik echt kinderachtig! Waar slaat dat op! Maar goed, ik heb nu eenmaal dat beeld in mijn hoofd en dat zal ook niet gauw veranderen! En gelukkig ben ik niet de enigste die er zo over denkt!

En het is trouwens niet zowiezo maar sowieso :p ;)

en het is trouwens niet 'enigste' maar 'enige' :rolleyes:

ik weet niks van die scholen, maar voor mij zou mee kunnen wegen dat Nijmegen een universiteitsstad is. zorgt toch voor een ander sfeertje lijkt mij.

jannuhthapannuh 19-05-2004 20:45

Citaat:

nivava schreef op 14-05-2004 @ 19:48 :

Dat vind ik pas echt een grote fout, al helemaal voor iemand die de Pabo volgt!

Anyway ik kom er wel uit... :)

Leonoor 19-05-2004 20:46

Nu weer lekker allemaal terug ontopic ipv over elkaars taalgebruik te gaan zeuren. :p

jannuhthapannuh 19-05-2004 20:48

Citaat:

Lente schreef op 19-05-2004 @ 21:43 :
en het is trouwens niet 'enigste' maar 'enige' :rolleyes:

ik weet niks van die scholen, maar voor mij zou mee kunnen wegen dat Nijmegen een universiteitsstad is. zorgt toch voor een ander sfeertje lijkt mij.

Ja inderdaad daar heb ik ook aan gedacht. Ik zou ook het liefste in Nijmegen op kamers willen.. Dat heb ik altijd al gezegd. Vind het gewoon gezelliger daar.
Maar het is dan ook niet echt logisch als ik dan de Pabo in Arnhem zou volgen..

Leonoor 19-05-2004 20:53

Heeft de pabo in Arnhem dan je voorkeur?

Zo niet, dan zou je toch om die reden naar Nijmegen kunnen gaan?

Mindfields 19-05-2004 21:36

1. Arnhem is een leuke stad (en ik kan het weten want ik kom er vandaan)
2. In Arnhem kan je makkelijker een kamer vinden

maar.:

3. In Nijmegen zijn de kroegen langer open ;)

Maar..daar ging het niet echt om, heh? ;)

Roxy 19-05-2004 22:35

Nijmegen is ook een leuke stad.

En een vriendin van mij is in februari begonnen met de Pabo Nijmegen en ze heeft het daar absoluut heel erg naar haar zin...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.