![]() |
wiskunde vergelijking (plies kheb morguh PTA)
x+2>1,5x
als x is? komop help me plies kheb morgeh PTA en IK WIL OVER! kuz |
Citaat:
x + 2 = 1,5x 2 = 0,5 x x = 4 --> Als x < 4 geldt: x + 2 > 1,5x |
Citaat:
maar HOE kom je an dat x kleiner moet zijn dan 4? |
jezus ik snap het gewoon ik dank het forum met alles wat daarbij hoort http://forum.scholieren.com/smile.gif
kuz en t was niet eens zo moeilijk.... |
alle jonges
gewwon overbrengen naar 't ander lid: x+2>1.5x 2>1.5x-x 2>0.5x (delen door een positief getal behoudt de zin van de ongelijkheid) 4>x dus x is kleiner dan vier |
jeetjes
dat jullie dat snappen nou zal ik wel eens een domme alfa zijn, maar ik zit in 4 gymnasium en nog steeds heb ik dit soort sommen niet door... http://forum.scholieren.com/frown.gif huil... |
hmmm...
zijdegijlen allemaal een minneken voor ijlen leeftijd vergeten?? geef nu toe, as ge efkes stopt me uwe scooter te blinken of u buffalo's te verhogen, dan kunde da toch aan ne kleuter uitleggen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik wil in nederland studeren, dit is SIMPEL
|
Zelfs ik kan dit nog (En dat wil wat zeggen!)
|
Erm.. dit is wel wiskunde A1,2 als het goed is..
B1 is stuk moeilijker hoor... |
sommigen zijn nou eenmaal niet zo goed in wiskunde. kan toch.
|
Ja, dat kan inderdaad.
Kunnen die mensen ook niets aan doen, een beetje meer respect zou aardig zijn. maar je kan het toch heeeel gemakkelijk uitleggen?? x+2=1,5x 2=0,5x x=4 x+2>1,5x als x=4 (dus x weghalen aan beide kanten, en dubbelen) Was volgens mij stof van het 1e of 2e jaar... |
ik vind persoonlijk da zorkman groot gelijk heeft van efkes arrogant te doen
sorry, maar da kan toch gewoon nie da gijlen een ongelijkheid niveau eerste jaar (ok, ik overdrijf schromelijk, dit was tweede jaar) nie kunt oplossen door naar het andere lid over te brengen da gelijkstellen helpt natuurlijk wel, maar dan moeje op 't einde nog 'kiezen' groter of kleiner dan ok, da is zo simpel as iet, maar ik denk as ge 't nog nie naar de ander kant kunt brengen, da ge dan gegarandeerd verkeerd gaat gokken hé en regelkes, regelkes, da is zever lang twee kanten der 't zelfde bij optellen en de ongelijkheid blijft behouden, nee toch wat een verrassing (wel opletten bij delen door negatieve getallen, ma bon) ik ga ook in nederland gaan studeren, zenne(en jullie mogen ongetwijfeld nog jullie formularium bijhouden voor dit soort oefeningen) (en zorkman, leve de PRR, bifi en beeckie:-)) |
ja sorry lieve mensen...
*ik heb een kronkel in mijn hoofd* Ik heb de hele middag zitten discusseren met me vriendin gister en tot dat x=4 kwamen wij ook nog wel.. Het probleem is, we zetten dat < > de hele tijd de verkeerde kant op... Wij nadenken, kom ik er hier pas achter dat je moet kijken wanneer de vergelijking klopt.. Me PTA ging lekker trouwes.... Alleen een stukkie normale verdeling met z-waarden ging nie zo http://forum.scholieren.com/frown.gif maarrr bedankt! http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Als je BTW ff om één of andere manier weet wat je moet doen kun je altijd een plotje van de grafiek maken in je Grafische Reklenmachine... Je hebt dat ding nie voor niks.
|
x+2 > 1.5x
Je mag met zulke ongelijkheden een aantal bewerkingen doen: - links en rechts het zelfde bij optellen. - links en rechts met een getal dat groter is dan 0 vermenigvuldigen. - met een getal dat kleiner is dan 0 vermenigvuldigen, MAAR DAN draait het ongelijkteken om. In jouw geval: x + 2 > 1.5x = { ik trek links en rechts er 1.5x vanaf} x-1.5x + 2 > 0 = -0.5x + 2 > 0 = { ik haal van links en rechts 2 af: -0.5x > -2 = { ik vermenigvuldig links en rechts met het getal 2 ( en dat is groter dan 0 ) } -x > -4 = { ik vermenigvuldig links en rechts met het getal -1( en dat is kleiner dan 0), MAAR DAN draait het teken om! } x < 4 |
allez dan,
den arroganten is ier nog es :-) /me gaat de vriendelijken toer op kijk: beschouw het als een weegschaal (da kende toch in nederland hé? waarschijnlijk ook zo een keuzevak...:-)) as ge der langs twee kanten hetzelfde bij doet (of hetzelfde wegdoet) dan blijft de weegschaal gelijk staan ditto voor allebei met hetzelfde te mvermenigvuldigen of delen MAAR als ge da nu met iets negatiefs DEELT of VERMENIGVULDUGD, dan moede u >/< teken omdraaien dan is da gelijk as da ge die "gewichten" van plaats zou verleggen probeert het u es voor te stellen .... huurt desnoods een weegschaal (kijk een hoe vriendelijk, ik heb niet eens gezegd dat je je buffalo's moest inruilen voor een weegschaal :-)) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.