![]() |
livestream radio opnemen met pc
Hoe kan ik livestream radio opnemen met mijn pc?
Brugje van uitgang geluidskaart naar line-in of zo? |
Je kan met opnemen toch gewoon kiezen welke sources je allemaal wilt opnemen? Brugje van Line in-Line out lijkt me vrij zinloos. Dat kan je softwarematig ook doen.
Ik neem aan dat je in je PC een radiokaartje hebt zitten? Had ik ook, en met de bijgeleverde software kon ik direct opnemen vanaf de radio. En anders kan je in geluidsrecorder als bron ook de line-out kiezen (ik zeg het nu een beetje vreemd, maar ik hoop dat je me snapt). Met opnemen kan je uit veel verschillende kanalen kiezen. |
Ik denk niet dat hij een radiokaartje in z'n pc heeft, anders had hij dit wel geweten lijkt mij.
Je kunt volgens mij wel een brugje maken tussen je Line-out van je radio en je Line-in van je PC. Of je echt goede kwaliteit hebt vraag ik me wel sterk af, maar het is het proberen waard lijkt mij :) Citaat:
|
het is de bedoeling dat ik livestream-radio kan opnemen.
(radio via het internet). misschien bestaan er betere proggies dan geluidsrecorder om iets op te nemen via het internet? |
ik heb een SB live player en daar zit een aparte recorder bij. dan kun je gewoon opnemen wat je zelf hoort (moet je wel de geluidjes van windowsuitzetten) anders zou ik het ook nie weten (behalve op de al beschreven manier met zo'n brugje)
|
kweet trouwes nie of zo'n brugje wel werkt, want dan gaat dat een beetje rondzingen, wat op je linein binnen komt gaat namelijk automatisch ook naar line-out. dan gaat ie flippen denk ik
|
Citaat:
|
download FREEAMP
daarmee kan je van een stream online opnemen |
streambox
|
Line out van stereo naar Line in van geluidskaart en dan opnemen. Is wel analoog.
|
Citaat:
|
Citaat:
C:\Program Files\Creative\Recorder\CTRec.exe succes der mee, en misschien is zo'n proggie waarmee het rechtsstreeks kan wel beter da weet ik nie, das een kwestie van uitproberen. ps. ik neem aan dat het over een station gaat dat niet gewoon op je stereo te ontvangen is? want anders kun je idd beter doen wat dystopia zei |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46. |