![]() |
[Aangifte]Niet gewerkt...
Vorig jaar had ik het probleem dat ik aangifte moest doen (zoals de meneer aan de telefoon zijn, een uitnodiging verplicht je tot aangifte) en me opgaaf kwijt was, maar omdat ik zo weinig had gewerkt vond ik dat niet echt nodig... toen kreeg ik eind van 't jaar een boze brief... nou dat is uiteindelijk goed gekomen
maar nu heb ik het afgelopen jaar NIET gewerkt, en ook geen andere zaken gehad waar de belasting iets mee te maken heeft... Maar ik heb weer een uitnodiging... en er is mij het vorige jaar ook uitgelegd dat men er van uitgaat dat het op dezelfde manier gebeurd als het jaar daarvoor... in mijn geval dus het TJ-programma van de belasting-site voor elektronisch aangifte... allemaal leuk en aardig maar als je niet hebt gewerkt (e.d.) dan zegt het programma vrolijk, jij hebt dit niet nodig, en wil dus niet versturen... ook 'nulletjes' invullen lukt niet (wat logisch is) moet ik nu gewoon gaan bellen om het alsnog electronisch geregeld te krijgen, of moet ik ergens formuliertjes vandaan halen? |
Volgens mij is het helemaal geen verplichten, maar de meneer van de belastingdienst zal dat wel beter weten dan ik. Als hij zo graag jouw aangifte wil, vul je toch gewoon een 1en ipv nullen in.
|
Volgens mij kunnen ze je wel verplichten een aangifte te doen. Vind het wel wat raar dat ze dat doen als je niets met belasting te maken hebt. Je hebt het hele jaar niet gewerkt, geen huis gehad, geen hoop geld op een spaarrekening staan?
|
Citaat:
maar goed ik zal ze anders wel eens een belletje geven |
als je een uitnodiging krijgt tot aangifte ben je verplicht aangifte te doen.
Als je geen uitnodiging hebt ontvangen dan hoef je geen aangifte te doen, mits je of geld terug krijgt (maar dan doe je natuurlijk geen aangifte) of als het te betalen bedrag onder de 200 (is volgens mij 220, maar weet dit niet helemaal zeker) euro ligt. Een normaal mensen dat zijn loonbelastingverklaring e.d. waarheidgetrouw heeft ingevuld, verzwegen inkomsten heeft etc. hoeft dus geen aangifte te doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |