![]() |
Vlaams Blok start kliklijn
Het extreem-rechtse Vlaams Blok opent in Antwerpen een kliklijn waarop mensen illegale immigranten kunnen aangeven
Wanneer men vermoedt dat er ergens ''illegalen'' zitten kan je dus een kliklijn bellen, en vlaams blok speelt het vervolgens door naar de gemeente en de politie.. www.trouw.nl http://www.indymedia.be/news/2004/05/84572.php Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het walgelijk. Het doet mij denken aan vervolging in de jaren 30, waarin mensen hun medeburgers verraadde voor een rijksdaalder.. |
ach ja in nederland hebben we er ook 1
|
Citaat:
In een land leven is geen misdaad, geen mens kan illegaal zijn. Illegaal,simpelweg omdat je bestaat... |
Citaat:
|
Ik geloof dat we in Nederland tegenwoordig ook een kliklijn hebben voor illegale immigranten, maar dat weet ik niet zeker.
Ik vind het jammer dat het in België het Vlaams Blok moet zijn dat daarmee begint. Het bevestigt het beeld van xenofobenpartij nog eens extra. |
LOL
dat die malloten dat ook echt doen :s In Amsterdam was onlangs een kunstenaar die als kunstproject folders had uitgedeeld in Amsterdam waarin de bewoners gevraagd werden om illegalen door te geven als ze wisten dat deze illegaal waren. De protesten waren enorm en de politie werd roodgloeiend gebeld van woedende mensen. :cool: op zulke momenten ben ik blij dat ik in Amsterdam woon en niet in Antwerpen ofzo. |
Amsterdam gatara? thanx for the information.
achja wat moeten we ermee. ik oordeel liever zo min mogelijk. ik zie wel wat er gebeurd. |
Citaat:
|
Citaat:
Verdonk en de IND voeren gewoon democratisch genomen besluiten uit. Het volk wilde destijds een harde, rechtse regering, die de 'kraan van immigranten' dicht zou draaien en dan zou gaan dweilen (quote Pim). Men wilde dit zelf! En nu komt het tot uitvoering, en nu krijgt men flashbacks over jodendeportatie, en worden uitzettingscentra ineens met vernietigingskampen vergeleken. Geeft maar weer aan hoe fucking dom en kortzichtig het volk is. |
Mwah, ik denk juist dat 'het volk' eindelijk weer eens bij z'n post-Fortuynistische positieven komt, nu er weer weerstand komt tegen de uitzettingen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, ik weet het. Maar gelukkig maar dat ze associaties kregen, want dan heeft dat "dit nooit meer" toch nog effect. Citaat:
Nou,.. die kraan was al dichtgedraaid ten tijde van Paars II, toen het asielbeleid aangescherpt werd. Maar dat vergeet men (pimplisten enzo) voor het gemak even. Citaat:
Die laatste lijkt me wat extreem, eerder doorvoerkampen a la Westerbork. |
Citaat:
Niet dat ik illegalen ken om aan te geven.. :rolleyes: |
Citaat:
ik ben ook tegen die klik lijn maar ik vind het verschil tussen de nederlands end ie in belgie eigenlijk bijna 0 ik vind ze even erg opzich |
Denk dat diegenen die illegalen kennen ze ook niet aan gaan geven, want ze zijn OF vrienden/bekenden OF hun eigen werknemers :D
|
Die vlamingen kunnen toch ook gewoon naar de politie bellen? Mij lijkt dat het vlaams blok zo een mooie lijst van mensen in handen krijgt om in elkaar te meppen.
|
Citaat:
|
Ik stem ook voor een kliklijn van neo-nazis die regelmatig gewelddadige dingen doen enzo :cool:
|
Zoals ik al zei, je kunt ook de politie bellen hoor :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dezelfde man die nu wordt beschuldigd van 'pappen en nathouden', van weinig daadkrachtig optreden, van allochtonen- en immigrantenknuffelen. Geeft maar aan hoe enorm er NIET wordt nagedacht door dom rechts. Maarja, je moet wat, als je nog dagelijks een schietgebedje doet voor je Pim-altaartje. Citaat:
Het uitzetten van illegale vreemdelingen is gewoon het uitvoeren van een democratisch vastgestelde wet en berust NIET op de gedachte dat asielzoekers minderwaardig zijn, ziektes veroorzaken, dood moeten of whatever. De vergelijking van uitzettingscentra met deportatie- of whateverkampen, vind ik dus niet alleen dramatiserend en tendentieus, maar bovendien volkomen misplaatst. |
Citaat:
|
Citaat:
© Kopspijkers |
Eigenlijk komt het neer op dat Rita doet wat Pim zei en wat het gewone volk dacht te voelen. ;)
|
Rita doet, wat Pim zei en wat 'het volk' voelde in zijn onderbuik :o
|
Dat zei ik . :o
|
Citaat:
|
dan trekken ze je nummer na (ook met identiteitsblokkering) :p
|
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
kijk je nooit films? binnen 2 minuten kunnen ze achterhalen uit welke cel je belt :p (telefooncellen hebben namelijk ook gewoon een nummer) |
Citaat:
Die 2 minuten is trouwens bullshit, als ze willen kunnen ze een nummer hoe dan ook meteen zien. Maar ten eerste heeft die secretaressemiep die de telefoon aanneemt die mogelijkheden niet, en ten tweede boeit het ze sowieso geen fuck, en kun je net zo goed met je vaste telefoon bellen. De politie is blij met tips nl. |
Citaat:
Citaat:
anyway: als je naar n gewoon politiebureau (of alarmnummer) belt, dan vragen ze soms je naam (en zelfs adres). als je die dan niet geeft, dan behandelen ze je melding niet (althans hier in Nederland). dit risico loop je met een anonieme kliklijn natuurlijk niet |
Het is apart, klinkt een beetje als een aflevering van Jambers en je moet er maar opkomen maar ik zie eigenlijk het onrechtvaardige/onrechtmatige er niet van :confused: Kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand gaat bellen dus het probleem zal zich vanzelf wel oplossen. Pas als het toch een hype wordt en er op internet communities ontstaan waar de scores van de verschillende illegalenjagers bij worden gehouden vind moet je het verbieden imho.
In Nederland heb je toch ook een M-lijn en een telefoonnummer/instelling voor klokkenluiders? |
het is niet onrechtvaardig maar wellicht wel onethisch
nog maar weinig mensen zouden er trots op zijn als ze in de Tweede Wereldoorlog Joden hadden uitgeleverd aan de Duitsers. dit was toen ook rechtvaardig volgens de Duitsers. anders gezegd: wie ben jij om het leven van die illegaal te verpesten |
Citaat:
|
De politie bellen...was het nog maar zo makkelijk...naar zo'n achterlijk centraal nummer, daar wordt je doorverbonden als het de telefoonjuf tenminste behaagt en ze snapt wat je wilt, vervolgens vragen ze je nummer en bellen ze je nog wel terug, beloven ze, en dat doen ze dan vervolgens niet.
Zelfs gewoon langsgaan bij het bureau levert verschrikte blikken op en of je voortaan eerst telefonisch een afspraak wilt maken... |
Citaat:
|
Ik ben het er niet mee eens dat illegalen uitgezet worden, het is menselijk om naar een goed leven te streven, ik vind niet dat je iemand daarvoor moet straffen.
|
Citaat:
Citaat:
trouwens niet iedereen was in '40-'45 bekend met vergassen trouwens als jij je illegale buurmeisje aangeeft en volgende week wordt in Somalie haar clitoris verwijdert, dan verdien je ook niet de prijs voor beste burger |
Nee, maar er is wel een levensgroot verschil tussen het aangeven van joden die vervolgens systematisch vermoord worden, en het aangeven van illegaal in een land verblijvende mensen die gewoon worden uitgezet, nadat een onafhankelijke rechter zich over hun situatie heeft gebogen.
The drama. :s |
Ik weet het! in België moet het Vlaams Blok een kliklijn in het leven roepen als intermediair tussen burgers en politie, omdat burgers daar blijkbaar niet al te veel vertrouwen hebben in de klabakken.
Dat kan tweeërlei oorzaak hebben. Of de belgische dienders zijn niet helemaal zuiver op de graat, of de burgers die illegalen willen verlinken hebben iets teveel op hun kerfstok om zich bij de autoriteiten te willen profileren. Ik gok op het laatste. |
Toch erg als mensen meer vertrouwen hebben in Vlaams blok dan in de politie,
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik wil zeggen dat ik de reactie van de Amsterdammers die die 'kunst'brief kregen ook wel begrijp een vergelijking hoeft niet altijd helemaal recht te lopen om een punt te maken |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
wetboekjes lezen kan ik ook, een mening vormen is wat anders |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|