![]() |
[Grootte] Nieuwe Identiteitskaart
Vandaag kreeg ik een brief van de gemeente. Vijf jaar geleden heb ik mijn identiteitskaart gehaald. Binnenkort verloopt mijn identiteitskaart. Ik moet dus een nieuwe komen halen. Ik kan in plaats van een identiteitskaart ook een paspoort halen. Of ze naast elkaar gebruiken. :p Maar paspoort hoef ik niet.. beetje overdreven, kom toch niet buiten Europa :)
Nu zit ik met een vraag. Ik heb zo'n oude identiteitskaart die redelijk groot is. Hij past nauwelijks in mijn portomonnee. Hij is nog groter dan mijn OV kaart. :s Nu wil ik weten of de identiteitskaarten van tegenwoordig kleiner is (creditkaart- / pinpasformaat). Ik hoorde namelijk een tijdje terug dat ze die grote niet meer maken. Dat zou ik wel zo fijn vinden, want ik heb liever zo'n identiteitskaart die niet zo groot is. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? |
Op pinpasformaat, ja.
|
Citaat:
ik heb paspoort, je weet nooit wanneer je mss naar buiten europa gaat. zelfs voor tjechie heb je al een paspoort nodig. |
Klopt ja.. nadeel is wel dat je ze ook sneller kwijtraakt. Maar 't blijft wel lang 'goed', die ouwe kaart ging beetje bij beetje kapot.
|
Bedankt voor het antwoord :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn ID verloopt trouwens ook bijna, en ik ga nu maar een paspoort aanschaffen aangezien ik van plan ben de komende jaren wat verre reisjes te maken :) Wel irritant idd dat een paspoort zo groot en dik is. M'n ID zit altijd standaard in m'n portemonnee... |
ik moet binnenkort ook om een nieuwe, denk dat ik paspoort neem, want tegen die tijd hoop ik me te kunnen identificeren met mij rijbewijs (kroegen enzo)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49. |