![]() |
qoutes of gedichten voor vriendinnen scrapbook
wie kan mij helpen aan qoutes en of gedichten over vriendschap voor in het scrapbook voor een hele goede vriendin dites mogen ook trouwens.
|
de puntige doornen van een roos.
afstekend bij de rode kleur, de zoete geur dringt mn neus binnen. geeft een warm gevoel. het is een teken van liefde. een goed gebaar maar ook van een lieve vriend, die je niet kan missen. vriendschap is belangrijk, misschien wel het belangrijkste in een mensenleven. een mens kan niet zonder, een goede vriend! ik heb deze ooit geschreven, mss iets? |
Je hebt iemand nodig,
stil en oprecht, die als het erop aan komt voor je bid of voor je vecht. Pas als je iemand hebt, die met je lacht en met je grient, dan pas kun je zeggen: 'k heb een vriend. Toon Hermans. Dit is een van de weinige gedichten die over vriendschap die ik ken. |
die hangt bij mijn oom en tante in de WC :D
|
Citaat:
ja deze is heel erg bekend. |
als ze in het engels mogen...
dan weet ik wel een goede site (of mag ik dat niet posten?) http://www.lovepoemsandquotes.com/Fr...nalQuotes.html suc6 |
Citaat:
Maar wel heel stoer. ;) |
Citaat:
|
Maar dat van die wc's neemt niet weg dat het een mooi gedicht is :)
|
De mooiste dingen kom je op de wc tegen.
|
Ik zie
een jongen die samen met me lacht en huilt ik zie een jongen die me kent die weet wat ik denk die ziet wat er scheelt die moeite doet voor mij ik zie iemand die het niet verdient gewoon vriend te worden genoemd ik zie een vriend voor het leven ook al lijkt het soms niet zo ik zie jou heb ik ooit eens voor iemand geschreven, veranderen in vriendin en het past :confused: |
Ik vond gisteren toevallig deze in een bundel van Vasalis:
Vriend Vriend, metgezel, die meer en minder is dan vader, moeder, minnaar, kind hetzelfde als ik, maar anders onafhankelijk en toegewijd ouder, jonger, van dezelfde tijd. Trooster, die getroost kan worden baken en verhanger van de borden breder, maar van andre moeder, zonder rivaliteit met wie ik samenloop en die mij begeleidt. Hij gunt mij om te leven en als ik dood zou willen, geeft hij mij gelijk. Soms is het, dat ik om hem alleen verdragen blijf, wat zonder hem ondraaglijk scheen. Zonder een enkele verplichting loop ik en loop altijd in zijn richting. Deze vind ik eigenlijk mooier dan die van Toon Hermans. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09. |