![]() |
Richard III
Iemand al naar deze theatervoorstelling geweest??? Zo ja, wat vond je er van? Ga je er nog heen? e.d. :)
|
Ik ben er heen geweest. Bah ik vond het zaaaaai. Die hoofdrolspeler had zo'n irriterende stem en onduidelijke articulatie
|
Waarvan is het? Ik ken het niet namelijk.
En waar ging het over dan? De titel trekt mij iig al niet aan. |
Het is een stuk van Shakespeare, opgevoerd door ZT Hollandia. Ik heb het eergisteren gezien en ik vond het een goed stuk eigenlijk. Vernieuwend was de creatie van Richard's alter ego en een verteller. Ook is het verhaal voor een deel verlegd naar de moeder. Het kwaad dat centraal staat in dit verhaal is vertaald naar de huidige maatschappelijke situatie (terrorisme) en komt sterk tot uiting op het eind waarin Richard een prachtig monoloog houdt. Het decor was ook mooi bedacht; op de achtergrond een schilderij van Rubens waarin de kindermoord in Bethlehem staat afgebeeld, een concrete uitwerking van het kwaad die je vervolgens niet concreet ziet in het stuk zelf. Kennis van dit verhaal van Shakespeare is eigenlijk wel een vereiste als je het goed wil volgen. Ik ben er wel positief over :).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ok ok ik geef het toeik ben er niet heen geweest
Maar; nu ik jullie reacties lees lijkt het me wel de moeite waard |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
(n) |
ik vond het idd ook een.. erg goed stuk. de spelers waren wel te verstaan, (hoewel de tekst soms snel ging) en ik vond ook de muziek echt heel gaaf!
|
Ik ben er ook geweest. Je moet het verhaal echt wel kennen, voordat je er heengaat. Dus eerst in verdiepen! Als je dat doet, is het verhaal al wat makkelijker te volgen, maar het blijft zware kost. Ik vond de spelers (Fedja..:)) geweldig spelen. Er wordt, meestal bij ZT Hollandia, gebruik gemaakt van live muziek en dat voegt naar mijn mening echt wat toe. Mooi dat het vanuit het persfectief van de moeder wordt bekeken. Erg mooi, toch heb ik het liever allemaal liever wat luchtiger...
|
Hahaha nee ikverveelde me gewoon en zat een beetje interessant te lullen alsof ik er heen was geweest :p Had niet verwacht dat jullie er serieus op in zouden gaan
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Oke, en nu gaan we weer serieus verder.
Dus geen quotes en reacties op Endomychus' actie. Ontopic dus! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |