![]() |
Luisterdossier
Goedendag, ik ben nogal bezig voor mijn luisterdossier voor frans 2 en duits 2 (ons jaar is het laatste jaar dat deze vakken nog heeft) maar ik moet echter nog 9 uur luisteren voor mijn duits luisterdossier en nog 6 uur voor mijn frans luisterdossier.
Voor diegenen die het niet weten: een luisterdossier houdt in dat je als CM leerling verplicht bent een bepaald uren naar een taal te luisteren wat volgens de experts de luistervaardigheden en het begrip van de taal bevorderd. Mijn vraag is: weet er iemand leuke duits- of franstalige televisieprogramma's, films, radioprogramma's etcetera? Bij voorbaat dank. |
Huur Deuce Bigalow, Male Gigolo en zeg dat je hem op RTL hebt gekeken.
Die film komt zaterdag om 21.15 tot 22.55 op RTL. En verder zou ik het gidsje van deze week en volgende week doorbladeren op zoek naar andere films die je al kent en dan zeggen dat je ze in het Duits gekeken hebt. Zo deed ik het altijd. |
Ten eerste: we kunnen RTL hier niet ontvangen wegens een kabelbedrijf wiens naam ik liever niet hoef te vermelden.
Ten tweede: de enige duitstalige zender die we kunnen ontvangen is ZDF, ARTE (een frans- en duitstalige televisiezender) wat we eerder konden ontvangen is vervangen met de nieuwe zender Nickelodeon. Dan maar huren. |
http://tv5.org/TV5Site/programmes/ac...tps=1068394472
Daar kun je altijd het frans journaal zien...Maar of dat zo leuk is? :P |
Citaat:
Bij mij vroeg de leraar er niet eens naar, terwijl hij toch in dezelfde straat woont en dus exact dezelfde zenders als ik ontvangt.. |
er komen toch wel gewone programma's op tv5?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35. |