![]() |
schoolexamencijfer berekenen?
hoe moet je je schoolexamencijfer berekenen?
Moet je bv. 7.3 4.5 7.8 6.9 5.6 7.3 5.4 (alles telt 1 x mee) Moet ik nu alles bij elkaar optellen en dan delen door 7 ? Maar hoe zit het dan met je PO? Die telt toch ook mee? Mijn gemid. van PO is 6.9 Ik snap er echt niks meer van...:-((( |
Hoe vaak telt je P.O. mee?
Ook 1x, dan: (7.3 + 4.5 + 7.8 + 6.9 + 5.6 + 7.3 + 5.4 + 6.9) / 8 = 6.5 |
Citaat:
|
Ze zeggen dat je PO 10 % meetelt bij je SE cijfer.
|
Heb je geen PTA of een andere gids waarin je de wegingen van al je toetsen en PO's enzo in kan vinden?
|
Best hoge cijfers voor iemand die geen gemiddelde kan berekenen.
|
Type eens letterlijk over wat er staat dan..
En waarin staat dat? |
Ik heb het niet van het PTA boekje maar ik heb zo'n lijst gekregen van school met alle SE cijfers. Bij weging staat 1.00 bij alle cijfers van ec.
onderaan die cijfers van ec staat ''onderdeeleind'' To. 90.00 -> 6.1 en dan Pr -> 10.00 (GPO) en dan staat er 6.9 |
Ahhh...laat maar ik snap em al. :-)
|
Citaat:
6.1 x 9 + 6.9 = 61.8 61.8 : 10 = 6.18 Je staat dus een 6.2 |
thanxxx
|
Maar het gemiddelde krijg je toch van je school ?
ik wel heb een mooi a4 formaat papiertje thuis gestuurd gekregen met al mijn cijfers en handelingen erop. maar goed zal dan wel aan m`n school liggen Greetz , Drazzy (y) |
ja ik heb een cijferlijst gekregen met alle cijfers erop en ook me s.e. cijfers en ik kan dus ook meteen bereken wat ik moet halen voor een voldoende :D
|
Gewoon je examens maken, en dan zie je het vanzelf als je je examenuitreiking heb :)
|
ja maar t is wel handig als je weet voor welke vakken je het goed moet doen en voor welke iets minder
|
Jah, maar dat zie je toch zo wel aan je cijfer. Of het nou een 5 is of een 7. Daar hoef je geen moeilijke berekeingen voor te maken?!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55. |