![]()  | 

wat ga jij doen na je havo/vwo 

wat ga jij doen na je havo/vwo? Ik ben er nog niet uit, kom maar op met ideetjes 
	 | 

geen idee 
	 | 

Hey, 
	-Jaar amerika of -Leger of -studeren Ik weet het nog niet dus!! Maar zal wel studeren worden en dan leger/politie  | 

ik wil een jaartje studeren in het buitenland (australie/canada/finland) 
	en anders MAROF studeren hij de HR rotterdam of bij de marine voor Oficier der Zeedienst  | 

Ik ga biomedische wetenschappen studeren aan de KU Leuven 
	 | 

ik ga eerst werken, dan ruim een half jaar reizen, dan studeren, waarschijnlijk geschiedenis in Leiden. 
	 | 

Pedagogische Wetenschappen in Leiden 
	 | 

Als ik slaag, dan ga ik Bedrijfskunde studeren in Enschede.. 
	 | 

een jaar off nemen. Werken en reizen. Ik wil heel graag vrijwilligerswerk doen in afrika/zuid-amerika. Daarna wil ik denk ik n hbo opleiding gaan doen, ik kan ook wel naar de uni met mn vwo(als ik het haal:p) maar ik denk dat dat niets voor mij is, te theoretisch, ik ben toch ook wel praktisch. 
	Ik zie het allemaal wel.:)  | 

Sociale Geografie en Planologie in Utrecht (UU) (y) 
	 | 

ik denk rechten in utrecht 
	 | 

vastgoed en makelaardij in rotterdam 
	 | 

Waarschijnlijk Journalistiek in Utrecht (moet nog afwachten of ik erbij zit) 
	 | 

Culturele Antropologie in Leiden. 
	 | 

Na de havo een jaartje vwo en dan Taalwetenschap in Tilburg. :) 
	 | 

Bestuurskunde 
	 | 

Studeren. Heb alleen nog geen idee wat. 
	 | 

Rechten. 
	 | 

Ik heb echt nog geen idee... 
	 | 

Of een jaar naar Frankrijk... of logopedie of hbo-v studeren 
	 | 

Citaat: 

zelfde, en moet toch eens opschieten aangezien het al half mei is. :s  | 

Psychologie aan de UT. 
	 | 

HBO-bachelor rechten in Tilburg. Daarna ga ik misschien voor de master graad. 
	 | 

Kunstgeschiedenis in Amsterdam studeren, en genieten van de veranderingen om me heen. Aaahh, eindelijk! :) 
	 | 

Citaat: 

| 

heb 't al allemaal gehad..maar heb leraar opleinding GS gevolgd, zuigde hard, nu aan 't werk en in september Logistiek & Economie in Venlo 
	 | 

Leraaropleiding Spaans in Utrecht :) 
	 | 

Heb vorig jaar al mn havo gehaald, maar opleiding die ik deed was niks...in september ga ik communicatie doen. 
	 | 

Citaat: 

| 

Als ik binnengeraak, ga ik conservatorium doen :) 
	 | 

Jaartje naar het buitenland. 
	 | 

4 jaar filmacademie 
	wereldreis van een aantal jaren (en dus gewoon werken onderweg)  | 

Ik ga Management, Economie en Recht [MER] doen in Alkmaar. 
	Lekker breed, omdat ik ook niet precies weet wat ik wil gaan doen:P  | 

Biologie, aan de UU 
	 | 

Ik ga naar Tilburg volgend jaar (als ik slaag) We gaan beginnen aan Business Studies. Meer mensen die dat gaan doen? PM mee plz. 
	 | 

Ik ga eerst een jaar reizen naar in iedergeval Japan, Vietnam en Nieuw-Zeeland, daarna wil ik naar het KIM (Marine) en als ik daar niet toegelaten wordt wil ik maritieme biologie in Groningen gaan doen. :) 
	 | 

ik weet het nog niet óf iets technisch of iets ontiegelijk maatschappelijks.. 
	 | 

Ik heb 2 jaar geleden m'n havo diploma gehaald en heb een korte hbo-opleiding gedaan van 2 jaar en zit nu dus eigenlijk weer in hetzelfde schuitje als 2 jaar geleden. Vanaf september ben ik in Tilburg te vinden, waar ik aan het algemene jaar van Letteren ga beginnen. 
	 | 

Eerst een jaar weg, naar een volkshogeschool in Noorwegen, jaartje buitensporten. 
	Daarna maritieme techniek (bouwkunde, maar dan met boten zeg maar) in Delft.  | 

vertaalacademie maastricht :D 
	 | 

econometrie in Rotterdam 
	 | 

Iets technisch studeren waarschijnlijk. 
	 | 

psychologie aan de UU in utrecht:) 
	 | 

Hmm, waarschijnlijk studeren/werken in de verenigde staten als het me lukt. Liefst heel de universiteit, anders 1 jaar. 
	Na dat jaar wil ik het liefst Bedrijfswetenschappen studeren in Utrecht, A'dam of Maastricht. Óf Journalistiek in Utrecht.  | 

werken 
	 | 

Nederlands studeren. Of een studie die iets met films heeft te maken doen. 
	 | 

Ik ga er zeker weten geen jaar tussenuit, ik kan niet wachten om te gaan studeren > Ik denk dat het biomedische wetenschappen wordt.. waar weet ik nog niet maar ik denk Leiden 
	 | 

Ik ga óf propedeuse toegepaste psychologie doen (en daarna psychologie aan de universiteit) óf de hbo-opleiding van mijn dansschool (musicaldans/docentenopleiding). Het ligt eraan of ik voor dat laatste nog aangenomen word. 
	 | 

studie arabische taal en cultuur, met als bijvak journalistiek&nieuwe media. 
	 | 

eerst een paar maanden werken, daarna ga ik rond januari voor 4 maanden naar Senegal om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. 
	het jaar daarna wil ik denk ik Taal&Cultuur studies gaan doen in Utrecht maar dat weet ik nog niet zeker  | 
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18. |