![]() |
[Norton] Disk Doctor
Om problemen op mijn computer te verhelpen ben ik nu bezig met het scannen van de schijf met Norton Disk Doctor. Daarmee worden fouten gevonden op mijn schijf. Deze fouten wil ik dan laten repareren maar dan geeft hij de melding dat een andere bron exclusieve toegang heeft tot schijf C en hij de fouten niet kan reparen. Dit herhaalt zich iedere keer weer. Welke processen moet ik afsluiten om ervoor te zorgen dat hij de fouten wel kan repareren?
|
Gebruik eens Windows' scandisk. :)
|
Citaat:
Doe het volgende:
|
Citaat:
Het type bestanssysteem is NTFS Kan actieve station niet vergrendelen Kan chkdsk niet uitvoeren omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. |
Citaat:
Bij bureau-asseciores en dan Systeemwerkset staan staat hij er niet bij |
?
Ga naar Deze Computer, je ziet hier je C schijf. Rechtermuisknop. 2e tabblad en daar zie je knop voor Schijfcontrole oid. |
Citaat:
Nu heb ik dit proces uitgevoerd bij het opnieuw opstarten, maar hij vind geen fouten. |
Ehrrrrr wat staat waar niet bij? Hoe ver kom je? XP en 2000 hebben zeker weten gewoon de error checker in gebouwd.
In het engels bij properties van mn Local Disk (C). Tabblad Tools (2e tabblad) staat daar "Error checking" en een knop "Check now". |
Citaat:
openen verkennen zoeken... systeeminformatie -------------------------- delen en beveiliging -------------------------- scannen met norton antivirus -------------------------- formatteren -------------------------- kopieren -------------------------- snelkoppeling maken naam wijzigen -------------------------- eigenschappen That's it. |
Klik nu gewoon op eigenschappen.
Selecteer daarna (wat Enlightenment zei) de tweede tabblad, tabblad "extra", en klik op foutencontrole. Om bij mij (windows xp prof, in klassieke modus) de schijfcontrole te starten, doe ik het volgende:
Als je je hardeschijf laat controleren tijdens de boot van je windows (mijn manier dus), controleert hij en repareert dan meteen de fouten! Citaat:
Om precies te zijn, zegtie: Citaat:
Windows zal dan tijdens het opstarten van zichzelf je hd controleren. |
Thx, het is inmiddels gelukt, alleen er is geen enkele fout gevonden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13. |