![]() |
Honden en teken
Onze hond heeft sinds een week last van allerlei dingen. Hij zakt door zn poten (maandag kon hij zelfs ineens helemaal niet meer lopen), hij eet bijna niet meer, is magerder geworden, als hij al eet moet hij bijna altijd weer overgeven, hij is nogal lusteloos. Normaal springt hij altijd heel blij tegen me op als ik na een week thuis kom, nu komt hij heel langzaam aan lopen, en dat is het. Hij ademt ook raar, is soms na een paar meter lopen al heel moe, en hij gaat ineens heel erg hard en snel ademen, alsof ie stikt, en dan hoest hij een soort van slijm op. En af en toe gaat hij als hij ligt op een spastische manier met zn poot trekken.
We zijn bij de dierenarts geweest, maar die wist niet wat het was. Nou moet hij morgen nog een keer terug, ik hoop dat ze dan wat meer vinden. Het is zo zielig :( Maar ik las vandaag in de Metro een stuk over teken, en wat dat veroorzaakt had bij een meisje dat gebeten was door zo'n beest. Zij had dus de ziekte van Lyme gekregen daardoor, en een aantal van haar symptomen komen overeen met wat onze hond heeft. Dus nou vroeg ik me af, heeft een tekenbeet bij honden dezelfde effecten als bij mensen? Want misschien is het dat dan wel, en heeft de dierenarts daar niet aan gedacht ofzo. Want gewone dokters schijnen zoiets ook vaak te missen. |
Citaat:
maar let eens op de urine |
http://users.skynet.be/allesoverhonden/blz_medisch.htm
http://home.wanadoo.nl/quiraing/Medisch.htm - en dan vlooien en teken, daar staat wel moe, lusteloos genoemd. |
Ja, ik had inmiddels ook al wat symptomen gevonden, maar ze kwam zo half overeen.. ik wist niet of het dan nog een teek zou kunnen zijn..
De dierenarts zei dat het geen tekenbeet was, maar wat het wel is weet hij ook niet. Maar onze hond heeft nu wel pillen en een spuit gehad, en nu gaat het wel wat beter gelukkig :) |
Krijgt ie maandelijks een wormenkuur? Anders zou ik daar maar eens mee gaan beginnen om die mogelijkheid uit te sluiten. Wormen kunnen na een tijd idd lusteloosheid, sloomheid en vermagering veroorzaken.
Maar verder is het idd iets wat de dierenarts verder zal moeten onderzoeken... |
Vannacht is hij dood gegaan :( :(
|
Citaat:
|
dank je wel :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een teek kan ook zulke symptomen veroorzaken hoewel het ook een ouderdomsverschijsel kan zijn. Mijn vorige hond is gestorven door ouderdom en hij was ook lusteloos, traag en vermagerd. Mijn huidige hond heeft een teek gehad in zijn nek die ik heb gevonden en verwijderd maar ik hoop dat deze hem nog niet besmet heeft... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28. |