![]() |
Weerwolfspel #4
Volgens AlopiA en Zjoerd mogen we weer. AlopiA doet dit spel ook een keertje mee, zjoerd en ik (MieX) zullen de spelleiders zijn dit spel (maar alle PMs gaan natuurlijk naar spelleider!)
We gebruiken deze ronde de originele spelregels met 1 kleine aanpassing voor de wolfsbane (onderstreept), leest u maar: Weerwolf is een spelletje dat speciaal gemaakt is voor dit soort forums. Iedereen speelt een inwoner van een klein dorpje in de Middeleeuwen. Er schrijven mensen in, en iedereen krijgt een rol toegewezen: 2 weerwolven 1 tovenaar 1 ziener 1 wolfsbane een aantal gewone dorpelingen Iedereen weet alleen van zichzelf wat hij/zij is, behalve de weerwolven want die weten ook wie de andere weerwolf is. De bedoeling van het spel is voor de weerwolven om iedereen op te eten (behalve de andere weerwolven uiteraard), de bedoeling van de anderen om alle weerwolven te doden. Het spel begint met een stemronde. Alle dorpsbewoners zitten (zogenaamd) 's avonds met elkaar rond de tafel en moeten samen door middel van een stemming bepalen wie er opgehangen wordt. Elke deelnemer stuurt een Persoonlijk Bericht naar mij met daarop de naam van degene die opgehangen moet worden. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt opgehangen (en ligt dus uit het spel). De spelleider maakt dus bekend wie er wordt opgehangen en wat voor rol diegene heeft. Dan wordt het nacht en slaan de weerwolven toe. Zij kiezen in onderling overleg één slachtoffer en sturen de naam van diegene naar mij. De wolfsbane kan de 1e keer echter niet opgegeten worden (wel opgehangen uiteraard) en de tovenaar stuurt naar mij een naam (maar niet zichzelf) van degene die hij/zij die nacht beschermt tegen de weerwolven. Als er dus niemand wordt opgegeten dan was het (bedoelde) slachtoffer dus de wolfsbane of was hij/zij beschermd door de tovenaar, maar dat wordt niet verteld door de spelleider. De ziener kan die nacht een berichtje naar mij sturen om te vragen wat de rol is van één bepaalde persoon. Daarna is er weer een stemronde, enz. Onderling overleg is natuurlijk niet toegestaan (behalve tussen de weerwolven) !! De wolven winnen als er op een bepaald moment meer wolven dan andere personen zijn. Dan wordt er bij een stemming namelijk altijd een niet-weerwolf opgehangen. De dorpelingen winnen als alle weerwolven opgehangen zijn. deze regels zijn aanvullend: regels: iedereen behalve de weerwolven moet stemmen, na 3 rondes niet gestemd te hebben wordt je gediskwalificeerd, je krijgt geen waarschuwing. De ziener houdt zijn wetenswaardigheden voor zich-/haarzelf, de spelleidster mag niet zeggen met betrekking tot wie wel en wie niet gestemt heeft de ziener mag maar per ronde over 1 iemand de functie vragen, de tovenaar mag 1 iemand beschermen, de weerwolven mogen 1 iemand opeten en zij mogen met elkaar over leggen. Zijn beide weerwolven opgehangen dan is het spel over en winnen de mensen die geen weerwolf zijn, is de rest opgegeten/opgehangen winnen de weerwolven, ook als er maar 1 weerwolf over is, de wolfsbane kan niet opgegeten worden maar wel opgehangen.. Er mag gebluft worden, je mag je weerwolftheorie'en ook posten, en ook daarin mag je bluffen. per ronde is er 1 dag stemmingstijd, als je binnen die tijd niet hebt gestemd vervalt je stem, bij gelijkspel stemmen ook de weerwolven, zij krijgen te horen tussen wie het gelijkspel is. we hebben steeds 2 stemmingsrondes: 1 van de dorpelingen, ziener, wolfsbane en tovenaar, en 1 van de weerwolven (zij overleggen wie ze opeten), de ziener vraagt daarin de functie van 1 persoon en de tovenaar beschermt dan 1 persoon. ER MAG IN DIT TOPIC NIET WORDEN GECHAT, ALS JE WIL CHATTEN GEBRUIK DAN MSN OF GA NAAR ONZIN, BOOGIE IS VRIJGEVIG ALS HET OM BANS GAAT We gebruiken de lijst uit het vorige topic, we controleren wel even of iedereen nog mee wil doen (via PM), AlopiA heeft de plek van Zjoerd gekregen: 1. Dukko 2. Charmed Prue 3. AlopiA 4. Foefighter 5. Silver rain 6. jet666 7. a*rainbow*girl 8. Hi 9. AngelLena 10. xx 11. ZiPPiT! 12. Michab 13. Murray 14. Spoonie 15. debotjuh 16. Keyser Saus 17. light fighter 18. TrIple Als je nog vragen hebt over het spel stuur dan een PM naar spelleider!, ga het niet in dit topic vragen, zo besparen we ruimte. - MieX |
Jaa :)
nogmaals: ik weet niet zeker of het weer mag, kreeg geen pm terug van boogie, maar zjoerd zei dat het weer mocht, dus dat zal wel zo zijn :) wel leuk om ook een keertje mee te doen :) |
Citaat:
2. Charmed Prue 3. AlopiA 4. Foefighter 5. Silver rain 6. jet666 7. a*rainbow*girl 8. Hi 9. AngelLena 10. xx 11. ZiPPiT! 12. Michab 13. Murray 14. Spoonie 15. debotjuh 16. Keyser Saus 17. light fighter 18. TrIple -Zjoerd |
Keyser Saus
Hi AlopiA TrIple AngelLena Foefighter Silver rain a*rainbow*girl Michab Charmed Prue Jet666 Light Fighter de bovenstaande hebben zich al gemeld dat ze meedoen, misschien dat mensen dit zien en dan bedenken dat ze nog even ene Pm terug moeten sturen.. -Zjoerd |
Citaat:
Mensen, nog 7 mensen die zich nog moeten melden.. (n) -Zjoerd |
Citaat:
-Zjoerd |
Dukko
xx Murray Spoonie debotjuh Deze mensen moeten nog een PM sturen! Deze mensen moeten het vóór 2 uur melden! -Zjoerd |
NOG 10 MINUTEN, MENSEN STUUR EEN PM!
|
Dit zijn de mensen die meedoen met het spel, je kan je NIET meer aanmelden.
Keyser Saus Hi AlopiA TrIple AngelLena Foefighter Silver rain a*rainbow*girl Michab Charmed Prue Jet666 Light Fighter Anneee Deze zijn dus van de lijst geschrapt: Dukko xx Murray Spoonie debotjuh |
Iedereen heeft zijn functie, we kunnen van start!
Eerste ronde, de dorpelingen e.d. mogen stemmen, stuur je pm naar spelleider! vergeet vooral het uitroepteken niet. je kunt stemmen tot morgen 16:00 uur als je niet hebt gestemd vervalt je stem. succes! -Zjoerd |
Hebben jullie al besproken of we onze functies mogen onthullen?
|
Citaat:
Leuk dat we weer mogen :) (y) |
@ Silver Rain, ja inderdaad.
Haha, de vorige keer was het ook zo dat je bijvoorbeeld wel mocht zeggen als bijvoorbeeld ziener: Ik denk dat Silver Rain de weerwolf is !!!! ;) HINT. Of als weerwolf: *huilt naar de maan*, maar niet: Ik ben een ziener of ik ben een weerwolf. Zo vaag :) |
Misschien kunnen we een soort mastermind achtig iets invoeren, om het chatten te vervangen (anders weet je nooit wie wat is)
bijv: er is gestemd op: Charmed Prue AlopiA Silver Rain Michab jet666 en anneee hiervan was er 1 weerwolf en 1 tovenaar AlopiA is opgehangen, zij was dorpeling zo kun je uiteindelijk voor jezelf afleiden wie wat is spice it up a little :) ofzo, anders blijft het puut giswerk |
@ AlopiA, maar als mensen op dezelfde personen stemmen, bijvoorbeeld:
Er is gestemd op: Foefighter AlopiA Één ervan is een weerwolf, de ander een dorpeling. AlopiA is opgehangen, dat was een dorpeling. Wat zou Foefighter dan zijn? Hmmz... moeilijk, moeilijk. Ik vond die ene keer gewoon ook erg leuk toen Dukko, Keyser Saus en Wilco984 de weerwolven waren. Gewoon dat vage gechat en het over en weer beschuldigen van iedereen :) |
dan zou je bijvoorbeeld kunnen doen dat je dat alleen te horen krijgt als er op meer dan 3 mensen gestemd is, ofzo :)
|
Citaat:
das geen goed idee mensen :nono: |
Ik vind het ook geen goed idee.
Haha, ik dacht ook even dat er op mij gestemd was :) |
Citaat:
|
het was maar een ideetje zodat het giswerk wat minder wordt..vooral omdat je zo nooit kunt weten wie de weerwolven zijn :)
|
Citaat:
@ AlopiA, we doen het niet, nu weer de regels veramderen, dat is niet zo slim lijkt me, we hebben nu de regels aan het begin van het topic. De meeste zijn het er ook niet mee eens, we doen het dus niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar toen je zei dat je dat niet wilde, wist ik het (dat je een weerwolf was) :) |
Ik weet alleen nooit in het begin op wie ik moet stemmen? Ik gok dan maar wat of hebben jullie betere tips?
|
Citaat:
|
Oke, het is 16:00 uur, wie zou er opgehangen zijn? Nou... *tromgeroffel* : Gelijke stand!De weerwolfen mogen nu iemand ophangen. Ik stuur de weerwolfen de lijst met met mensen met de meeste stemmen, zij kiezen dan iemand, die word dan opgehangen.
Daarna begint de eetronde. -Zjoerd. |
Nou, de weerwolfjes hebben op dezelfd gestemd, Keyser Saus!
Keyser Saus is nu ophangen door de weerwolfen.. nu begint de eetrond evoor de weerwolfen, de ziener mag nu een functie opvragen en de tovenara beschermen.. voor morgen 17:00 uur moet er gestemd zijn. Succes, -Zjoerd Keyser Saus Hi AlopiA TrIple AngelLena Foefighter Silver rain a*rainbow*girl Michab Charmed Prue Jet666 Light Fighter Anneee rood is opgehangen, blauw is opgegeten. |
Heb ik nu niet goed gelezen maar wat is de functie van Keyser saus?
|
Citaat:
|
wie verdenkt er al iemand? ik verdenk Hi, vraag me niet waarom.. of eigenlijk.. hij vroeg zo opvallend op wie we stemde
duuusss... |
Citaat:
|
ik verdenk jou, jet666 :p
|
Citaat:
tis maar een ideetje |
En ik heb mijn waarheidsspelletje weer gedaan en daar kwam uit:
Hi: wolfsbane AngelLena: ziener Foefighter: weerwolf Silver rain: tovenaar Keyser saus: weerwolf Maar Keyser Saus was dus fout, oeps :o Maar ik heb wel het gevoel dat dit de mensen zijn met de functies (buiten Keyser Saus dan :o), alleen verwissel ik die volgens mij. :) |
Citaat:
Citaat:
|
Ja, Sorry.. vergeten op te schrijven: Keyser Saus was een dorpeling!
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier hebben MieX en ik het vene over gehad, deze uitspraak kan wel. je mag niet zeggen "ik ben dit" maar er staat:"'t is maar een ideetje"dat bewijst, dat het misschien niet waar zou kunnen zijn. Dusss.. dat mag wel, "ik ben dit"zeggen niet. -Zjoerd |
Ik verdenk nog niemand, maar ik vind dat foefighter wel heel raar reageert...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nee maar dat sommige mensen sowieso al niet op elkaar stemmen zoals zij in het vorige topic aangaven. Vind ik ook niet kunnen |
Citaat:
Nou, ik stem niet op Silver Rain, uit principe. Ik wil graag tenminste één iemand hier kunnen vertrouwen :) Ik weet natuurlijk ook niet of zij wel op mij stemt. Of dat zij een weerwolf is (zoals in het vorige spel). Haha. En ik stem ook nooit op a*rainbow*girl, die is altijd zo onschuldig :) Edit: dat vind je alleen maar omdat jij niemand hebt die nooit op jou stemt :p ;) |
Citaat:
|
hebben de weerwolven al gestemd?
|
Vraag ik me ook af. Zou de uitslag niet om 16.00 komen?
Edit: oh nee, er staat 17.00 :) |
De uitslag is bekend, de weerwolven hebben AngelLena opgegeten, zij was een dorpeling. De volgende stemronde duurt tot morgen 17.00 uur.
Verder had Eye of Sauron zich ook opgegeven om ook mee te doen (voordat het spel begon), maar door een klein foutje zijn we die vergeten te vermelden, hij (?) doet dus ook mee aan het spel (hij doet ook vanaf het begin actief mee), bij deze de goede lijst: Keyser saus Hi AlopiA TrIple AngelLena Foefighter Silver rain a*rainbow*girl Michab Charmed Prue Jet666 Light Fighter Anneee Eye of Sauron rood is opgehangen,blauw is opgegeten. |
arme angellena
ik ga maar even stemmen.. op hi... |
Citaat:
|
ten eerste: het is MichAB, geen Michel :p :rolleyes:
ten tweede: bedankt voor het "vertrouwen" <afvraagmodus>.....of leg ik nu de verdenking op mezelf......</afvraagmodus> |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37. |