![]() |
Drinken is goed, maar al dat plassen...
Sinds kort drink ik veel meer water voor mn gezondheid. Ik drink zo'n 1,5 liter per dag. Maar ik moet haast om het kwartier naar de wc, en dit weerhoudt me er bijna van om veel te drinken. Hebben jullie hier ook zo'n last van? En vriendin van me zei dat dit alleen in het begin zo is, dat het wel minder wordt. Maar dit leek me niet zo waarschijnlijk. Jullie wel?
|
ik heb dus precies hetzelfde probleem, als ik een halve liter water drink moet ik 2 of 3 x naar de wc. Dit keer 3 is mij te veel. zeker als het bijna elke halfuur is.
|
Daar heb ik echt nooit last van..
|
Voor mij ook. Nouja, als ik thuis ben vind ik het niet zo erg. Maar op school heb ik het probleem dat de dames wc helemaal aan de andere kant van het gebouw is...
|
Yep, kvind het daarom ook kei-vervelend om veel te drinken.
|
ja, ik ken het probleem. maar ik drink gewoon, omdat ik dat belangrijker vind om goed te drinken. dan neem ik dat wc maar voor lief.
|
Ik drink heel veel, maar echt vaak hoef ik niet naar de WC, ik moet wel veel plassen als ik eenmaal ga.
|
Citaat:
Mijn dokter zei dat je in het begin heel veel moet plassen, maar dat dat later minder wordt. (Ikzelf heb het niet lang kunnen volhouden om te kunnen zeggen of het klopt) |
Drink je alleen maar die 1,5 liter water of ook nog heel veel andere dingen?
|
nope, ik kan als het nodig is een hele dag niet naar de wc gaan, altijd handig als je op vakantie gaat :) Heb blijkbaar een sterke blaas ofzo
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou... ik denk niet dat het zomaar over gaat hoor. Ik heb er ook altijd last van, heel irritant maar ja... het ´spoelt´ je lichaam en dat is wel fijn :)
|
Ik moet misschien wel vaker naar de wc, maar ik drink dan ook niet veel op school maar voornamelijk thuis. Om dan een paar keer meer naar de wc te gaan vind ik niet zo'n ramp. En vaak kan ik het makkelijk ophouden totdat ik die hele halve liter opgespaard heb zeg maar ;)
|
Citaat:
|
Heb ik ook al jaren last van. Niks helpt bij mij, ik moet dus leren leven met het feit dat ik geen sterke blaas heb. Geen ramp verder, je gaat je er op een gegeven moment wel op instellen. Probeer gewoon tactisch te drinken; Wanneer je weet dat je niet meer weg hoeft gewoon wat meer drinken, niet drinken voordat je bijvoorbeeld naar de bios of stad gaat, enzovoorts.
|
ik drink 3 liter per dag en moet best vaak naar de wc, maar niet vaker dan om de 4 uur :confused: . Misschien moet je idd gewoon wennen :)
|
Ik heb het ook, ooit was ik er redelijk aan gewend. Nu dus niet meer en ik vind het ook zeer ergerlijk dat ik om het kwartier naar de plee moet.. ja, dan krijg ik wel de neiging om minder te drinken, hoewel dat natuurlijk slecht is.
Tactisch drinken dan maar idd. |
misschien moet je het opbouwen, beginnen met 2 glazen water extra en zo naar de 1,5 liter gaan
|
mjuh, wat je moet doen is proberen zo lang mogelijk uit te stellen om naar de wc te gaan. Dan wordt je blaas groter *zoiets heb ik gelezen ergens* en hoef je dus uiteindelijk niet meer elk kwartier naar de wc.
|
Ik heb dit probleem ook, als ik 1 glas water drink kan je er zeker van zijn dat ik 5- 10 min later al naar de wc moet,.. :| Ik drink nu dus zelf ook maar heel weinig wat het enkel erger maakt?
Dat van Mushu zou dus wel kunnen kloppen,mss kan je je blaas 'uitrekken'? |
Ik drink ook veel zeker een liter water per dag en dan nog veel cola's enzo. Ik moet dan echt héél vaak na de wc. Ook tijdens school ik gá élke pauze naar de Wc. echt niet meer normaal !!
|
Citaat:
|
Waarom drinken jullie zoveel? Ik drink gewoon wanneer ik dorst heb, ben ik echt niet minder gezond om. Zin in iets lekker te drinken neem ik een glas cola of een biertje ofzo (maar dat is meer omdat het lekker is, niet omdat ik dorst heb) en als ik dorst heb loop ik naar de kraan en drink een glas water.
Natuurlijk vocht spoelt je lichaam schoon en al die blabla, maar een normale hoeveelheid (dus hoeveel je lichaam nodig heeft, geeft ie zelf aan) is genoeg. Hoef je ook niet zo vaak naar het toilet. |
Jaa dat heb ik dus ook. Eerst had ik best wel een sterke blaas, hoefde ik echt nooooit naar de wc, en nu in een keer 10 keer per dag ofzo. heeel vervelend :| :s
|
Citaat:
Als je dorst hebt heeft je lichaam trouwens een vochttekort van ongeveer een halve liter, dus dat kun je met 1 glas drinken dan niet aanvullen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En over mijn 60% tot 70% gezondheid: Ik ben 3 jaar al geen dag ziek geweest dus over mijn gezondheid heb ik niet te klagen. Conditie heb ik ook genoeg dus daar ligt het niet aan. Ik zie gewoon niet in waarom ik als een gek water moet drinken. Waar halen jullie die wijsheid trouwens vandaan van dat 60% tot 70% gezondheid. Lijkt me duidelijk dat je het uit je duim zuigt. Hoe moet ik het trouwens voorstellen wat jullie doen? Als jullie bijvoorbeeld achter de pc zitten staat er een maatbeker water naast je die je 2 keer leeg drinkt? Of zitten jullie op school standaard aan een flesje met water te zuigen? Het spijt me zeer, ik begrijp het niet en zal het ook nooit begrijpen. |
matrix21, waarom vindt jij dat de mensen in dit topic zo veel drinken als de mensen in dit topic 1,5 liter vocht drinken en jij minstens 2?
En ik denk dat de meeste mensen gewoon min of meer onthouden hoeveel glazen ze op hebben, of er een gewoonte van maken. Ik iig wel. En daar is geen maatbeker met water voor nodig, natuurlijk. Hoe dan ook, een maatbeker is 1 liter, als je dat 2 keer leeg drinkt terwijl je achter de computer zit dan heb je zo 2 liter water op in een uur of twee uur ofzo, dat is helemaal niet gezond en ook hartstikke vies. |
drink ook veel en plas niet super veel maar ook niet weinig.
zeker in de zomer zit ik vaak op 3 liter per dag. |
wat ook helpt is 's ochtends als je op staat en glas water nemen, dan heb je gelijk al een ondergrondje gelegd. Dan natuurlijk nog iets van melk, koffie etc.
En bijvoorbeeld bij het huiswerk maken een flesje water erbij zodat je af en toe een slokje kan nemen. Dat is beter dan alles in een keer naar binnen klokken. |
Maar ik snap niet waarom je op moet letten hoeveel je drinkt. Je drinkt toch alleen als je dorst hebt? Dat heb ik in elk geval. Ik snap niet waarom in de media zoveel gepromoot word dat je 2 liter vocht per dag binnen moet krijgen terwijl iedereen dat eigenlijk wel doet, omdat je lichaam er om vraagt. Misschien dat sommige mensen dat dorst gevoel negeren, die moeten het een beetje in de gaten houden dat ze niet uitdrogen.
Net zoiets als dat je een liter melk ofzo per dag moet drinken. Ook zo'n onzin. Meeste mensen eten kaas of yogurt of vla weet ik veel. Kortom genoeg zuivelproducten en vervolgens de dokter vroeger tegen mij zeggen dat ik maar vooral meer melk moet drinken :rolleyes: En veel melk drinken is helemaal niet gezond krijg je nierstenen van. :D |
Waarom de TS dus zoveel naar het toilet moet is omdat ze al meer dan genoeg vocht binnen krijgt en nu met extra drinken heeft het lichaam het niet meer nodig en gooit het naar buiten.
En voor doorspoelen van je lichaam hoef je pas echt bang te worden als je urine een hele donkere kleur krijgt dan blijkt dat je meer moet drinken. |
Citaat:
|
Ach, het wordt gewoon gewenning. In het begin dronk ik veel water omdat het mij gezond leek, en nu ben ik het zo gewend dat ik makkelijk 2 liter water per dag drink en het ook lekker vind. (vooral zomers) En ik moet idd wel vaker naar de wc maar dat stoort mij niet.
|
Citaat:
Je hebt absoluut geen water nodig om te groeien. Het is niet erg om drie liter water op een dag te drinken hoor, zo lang het maar niet meer dan vier is, is 't niet ongezond. Maar het is nergens voor nodig. Matrix21: In de media wordt dat toch niet zo veel gepromoot? Alleen in vrouwenbladen, die dan dingen erbij beweren zoals SuperSanne hierboven zegt, of beweren dat je naast normaal drinken ook nog eens twee liter water erbij moet gooien, ofzo. Ik heb het verder nog nooit in de media gepromoot gezien, behalve dan voor ouderen, omdat die vaak wel erg weinig drinken; als iedereen mijn oma haar gang liet gaan, zou ze maar drie kopjes thee per dag drinken en verder niets (nu hebben we haar, in overleg met en met hulp van haar fysiotherapeut, wijsgemaakt dat het voor haar osteoporose strikt noodzakelijk is dat ze dagelijks vier glazen melk en twee glazen sinaasappelsap drinkt, dus doet ze dat braaf, plus drie kopjes thee, en zo is 't wel goed :P) En het doorspoelen van je lichaam dat gaat niet zo gauw mis, inderdaad, maar je kunt maar beter voorkomen dat het mis gaat. Net zoals je maar beter kunt voorkomen dat je dorst krijgt. Je gaat toch ook niet pas eten als je maag rommelt of pas slapen als je je ogen echt niet meer open kan houden? |
Ja, bij water en thee is het erg, behoorlijk irritant. Maar het werkt dus wel, als het zo snel doorspoelt :D
|
Citaat:
Eten is trouwens wel iets anders als drinken aangezien je water zo goed als overal kan vinden (daar waar een toilet is bijvoorbeeld) Terwijl eten wel eens lastiger kan zijn. |
Ik heb ook een probleem ermee, vooral de laatste tijd. :s
Voorbeeld: 7:30 naar de wc voor ik van huis ging 8:45 naar de wc voor het examen 10:15 naar de wc na het examen 11:40 naar de wc in de trein 13:00 in de stad een wc gezocht 14:30 naar de wc in de trein Wat heb ik gedronken? 's Ochtends 1 glas thee, om 7 uur. En daarna over de hele dag maximaal nog ongeveer 1 glas. Word er helemaal gek van. :| Ik kan ook absoluut niet met de auto onderweg (gelukkig hebben we geen auto) of lange stukken met bussen, dan moet ik alsmaar weer naar de wc. Daarom vind ik de trein zo handig. ;) En tja, ik doe dus ook wel aan 'tactisch drinken'. Zoals dat ik vandaag dus maar 0,4 liter gedronken heb tot ik thuis was, om 15:30. Ik moet er echt rekening mee houden, want anders is het nog erger. Soms moet ik echt dringend naar de wc en is het bijna niets, en soms hoef ik niet zo nodig en is het zowat een liter. :confused: Ik zoek dus ook zovaak mogelijk een wc op en als ik ergens naar de wc kan doe ik dat ook altijd (zeker als het gratis is :p), bijvoorbeeld als ik naar Amsterdam ga altijd 10 minuten vóór Amsterdam in de trein. Ben ik nou eigenlijk de enige jongen die hiermee zit? :bloos: |
Ik heb laatst in 1 keer 1.5 liter achterover geslagen. En misschien 1x per uur naar de wc. Ik denk iff dat je eraan moet wennen.
En zoals iemand anders zei, gewoon een kwestie van plannen. Als je lang in de auto moet zitten drink dan wat minder. ;) |
Citaat:
Trek in eten is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om iets te eten. Honger is bedoeld om je te laten weten dat het echt heel hard nodig is om iets te eten en dat je op dat moment een tekort aan brandstoffen hebt. Trek in drinken is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om iets te eten. Dorst is bedoeld om je te laten weten dat het echt heel hard nodig is om iets te drinken en dat je op dat moment een vochttekort hebt. 'Slaap' is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om eens te gaan slapen. Vermoeidheid is bedoeld om te te laten weten dat het echt heel hard nodig is om te gaan slapen en dat je op dat moment een tekort aan energie hebt. Jij gaat dus van tekort naar gewoon naar tekort naar gewoon... je kunt beter zorgen dat je 'voorraaden' de hele tijd op gewoon niveau blijven :) |
Nou dat heb ik ook en volgens mij is dat wel normaal en als ik vaak moet op school zeg ik altijd : Ik lees overal dat je veel water moet drinken nou doe ik dat, is het ook weer niet goed :P werkt bij mij altijd :D -xx-
|
Citaat:
|
Op dagen dat ik veel drink, heb ik hier ook last van. Wat wel helpt, is het toch blijven doen. Het wordt minder na verloop van tijd. Maar je moet er even doorheen ja, en dat is vrij irritant. ;)
|
Citaat:
|
ja, dat heb ik ook. Maar ik vind het niet erg, het is voor mijn gezondheid toch :) Alleen met examens is het wat lastig, dan drink ik pas na het examen die 1,5 liter :)
|
Ik moet zowieso vaak naar de wc, hoeveel ik ook drink, dus bij mij maakt het niet zoveel uit.
Weet iemand of goede verspreiding over de dag belangrijk is bij drinken? Anders is het misschien een idee om bijvoorbeeld 's avonds veel te drinken als je veel tijd hebt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30. |