![]() |
Dream Theater......
Zijn er hier nog meer die-heart-fans of gewone fans........... :cool: (y) ;) :D
|
ik vind het saai, langdradig, slaapverwekkend en..........tada.......GAY.
Die lui zullen vast erg goed zijn maar ik kan het niet aanhoren. |
die heart?
heh hehehhe. |
Citaat:
sterf van het lachen (niet van heart-aanval) |
Dude je moet het er niet zo dik opleggen :)
Maar bek ontoppik; Ik vind die nieuwe wel leuk bij vlagen. |
die heart with a vengeance
ik was al fan toen ze nog majesty heetten, of majestic of wat het ook was... :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Daar kan Glow je veel over vertellen (y)
|
Hah :)
Die heeft vast een mooi stukje proza liggen aangaande zijn diepgewortelde mening over dit orkestje. |
sterfhart
ik vind er niks aan |
Geniaal. LTE vind ik trouwens ook erg vet.
|
Ik vind ze wel te pruimen
|
Om de een of andere vage reden verwisselt mijn geest het altijd eerst met Theatre of Tragedy, waarna ik die cd ga nemen en weer besef dat het niet dat is ^^. Maar echt elke keer... heel vaag.
Iig, Theatre of Tragedy vind ik heel goed. Dreamtheater vind ik wel ok. |
Citaat:
|
Dream Theater is gaaf. Snap niet dat mensen zeggen dat het slaapverwekkend enzo is maargoed, zal wel aan mij liggen. :P
|
aaaaaaaaaaaaaaah
when does the hurting stop! |
Ik heb te lijden onder een aangeboren aversie jegens dream theater. Iets wat ik meer mensen kan aanraden overigens. Dream Theater bestaat uit een stelletje show-offs dat ook niets anders doet dan off-showen. Vreselijk saaie ongeinspireerde maar oh-zo 'kijk ons even vreselijk technisch zijn' -de zeikmuziek met een vreselijke zanger in een strakke leren broek. Jak.
Maar je bent nog jong en hopelijk nog te redden. |
Ik ben me nog altijd aan het voornemen om eens wat meer van die mannekes te gaan beluisteren, ken er eerlijk gezegd weinig van (lees: 1 nummer:| :bloos: ), maar dat was dus meteen ook wél een supervet nummer.
Leve Kazaa. |
Als ze die zanger even vervangen door een gozer die kan zingen (of iig een stem heeft die wel bij de muziek past) dan gaan zijn ze IMO super.
Nu is alleen de muziek super. (Alleen van sommige maatsoortwisselingen zie ik vaak het nut niet. Ach, als je zo goed bent mag je wel een beetje showen maar je kunt het ook overdrijven) |
Ik vind dat Dream theater nu ook weer niet ZO enorm veel bluft met hun kunnen hoor.
De grootste show off-uitspattingen zijn de solo's, voor het overige is die muziek helemaal zo ingewikkeld niet. Mijn grootste knelpunt bij DT is laBrie. Die vent is een halve castraatzanger die niets te zoeken heeft in een band die toch wel heavy uit de hoek kan komen. It's been done, and it's been done badly. Ik heb het iets meer voor Liquid Tension Experiment. Daar zit Labrie niet bij en die muziek ontkent niet wat het is: één groot blufspektakel. Maar toch muzikaal genoeg om een beetje boeiend te blijven. Ze zullen in ieder geval nooit bij mijn favo groepen staan, al was het maar omdat ze live om in slaap te vallen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind dat Dream Theater een beetje onterecht door velen als alleen maar een "kijk wat ik kan"-band beschouwd wordt. Het lijkt mij in hun albums overduidelijk dat ze toch nog wel wat de voorkeur geven aan muzikaliteit ipv virtuositeit. Maar ze slagen er maar gedeeltelijk in vind ik... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar kwa muziek zouden ze na het vervangen van de zanger gewoon goed zijn. En zo moeilijk niet? Ik nodig jou uit om A Change of Seasons gewoon eens de volle 23 minuten uit je hoofd te gaan staan spelen en de volle 23 minuten net zo strak en foutloos te blijven spelen als Petrucci. (en als je dat inderdaad kunt zou ik even Satriani opbellen dat je wilt meedoen aan de volgende G3 :p) |
nogmaals, buiten de solo's, niet zo erg moeilijk, en ik denk dat de meeste gitaristen daar echt wel mee akkoord zullen gaan hoor :). Maar de mensen zien alleen die gigantische snelle notenwatervallen van solo's, en akkoord, die zijn enooooorm lastig, maar de rest is absoluut niet zo moeilijk.
Petrucci maakt er zelf geen geheim van trouwens dat hij een beter solo-gitarist is dan ritme-gitarist. Voorbeeldje: hij kan master of puppets van metallica niet op de manier waarop hij gespeeld moet worden (downstrokes only), dus speelt hij het met up en down, hetgeen een stuk weaker klinkt. |
Mischien niet allemaal zo moeilijk om te spelen, maar die dude bedenkt toch wel geniale riffs, al moet ik zeggen dat ie op de laatste cd's veel jat van metallica...
|
Alleen als de zon schijnt heb ik vaak de neiging Images and Words op te zetten. (Ik weet niet waarom dat zo is, maar ik heb dat wel met meer cd's, oa Avantasia.) Ik vind de hoge kant van LaBrie's stem niet echt relaxed, maar dat heb ik sowieso bij de meeste mannelijke zangers.
Op Ayreon´s The Human Equation vind ik hem weer helemaal niet vervelend klinken, maar dat komt misschien omdat het steeds tussen verschillende zangers afwisselt, zodat je er niet de hele tijd naar hoeft te luisteren. Maar om je vraag te beantwoorden: Geen die hard fan, geen gewone fan, maar ik kan het wel waarderen. |
Citaat:
De solo's en melodiën daarentegen zijn het wel. |
Citaat:
Geniale band, ook de zanger is aardig, maar de uitblinker is natuurlijk mike portnoy... Het is ook helemaal niet overdone, het is gewoon gebruik maken van enorm veel gevoel voor muziek. Zelfs de instrumentale nummers zijn fantastisch en absoluut niet langdradig... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
DT heeft idd show off nrs waar je op n gegeven moment leip van wordt...maar dat zijn er vaak maar 1 of 2 per cd...luister gewoon es een paar vd volgende nrs:
Pull Me Under The Silent Man Voices Space Sye Vest Another Day Hollow Years The Spirit Carries On As I Am Endless Sacrifice Misunderstood The Glass Prison Dan kan je iig niet ontkennen dat het een zeer veelzijdige band is...Okeej ik kan er in komen dat je de zang k*t vind...vond ik in het begin ook, maar als je draan gewend bent valt het wel meej, en ga je het misschien zelfs wel leuk vinden... Ook dat gezever over een slechte live act slaat nergens op...heeft iem. ze hier uberhaupt wel es live gezien?? Ik was id Ahoy op 18 janueri en dat was gewoon 3 uur genieten... En kom op...het is toch vet om te zien hoe Myung een 6snarige bas speelt, en hoe Portnoy dat gigantische drumstel met gemak afrost... Verder vallen Petrucci's riffs idd wel mee... |
ik heb die nieuwe cd pas geluisterd en ik vond hem zowaar af en toe op tool lijken (eigenlijk alleen nr 2 want verder ben ik niet gekomen)
En ik sluit me bij Glow aan. |
Citaat:
ik bespeur enig jaloers gedrag volgens mij. :p En zo slecht is Labrie echt niet hoor. Ok , op eerdere albums ging hij nog wel eens iets te hoog, maar vooral op Scenes from a memory zong hij gewoon echt goed. Maar wat moet er dan voor zanger bij? Een zanger als de oude van iced earth bijvoorbeeld? |
Citaat:
|
jah wel vette muziek zou ik zo zeggen
vooral lol @ covered metallica nummers |
hm..geen die hard fan....of die heart...whatever :p
gwone fan...k vin de zang van james opt nieuwe album wel ok, en mike portnoy is briljant natuurlijk...*kwijl* damnz wat is die gast goed owjah en dat James meezingt op t nieuwe ayreon album is of course weer een pluspunt voor dream theater :cool: |
die hard hierzo
alle prog zo'n beetje by the way Symphony-x (mensen die Dream Theater gay noemen: luister hier eens daar, dan weet je wat gay metal is) Spock's Beard TransAtlantic Rush Neal Morse Star One Ayreon (OH MIJN GOD THE HUMAN EQUATION BESTE PLAAT OOIT GEMAAKT DOOR WIE DAN OOK) Sun Caged Pain Of Salvation OSI Chroma Key aaaagh need i go on? |
Citaat:
hippe smaak :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
lol, was ik bijna dat rotzinnetje van die boris vergeten herriner je me er weer aan :P maarja, dat zal wel lukken, prog is geen trendgevoelige muziek als Idols ofzo. :cool: |
Citaat:
|
euh, haha, nee, sorry, je kan veel van die gasten van dream theater zeggen maar niet dat ze knap zijn :P
|
Citaat:
|
Oh, btw, voor het geval er mensen zijn die wel naar de zanger van dream theater kunnen luisteren, hij heeft pas weer op een nieuw album gezongen: frameshift - Unweaving the Rainbow :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37. |