![]() |
Wk 2010 naar Zuid-Afrika
Het Wereldkampioenschap voetbal zal over zes jaar (2010) in Zuid-Afrika gehouden worden, zo maakte de FIFA-baas Sepp Blatter vanmiddag bekend. In het World Trade Center van het Zwitserse Zürich besloten 24 belangrijke personen dat het WK voor het eerst in Afrika wordt gehouden.
Naast Zuid-Afrika streden ook Egypte, Tunesië en Libië om de gunst. Nelson Mandela, president Mbeki, oud-president Frederick de Klerk en aartsbisschop Desmond Tutu waren belangrijke gasten bij de bekendmaking. Egypte heeft onder andere acteur Omar Sharif naar Zwitserland gestuurd. Zuid-Afrika zag de organisatie van het WK van 2006 met één stem verschil naar Duitsland gaan, maar mag het toernooi dus vier jaar later wel organiseren. De 1e keer in Afrika, hopen dat het goed gaat maar ik heb er opzich wel vertrouwen in omdat Zuid-Afrika vergeleken met vrijwel heel Afrika heel wat welvarender is. |
Ik ben er wel blij mee. Ik denk dat de organisatie wel goed zal verlopen dus veel probelemen verwacht ik het niet. En natuurlijk is dit een enorme opsteker voor Zuid-Afrika zelf.
|
goedmakertje na 2006, maar ik gun het ze wel en heb vol vertrouwen dat het een suc6 wordt
|
Citaat:
|
Gelukkig maar, ik hoopte het al. Vind Zuid-Afrika de beste optie in vergelijking met Libië ( :rolleyes: ), Marokko en Egypte.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ben het wel met je eens verder, alhoewel nog liever Marokko dan die andere 2. |
Echt cool, de WK finale op een veldje zoals die op mijn avatar :D
Kan me moeilijk voorstellen dat ze daar fatsoenlijke stadions hebben. En ondanks ik de grootste voetbalfan ben, ben ik echt heel erg tegen het bouwen van stadions speciaal voor een WK. BELACHELIJK. Net zoals in Zuid Korea, gigantische stadions gebouwd, die na het WK niet meer dan half vol kwamen te zitten. En zoiets kost dan wel ff tientallen miljoenen, terwijl in Zuid Afrika nog erg veel armoede is. |
Ik zag gister een paar van die stadions op TV en die zagen er redelijk uit. :)
Er worden trouwens bijna overal stadions gebouwd voor een WK. |
ze hebben er de Africa cup ook al georganiseerd en ook al het WK rugby gehouden volgens mij dus dat zit wel goed (y)
|
Citaat:
|
ja, ik hoorde het in de week. Achja, lig niet zo wakker van waar het geörganiseerd wordt, als het maar fansoenlijk gebeurt, en dat we goed voetbal te zien krijgen, zonder te veel scheidsrechterlijke fouten, en met de BeNe-landen aanwezig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Cool, Litmanen heeft zich aangemeld :cool: :rolleyes:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, het was ook behoorlijk op de feiten vooruit lopen om nu al te gaan bouwen, terwijl de toewijzing nog plaats moest hebben :s Verder maakt het mij niet zo uit in wat voor land het gehouden wordt; het zou voor ieder Afrikaans land goed voor de economie/werkgelegenheid zijn. En qua sport maakt het niet zo heel veel uit volgens mij. |
Dat stadion van 90.000 is inderdaad niet al te mooi. Er zijn echter ook genoeg kleinere stadions bij die veel mooier zijn. Sommige stadions lijken op de karakteristieke Engelse stadions.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50. |