![]() |
bruine benen- ontharen
hey
ik ben overal bruin behalve men benen :( ik weet niet hoe het komt en wat ik eraan kan doen het is net door met broek ofzo te lopen (ga onder zonnebank) iemand zei me dat ze had gehoord dat het is omdaj je je benen onthaart :confused: iemand tips? |
Nee, ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Misschien heb je gewoon iets minder pigment op je benen??
|
Ik kan me niet voorstellen dat het door het scheren komt. Met scheren verkort je de haren een heel eind, maar je haalt geen 'kleurstof' uit je benen :P.
Misschien komt het doordat 's zomers je armen, hoofd en deels je buik ook bruin worden als je gewoon in een hemdje buiten loopt, en je benen niet, als je altijd lange broeken draagt, en dat daardoor de huid op die plekken meer 'basis-bruinheid' heeft. Dan kun je wel onder de zonnebank gaan, maar dan heeft de rest van je lichaam toch een voorsprong op je benen. |
Als je elke dag je benen scheert, kan ik me wel voorstellen dat dat als een soort scrub-behandeling werkt. Misschien dat ze dat bedoelen?
Daarnaast vangen je benen niet echt veel zon als je gewoon staat: je schouders, decolletee, neus en wangen worden daarom als eerste bruin. Die staan een beetje schuin, waardoor de zon er loodrecht opvalt. Je benen staan altijd meer in de schaduw, en sowieso vangen ze minder zon, omdat je op een frisse dag toch snel een lange broek aandoet. |
Citaat:
|
Mijn benen zijn vaak juist het bruinst, samen met m'n armen en m'n rug. Mja. :)
|
wielrenners zijn juist 'poepbruin' :o op de benen, en die scheren toch ook hun benen... :confused:
|
bij mij is het niet het geval van 'komt meer ind e zon'
men buik komt nooit in de zon en die ziet het bruinste (na de zonnebank) en scrubben kan je dn niet het bruin wegdoen? :rolleyes: |
bij scrubben haal je alleen een deel van de verhoornde cellen, het bovenste laagje, weg. De cellen waarin het pigment gemaakt worden zitten een stukje dieper, je moet een schuurmachine gebruiken wil je die eraf krijgen.
|
Mijn benen worden over het algemeen ook minder snel bruin dan mijn armen/schouders/rug. Ook mijn buik doet er langer over. Geen idee waarom, misschien omdat de huid 'anders' is ofzo? Of omdat de huid op die plekken gewoon minder in 'echte' zon komt? Maar ik denk niet dat scheren er iets mee te maken heeft... zoals Sarah al zegt :)
Ik wou dat ik bruine benen had :( Ik ben nu zo bleek... |
Kheb een keer gelezen dat je het bruine 'laagje' van je benen afhaalt als je je scheert vlak nadat je hebt liggen bakken. Want dan is dat bruine pigment nog niet helemaal doorgedrongen ofzo.Hetzelfde geldt als je vlak na het zonnen gaat scrubben.
Klinkt mij als een fabeltje in de oren, want de zon maakt toch niet een bruin 'laagje' op je lichaam :confused: ?? Het is toch meer iets van 'binnenuit'? Hmmm... Kweet wel zeker dat ik het gelezen heb, want ik vond het toen ook al zo raar. Naja, misschien kun je een keer proberen om na het zonnen ff van je benen af te blijven en pas na een dag of 2 te gaan scheren/scrubben. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05. |