![]() |
vraagje over de 5 religies
je hebt het christendom, de islam, het jodendom, het hindoeisme en het boeddhisme.
Ik weet dat het christendom al honderden jaren aanwezig is in Nederland. maar sinds wanneer zijn die andere geloven aanwezig in Nederland? |
Sinds de (slaven)handel enz. begon en mensen kennis maakten met andere culturen dus zal wel ergens rond 1700 zijn ofzo.
|
Citaat:
|
Ik denk dat je in de richting moet denken van de periode waarin de Nederlandse kolonieen zelfstandig werden (Suriname en Indonesie) en er veel mensen uit die landen naar Nederland kwamen en hun eigen gewoontes en religie meenamen. Precieze gegevens daarover heb ik niet maar ik denk dat je in die richting moet zoeken.
|
En natuurlijk niet zo heel lang geleden een deel van de gastarbeiders dat de islam hierheen heeft gebracht.
|
keej dus ongeveer rond de jaren 60 zal islam, hindoeisme en boeddhisme zijn gekomen.
maar hoe lang is het jodendom nu hier? |
het jodendom is hier al sinds de vroege middeleeuwen dus rond het jaar 1000 kwam het hier denk ik opzetten
|
keej bedankt
|
de islam heeft tijdens de 80jarige oorlog voor het eerst met de nlders kennis gemaakt. de ottomaanse rijk kwam hier om de nlders te helpen ofzo. maar daarna zijn ze weer teruggegaan. en in 1964 ofzo ongeveer zijn ze teruggekomen
owwja, marokkaanse soldaten waren tijdens de 2de wereld oorlog ook hier gekomen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28. |