![]() |
help :(
http://picserver.student.utwente.nl/...picserver.jpeg
ik ben wit, mijn zet :( ik weet bijgod niet meer wat ik moet zetten :D ik zit vast :D |
g4-g5
|
Citaat:
|
op zich kan ie dan niet veel
hij kan zijn koningin op h4 zetten (schaak) maar dan zet je je toren naar voren, waardoor hij a niet meer schaak staat en b je paard niet meer kan pakken zonder dat jij zijn koningin pakt. volgens mij sta je best sterk :D |
g4-g5 dacht ik ook aan, maar ik schiet er niks mee op behalve dat hij ze koningin terug trekt en ik ze paard kan pakken, waardoor er een opening ontstaat omdat hij daarna me pion slaat, ik ben niet zo een aanvallende speler :(
|
Citaat:
|
plus; je toren heeft dan vrij spel op g
|
Citaat:
|
ok wat denk je anders van d4xc5
ja nog beter dan doe je d1xd5 vervolgens kun je zijn paard pakken en hem schaak zetten óf zijn toren pakken als hij zijn paard weghaalt moet hij wel eerst zijn koningin daar weghalen doet hij dat niet, dan laat je je koningin daar heel aanvallend gewoon staan |
g4-g5 heb ik al gezet :) hijs offline, dus ik zal even moeten wachten op ze volgende zet :) ff kijken wat ie doet, anders doe ik d1xd5 kan daar idd een goeie aanval opzetten
|
heb jij soms een programmaatje waarmee ik kan mail-schaken, zodat je steeds één zet doet per e-mail? of moet ik dat dan handmatig doen? :D
|
www.schaken.org
als je je daar aanmeld, kan je gewoon een game tegen iemand starten, en als je offline gaat of hij, blijft het gewoon opgeslagen, zodat als je inlogged gewoon je zet kan doen :) zo speel ik op het moment 4 games tegen 4 verschillende mensen :) enigste nadeel is, dat soms als je bezig bent, en je hebt een plan gemaakt, dat diegene offline gaat. Dan log je de volgende dag weer in, en ben je vergeten wat je nou eigenlijk wou gaan doen :) wat ik dus bij bovenstaande had :) |
Citaat:
|
Waarom niet dammen? :p
|
Citaat:
|
je koning op zijn zijkant leggen.
|
Citaat:
|
Ik kan niet schaken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja maar ik heb al bijna gewonnen :o
|
jammer ik kan niet schaken
|
Citaat:
|
Goh, ik wist niet dat ik een duo met barbapapa was :rolleyes:
|
vet grappig
|
Mensen die niet kunnen schaken moeten zich trouwens schamen.
|
Citaat:
|
Het gaat er ook niet om om uberskilled te zijn, maar ik vind dat je een spel als schaken toch wel minstens moet kunnen spelen.
|
Citaat:
|
is dit niet meer iets voor sport?:o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38. |