![]() |
[Geheugen] Edo-ram wel, sd-ram niet
Ik heb hier een mobo met edo en sd ram. (Goh, de oudheid :D)
Wat ik raar vind, 32mb edo pakt ie wel (de pc start gewoon) maar 64mb sd pakt ie niet (pc start wel maar geen beeld) Sd ram draait op 100mhz en is 1 bank, edo zijn 2 bankjes van 16mb. Hoe lossen we dit op? :confused: |
Wel een SDRAM-reepje op de goede snelheid erin gedaan? Van dat soort moederbordjes pakken vaak alleen maar 66/100Mhz SDRAM.
En trouwens misschien is het wel een jumpersetting |
Citaat:
Zal eens een handleiding opzoeken op internet van dat ding |
Kan ook zo zijn dat je mobo niet meer dan 32MB per geheugenbank slikt.
|
Hmm dat zuigt (n)
Heb geen bankje van 32 meer, mijn laatste grote verkoop was alweer een tijdje geleden, toen is al die oude troep de deur uit gegaan, dus ook de 32mb bankjes :( |
kun je een beschrijving geven van merk + type mobo?
Ik heb zelf ook zoiets gehad die pakte gewoon EDO en SD en het werkte tegelijkertijd hahaha best maf :D Er zat bij trouwens één reepje van 128 in dus het lijkt me sterk dat 32 bij jou de grens is. |
Dat ding is merkloos :s
het is iig wel versie 5.6 :p zal nog eens goed kijken :) - edit - Dat ding is echt merkloos, staat nergens een type of een naam oid |
lol hij pakt nu zelfs 't edo niet meer, oude troep :mad:
|
Let erop dat je geen EDO en SDRAM tegelijk kunt gebruiken.
PC133 geheugen kun je overigens prima gebruiken in een PC66/100 slot. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Edo doet 't weer :confused:
nu 's ff vervangen voor een bankje 64 sd - edit - Dat werkt niet, en als ik edo en sd er tegelijk in doe, herkent ie alleen het edo, dus ik vermoed dat of de 2 sd-slots kapot zijn, of dat ik een jumper moet omschakelen. Handig dat dat ding merkloos is, zoekt zo makkelijk naar een handleiding :rolleyes: |
't Probleem is iig opgelost, had nog 2 reepjes van 32mb liggen, dus mijn servertje is nu geschikt voor winXP :D
Na wat overclocken heb ik de processor ook nog iets opgekrikt, specs: amd-k6 200 wordt herkend als 233 en draait op 225mhz. 96mb edo ram 3x hdd seagate 8,4gb, 1x cd-rom 52x Zo, op naar 't volgende project :p |
Citaat:
Ik heb iig geen moederborden gezien die SDRAM en DDR SDRAM tegelijk konden gebruiken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52. |