![]() |
Vuil nest
Vuil nest
de mensheid ontwaakt mevrouw de Koer zit nog altijd onbeweeglijk onschuldig gekwetst te wachten op niets op alles misschien voor het slapen gaan keek ik naar de schutting tot het zesentwintigste uur hoe ze sierlijk wachtte sierlijk dacht dat het alles maar een grap was voor het voor het slapen gaan was de mensheid ontwaakten ze natuur pijnigden ze het naar de trend dansden ze content rond vernietigende creaties daar ligt haar thuis nu op de grond in reepjes klaar voor de vuurhaard een tafel misschien ze wacht nog in onschuld haar vleugels zijn moe |
(y)
(btw derde strofe eerste zin) |
Hoort zo, voor het "voor het slapen gaan" ;)
Thx. |
Oh ja nu snap ik het. Ja ik vind het leuk, het is apart, goed, filosofisch. (y)
|
Dankje, het is een spontaan gedicht naar aanleiding van een boom die bij de buren van de buren werd gekapt, een mooie boom waar veel vogeltjes een nest hadden. Ze hebben in de nacht bier zitten zuipen rond een kampvuur van het hout van die boom, terwijl de duiven en de mezen nu nog zoeken naar hun nestje.
|
Heel erg mooi, zeker als je weet naar aanleiding van wat het geschreven is... stomme mensen :rolleyes:
|
Ach ja, mensen. Bedankt (:
|
Soms wordt hij me een beetje te dramatisch(derde strofe), maar verder vind ik hem behoorlijk goed. Mooi kalm en droevig. Die derde strofe vind ik het taalgebruik iets te groots worden, of misschien houd ik gewoon niet van kritiek ;) . Oh, bij de derde regel van de tweede strofe struikelde ik een beetje over het woord zesentwintigste, dat vind ik ook een minpuntje. Maar toch, goed gedaan.
|
Oh, viel me nog even op: het is 'dansten ze content'...
|
:bloos: Wat ongepast. Maar dankjewel :) Ik kan het niet meer wijzigen alleen...
En lovetear, denk je dat 26e mooier staat ? :D Ik vond het wel leuk om het zo te zetten omdat je er dan juist een beetje over gaat nadenken, zo van "pfoe dat arme beestje zit er wel erg lang". Ze zitten er soms nog steeds trouwens... |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |