![]() |
Diarree.
Ik ben sinds gister heel erg aan de diarree. Het is net water. :| En als ik naar de wc ben geweest, krijg ik naderhand elke keer steken in mn buik. :s Ik slik al regelmatig diarree-remmers hiervoor maar het helpt totaal niet. Hebben jullie tips om diarree te minderen ofzo? :|
|
Ik heb geen idee wat je er tegen kan doen, maar ik weet wel dat je veel moet drinken omdat je veel vocht verliest.
|
Misschien helpt het als je bananen eet en appelsap drinkt, die producten stoppen toch een beetje? En veel blijven drinken, want je verliest veel vocht.
|
Citaat:
|
Bosbessensap werkt ook stoppend. Geraspte appel, geroosterd brood, slappe thee. Allemaal dingen die ik van m'n moeder kreeg als ik last had. Wat voor remmer gebruik je, misschien moet je een andere gebruiken.
|
Citaat:
|
In ieder geval veel drinken, je verliest door diarree onwijs veel vocht en dat moet je blijven aanvullen. Als het nog een week zo doorgaat zou ik als ik jou was toch even naar de arts gaan. Beterschap in ieder geval!
|
Als het echt zó dun is zou ik er mee naar de dokter gaan als ik jou was. En dan tot die tijd maar doorgaan met de diarree remmers, en niet te veel olie enzo eten of dingen die zwavel bevatten (ui, prei, kool, knoflook, bieslook etc), want daarvan kan het erger worden.
|
Zorg behalve dat je voldoende vocht binnen krijgt ook dat je zout binnenkrijgt door bijvoorbeeld bouillon of cup a soup ofzo te nemen. Zeker met dit warme weer is dat wel belangrijk.
Verder niet te lang wachten met naar de dokter gaan als het echt zo dun is als water. Beterschap! :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mja, loop er niet langer dan 3 dagen mee, dan dus echt naar de dokter. Drink genoeg, zodat je niet uitdroogt. En eet dingen die goed zijn tegen diarree, dus beschuitjes met geraspte appel en kaneel, drink daar slappe thee bij, eet af en toe een banaan. Maar eet niet te veel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09. |