![]() |
Een weg terug
Een weg terug (geschreven door een vriendin)
Geen weg terug Steeds verder verstrikt In een eindeloos doolhof Leven alsof het een film is Je rol zo goed mogelijk spelen Denken dat het de juiste manier is Maar dan toch helemaal vast lopen Door moeten liegen Niet om te bedriegen Maar om te sparen En deels uit zelfbescherming Totdat de bom barst Geheel onverwachts Een grote explosie En ineens compleet uitgeput Eerst geen lichtpunt meer kunnen zien Niet meer weten wat te doen Wanhopig In de war Maar toch door moeten gaan met de rol in de film Op zoek naar de weg terug Uit het eindeloze doolhof Met al zijn splitsingen En al zijn doodlopende gangen Uiteindelijk net op tijd Op het goede spoor gezet De fouten in de film Stuk voor stuk opnieuw geschreven Jezelf terug vinden Steeds meer pieken Steeds minder dalen Weten dat alles nu echt goed zal komen. Het heeft zo moeten zijn Juist op dit moment De weg terug weer vinden Niet meer hoeven liegen Energie positief gebruiken In plaats van negatief De uitgang van het doolhof Komt steeds dichterbij |
Hey ,
Het doet me wel dit gedichtje. De spanning word leuk opgebouwd en dan eindelijk die verlossende laatste paar alinea's. Toch kan ik het niet erg origineel noemen. De metaforen zijn tamelijk cliché en het ritme is een beetje zoek. Ik vraag me af wat voor reacties je hier op wilt hebben en of het niet beter op psychologie zou passen. Gaat dit over persoonlijke ervaringen? Heeft het schrijven je geholpen om bepaalde dingen te verwerken? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02. |