Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Sociologie? iemand?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=84127)

Nordens Konge 08-05-2002 15:10

Sociologie? iemand??

Aangezien ik me heb ingeschreven voor een studie Sociologie, vroeg ik me af, of er hier ook mensen zijn die me er iets over kunnen vertellen. Gewoon ervaringen dus, voor- en nadelen, werkdruk (of niet! ;) ) ,enz enz ....

loefje 10-05-2002 13:31

jij bent blijkbaar de enige tot mijn spijt.

Sommetje 10-05-2002 16:18

Citaat:

loefje schreef:
jij bent blijkbaar de enige tot mijn spijt.
Of je de enige bent weet ik niet, maar ik studeer ook geen sociologie.

Ja, aan Fortuyn kan je het niet meer vragen!

Nordens Konge 10-05-2002 19:12

Citaat:

Sommetje schreef:
Of je de enige bent weet ik niet, maar ik studeer ook geen sociologie.

Ja, aan Fortuyn kan je het niet meer vragen!

Mja, 'k las gisteren ook ineens dat hij dat gestudeerd had

Rabbi Daniel 11-05-2002 15:14

Over die opleiding weet ik niet zoveel... ken wel een socioloog: Dr. T. Mooij, van de KUN, in Nijmegen.

Als je daarna aan 't werk wilt, probeer het daar dan eens: ITS, Instituut voor Toegepaste Sociale wetenschappen, onderdeel van de KUN. :)

Maar goed... zover ben je nog niet... ;) :D

Maar ontopic; ik ga dat misschien ook doen, nog niet zeker. :)

Daika 11-05-2002 17:19

Ga gewoon lekker filosofie studeren!!!!

Nordens Konge 12-05-2002 18:36

Citaat:

Daika schreef:
Ga gewoon lekker filosofie studeren!!!!
Heb ik over gedacht, maar ik wil iets concreter met maatschappelijke items bezig zijn.....

Cool_Runner 17-08-2004 12:32

Ik heb me ingeschreven voor bedrijfswetenschappen en sociologie.
Vrij uiteenlopende keuzes, komt beetje door radeloosheid. Ik weet niet wat ik wil.
Bedrijfswetenschappen overweeg ik omdat het managen me wel leuk lijkt. Maar aan de andere kant ben ik vorig jaar gestopt met economie aan de VU omdat ik het klote vond. Dus of bedrijfswetenschappen nu zon goede keus is

Sociologie heb ik op aanraden van een vriend erbij gekozen. Ik heb er nog niet een goed beeld over maar het fijne aan die studie is dat het zo breed is. Verder lijkt het me ook weer een beetje een wazige studie die vooral word aangedaan door alternatieve/hippie types. Ikzelf ben vrij No-nonsens en heb daarom mijn bedenkingen over de studie.

Als je wat leuks over sociologie hebt te vertellen hoor ik het heel graag, de tijd begint beetje te dringen nu :(

chaostar 18-08-2004 08:30

Citaat:

Cool_Runner schreef op 17-08-2004 @ 13:32 :
Ik heb me ingeschreven voor bedrijfswetenschappen en sociologie.
Vrij uiteenlopende keuzes, komt beetje door radeloosheid. Ik weet niet wat ik wil.
Bedrijfswetenschappen overweeg ik omdat het managen me wel leuk lijkt. Maar aan de andere kant ben ik vorig jaar gestopt met economie aan de VU omdat ik het klote vond. Dus of bedrijfswetenschappen nu zon goede keus is

Sociologie heb ik op aanraden van een vriend erbij gekozen. Ik heb er nog niet een goed beeld over maar het fijne aan die studie is dat het zo breed is. Verder lijkt het me ook weer een beetje een wazige studie die vooral word aangedaan door alternatieve/hippie types. Ikzelf ben vrij No-nonsens en heb daarom mijn bedenkingen over de studie.

Als je wat leuks over sociologie hebt te vertellen hoor ik het heel graag, de tijd begint beetje te dringen nu :(

Je upt een topic van 2 jaar geleden. Ik denk dat de topicstarter ondertussen wel een beeld heeft van de studie... ;)

Ik begin nu aan m'n 2e jaar sociologie aan de UvA. De studie is me heel erg meegevallen, zowel qua moeilijkheid als wazigheid. Zo wazig is het allemaal niet, je moet alleen niet verwachten dat er voor probleem A alleen oplossing B goed is, maar dat er ook nog veel alternatieven zijn. Een eenduidig antwoord op een probleem zal je dus niet vaak tegenkomen.

En van die hippies/alto's valt wel mee hoor. Het is (bij mij iig) een mix van allerlei type mensen.

TheRedArrow 18-08-2004 09:17

Kijkt er niemand naar de datum van dit topic?

nare man 18-08-2004 10:21

Citaat:

TheRedArrow schreef op 18-08-2004 @ 10:17 :
Sociologen zijn niet zo goed met computers ;)

chaostar 20-08-2004 22:01

Citaat:

TheRedArrow schreef op 18-08-2004 @ 10:17 :
Citaat:

chaostar schreef op 18-08-2004 @ 09:30 :
Je upt een topic van 2 jaar geleden. Ik denk dat de topicstarter ondertussen wel een beeld heeft van de studie... ;)

[.....]

De rest van m'n verhaaltje was een reactie op wat Cool_Runner daar onder nog meldde.

Zaartje 24-08-2004 14:43

Hoe dom...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.