![]() |
Dames & muziek?
Het valt me toch op dat vele dames niet echt een serieuze smaak wat betreft muziek hebben, terwijl dat bij vele mannen toch wel duidelijker is.
how about that? |
vrouwen zijn niet zo slim als mannen
|
de reden waarom er weinig vrouwlijke bands zijn is ook logisch; gooi een stel grieten in de bus 24/7 en binnen een week vliegen ze elkaar naar de keel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat hiphop betreft merk ik dat zeker ja. ik ken maar heel weinig meisjes die zich er wat verder in verdiepen en er veel mee bezig zijn, laat staan zelf maken. maar misschien is dat omdat de bekende hiphop toch heel mannelijk is wat teksten en clips betreft.
voor de rest valt het me niet zo erg op eigenlijk...nouja bij punk, harcore etc. zijn er toch ook veel minder vrouwen. misschien ook omdat het te hard is :confused: |
Komt hierdoor:
Citaat:
|
Ik kan me geen historische of grensverleggende vrouwlijke muzikante voorstellen. Dat komt idd door het volgende feit:
Citaat:
|
Citaat:
true |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb een té serieuze muzieksmaak (n) maar ik ben natuurlijk een uitzondering. |
Wanda Jackson.
|
dunno ken sowieso vrij weinig mensen die geintresseerd zijn in muziek, man óf vrouw dus ik merk er persoonlijk niet zoveel van.
op t forum is het toch ongeveer wel gelijk verdeeld toch? EDIT hmm bij nader inzien denk ik dat er toch een kern van waarheid in openingspost zit, eigenlijk |
*ligt in deuk*
Vooral. Ik ken genoeg meisjes en jongens zonder serieuze muzieksmaak en ik merk ook vaak genoeg dat zelfs degenen die zich serieus durven te noemen ook helemaal geen diepgang hebben. Ik denk dat het eerder iets van de 'jeugd' is. En sorry, maar nu ga ik onder het bureau rollen om verder te lachen. :D |
who cares...als je maar digt wat je luistert? of andersom? luistert wat je digt?
|
Citaat:
Maar goed, kunst etc is altijd een mannen-iets geweest... Ik zie geen reden waarom vrouwen minder interesse in muziek moeten/horen/kunnen hebben, mischien heeft dat toch zn oorzaak in cultuur of genetica of weet ik het. |
Ben met Mutant.
|
Kijk bijvoorbeeld eens naar:
- "serieuze" bands/artiesten - Muziekjournalisten - Abonnees van "serieuze" muziektijdschriften - DJ's - Producers - Eigenaren van cd-winkels - Bezoekers van platen- en cdbeurzen Ik heb dan wel geen statistieken bij de hand maar als ik logisch nadenk kan ik niet anders dan concluderen dat in alle categorieen het mannelijke geslacht duidelijk de boventoon voert. Heb trouwens ook ooit iets gelezen over de eerste "kapitalistische" aanschaffen van pubers, al was dat al weer iets van 10 jaar geleden ofzo. Er bleek toen dat jongens veel eerder een stereo-installatie aanschaften dan meisjes terwijl meisjes veel eerder voor een fototoestel kozen. Weet niet hoe het nu zit maar de betreffende uitkomst heb ik destijds inderdaad in de praktijk ondervonden. Op vakantie werden de foto's door de meisjes gemaakt terwijl de jongens voor de muziek zorgden. Misschien toch genetisch bepaald, wie zal het zeggen... |
Citaat:
|
Citaat:
Het feit dat jij jongens kent zonder "serieuze" muzieksmaak en meisjes die wel bovengemiddeld met muziek bezig zijn (of misschien ook helemaal niet) doet niets af aan de punten die ik hierboven geschetst heb. Het gaat hier niet om individuele gevalllen die je zelf toevallig kent maar om de grote gemene deler. En in dat geval is er volgens mij inderdaad een behoorlijk verschil tussen de beide seksen waar te nemen. |
Wat is de definitie van 'serieuze' muziek, dan?
|
Citaat:
Maar het feit dat ik nu alleen op een bijzaak wordt "aangevallen" geeft al aan dat mijn eerdere post niet eenvoudig te weerleggen valt :p |
Citaat:
|
Wat een gezeik! :|
Ik heb wel een "serieuze" muziek smaak. En een gevoel voor muziek... :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat hiphop betreft ken ik welgeteld 1 meisje dat zich echt verdiept erin. Haar respecteer ik dan ook al hou ik niet zo van hiphop.
Maargoed. Ik vind wel dat ik een serieuze muzieksmaak heb. Wel is het zo, dat ik ook vaak naar bands luister die niet zo kwalitatief hoogstaand zijn, maar dat heeft nikst met mn kut te maken. Ik ben iig niet zo'n fangirl typje en luister zowaar ook naar bands met lelijke sufkutjes als bandleden. |
Algemeen gezien zal het inderdaad wel zo zijn dat vrouwen minder serieuze muzieksmaak hebben, maar dat is een kwestie van de hormonen in je lijf. Ik denk dat vrouwen meer bezig zijn met uiterlijk enzo. Schoenen vooral. En dat vergt zoveel tijd / energie etceterrra, dat ze geen plek hebben voor muziek.
Maarja, er zijn genoeg uitzonderingen op de regel, vooral op dit forum. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vrouwen in de muziek zijn puur lustobjecten. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel lelijke vrouwen heb je ooit een hit zien scoren? |
Citaat:
Overigens zit er ongetwijfeld een kern van waarheid in de stelling, maar ik denk dat de onderliggende reden ervan deels te herleiden is naar diezelfde bijbel en de normen en waarden. Als je als vrouw tot 1956 wettelijk handelingsonbekwaam bent geweest, om maar een voorbeeld te noemen, dan vind ik het niet vreemd dat er momenteel meer mannen dan vrouwen in de muziek zitten. |
Nou moet ik even voor mezelf op komen, ik vind mijn smaak qua muziek toch wel verder ontwikkelt dan de gemiddelde 15-jarige.
Al helemaal als gemiddeld 15-jarig meisje. Het feit dat meises niet zo 'into' muziek zijn komt waarschijnlijk door het stijgend aantal 'br33z4hschletten' die ook wel bekend staan als 'trance-lovAaAhzZz'. Tenminste, hier in de buurt dan. Afijn, het feit dat men geen (onbekende) rockbands kent of naar hun muziek luistert wil niet automatisch zeggen dat ze geen muzieksmaak hebben natuurlijk. Een muzieksmaak is toch uiteindelijk JOUW eigen smaak, mocht het nou rock/heavy metal/hiphop of wat dan ook zijn. En mag ik daarbij toevoegen dat vandaag de dag bijna geen enkele muzieksoort nog origineel is? Maar goed, ik bezwijk de meerderheid van de vrouwen vandaag de dag heeft nul komma nul muzieksmaak whatsoever. |
Vrouwen houden meestal geeneens van muziek.. Gaat ze meestal om een knap bandlid, OID
Him moet het ECHT niet hebben van z'n muziek, Zonder Ville Valo was het niets. Dani Filth is het lustobject onder de labiele gothjes, en Dan heb je ook nog die vrouwelijke Placebo-dude. Hiphop meisjes vallen meestal op negers De Top 40 zou een stuk schoner zijn als er geen vrouwen waren |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je nou eens met goede argumenten komt? |
Citaat:
|
Citaat:
Pijpen. Maar ik ben vandaag al gepijpt door een vrouwtje, dus ik wil nu dat een vrouwtje voor me gaat koken. Heerlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Lijkt mij best duidelijk,,,
|
Citaat:
de vrouw die haar man opvrat :P *zucht* ik ga hier mn energie ook niet meer aan verspillen. Niemand durft te reageren op mn reply, wat een stel watjes hier :D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |