Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Meer energie nodig!!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=84309)

Darkest Angel 08-05-2002 17:09

Meer energie nodig!!!

Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder allerlei dure dingen te kopen?? Hebben jullie misschien enig idee??? alvast bedankt!!

*Fallen_Tear* 08-05-2002 17:12

Gewoon gezond eten, alle voedingsstoffen, veel koolhydraten ( denk ik :confused: )
En veel fruit enz. natuurlijk ook.

En sporten. Daar krijg ik ( en de meeste met mij denk ik ) op den duur wel energie van.

jnieuwelaar 08-05-2002 19:42

Van sporten krijg je geen energie, daarbij verlies je energie. Je lichaam krijgt wel een betere stofwisseling, zodat energieopname -en afgifte efficienter gaan.

Winegums leveren heel snel energie, omdat ze uit 100% suiker bestaan. Het mooie is dat die suikers door het lichaam worden afgebroken en niet worden omgezet in vet.

Verder veel bruin brood. Gewoon gezond eten, voedsel met veel koolhydraten. Wanneer ik een topprestatie moet leveren met sport eet ik 2 dagen ervoor veel marcaronie als avondeten.

Frida 08-05-2002 19:51

Ook een regelmatige slaap doet wonderen bij je energie...

Als 's avonds rond dezelfde tijd gat slapen en dan ook 's ochtends (niet tot 's middags slaapt) opstaat rond dezelfde tijd, voel je ook een verschil in energie :)

jnieuwelaar 08-05-2002 19:57

Citaat:

Frida schreef:
Ook een regelmatige slaap doet wonderen bij je energie...

Als 's avonds rond dezelfde tijd gat slapen en dan ook 's ochtends (niet tot 's middags slaapt) opstaat rond dezelfde tijd, voel je ook een verschil in energie :)

Nee je voelt je fitter, waardoor je efficienter met je lichaam kunt werken. Je krijgt geen extra energie. Je zegt het even verkeerd.

masturbeertje 09-05-2002 16:13

Bananen helpen, winegums heb ik ook wel eens gehoord. Ook macaroni/spagetti helpen goed.

Verder veelzijdig eten.

X-je 11-05-2002 10:56

Ik wil ook wel tips, ik zit midden in mn blok, over 2 weken examens :s.

X-je

jnieuwelaar 11-05-2002 19:30

Citaat:

X-je schreef:

Ik wil ook wel tips, ik zit midden in mn blok, over 2 weken examens :s.

X-je

Gewoon ontspanning en leren afwisselen. Jezelf eisen stellen. 2 uur leren, uurtje computer ofzo. Zo deed ik dat. Het werkt niet om 5 weken voor je examens te gaan leren. Dat ben je allang kwijt.

Q 12-05-2002 01:30

sporten :(

jnieuwelaar 12-05-2002 12:02

Citaat:

Q schreef:
sporten :(
Van sporten krijg je geen energie.

lakyie 12-05-2002 12:11

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

Van sporten krijg je geen energie.

Van niets krijg je energie, je zet alleen energie om... Maar in het dagelijks leven zeg je gewoon: energie krijgen...

ekki 12-05-2002 18:37

Mensen,

graag geen gezeur in dit topic op jnieuwelaar. zoals hij zei:

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Verder vinden sommige mensen het irritant als een mening niet wordt onderbouwd. Zeuren doe je maar tegen me op msn: jnieuwelaar@hotmail.com
hier ben ik het mee eens. graag even persoonlijke dingen via icq, msn of mail en niet hier op het forum.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.