![]() |
correctie van examens
Ik had een aantal vragen over de correctie van de examens, namelijk:
- Ik heb morgen al mijn m&o examen. Moet mijn docente dan wachten met nakijken tot alle examens geweest zijn of mag ze daar bij wijze van spreken gelijk na het examen al aan beginnen? - Als ik wil weten hoe ik het gemaakt heb en mijn docente heeft het al nagekeken, mag ze dan tegen mij zeggen dat ik het bijvoorbeeld goed of slecht gemaakt heb en eventueel hoeveel punten ik na de eerst correctie heb of moet ik echt wachten tot de uitslag? Weet iemand hier iets van? |
Ze mogen het nakijken wanneer ze willen, maar je moet toch echt wachten tot de uitslag (17 juni ofzo?). Tot die tijd mogen ze echt helemaal niks zeggen.
Je kan natuurlijk wel na het examen kijken wat je ongeveer goed had op http://www.eindexamens.nu :) |
hm, volgens mij heeft mijn aardrijkskundeleraar toen wel al nadat hij het examen had nagekeken, verteld wat de score ongeveer zou zijn. Weet het niet zeker :)
|
Citaat:
|
Ze mogen inderdaad gelijk gaan nakijken maar helemaal niets over de uitslag zeggen. Dit mag je dan ook pas te horen krijgen op de dag wanneer je al je cijfers krijgt.
Bij ons 2 jaar geleden kregen we wel wat los uit sommige leraren, maar het mag dus eigenlijk niet. |
dat mag toch best?!
ik dacht dat de leraar gewoon bepaalde of hij wilde zeggen tegen de leerlingen hoe ze het ongeveer gemaakt hadden.. |
Citaat:
Kan ik natuurlijk wel zelf nakijken via internet, maar dan heb je nooit de "preciese" beoordeling natuurlijk....... hopen datie me dan over 2 weken voor een stukje uit mn lijden wil verlossen ;) En verder weet ik eigenlijk niet wat slopender gaat worden, de komende 2 weken of de tijd we moeten wachten op de officiele uitslag... wordt allebei knap kl*te volgens mij :( |
De docent mag het nakijken zodra jij het hebt ingeleverd. Veel docenten bij ons kijken dan ook na tijdens dat ze moeten surveilleren.
Maar ze mogen nog niks zeggen, omdat er ook nog een 2e corrector moet nakijken en de normering nog niet bekend is. Het aantal punten kan nog best verschillen bij een 2e corrector met een afwijkende denkwijze en ook de normering kan nog heel erg veranderen. Een docent kan het dan niet maken om al iets verteld te hebben aan de leerling en dus mag het officieel ook niet. |
Officieel mogen leraren niks zeggen en mogen ze beginnen met nakijken zodra ze dat willen. Toen ik mijn havo-examen had gedaan, hoorde ik van bepaalde leraren al dat ik het examen goed had gemaakt. Het mag eigenlijk niet, maar ik hoop toch echt dat ze dat dit jaar weer doen :)
|
Citaat:
ondankt dat alles zo streng volgens regels moet lopen, is er blijkbaar aan de kant van leraren nogal wat speling :nono: |
Citaat:
De docenten bij ons baalden in voorgaande jaren altijd als wij een toets pas aan het einde van de examenweek hadden, omdat ze graag onze toets wilden nakijken bij het surveilleren. Dan hadden ze wat te doen... En afkijken kan je nog steeds niet, want ze kijken echt wel af en toe op. En aangezien er iemand voor je, achter je, links van je en rechts van je zit, kun je nooit door hebben of ze allemaal bezig zijn met iets of dat er een iemand op je let. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |