![]() |
nervovit
Heyyyy mensen,
ik heb nervovit gekocht om in te nemen tege de stress , maar nu vraag ik me af, word je juist nie suffer ervan met het gevolg datje t examen misschien wel slechter maakt? mn ouders make me hier bang mee namelijk :( |
Ik vind dit meer iets voor Lichaam en Gezondheid. Omdat het over de bijwerkingen van een medicijn gaat.
|
Als je iets wilt tegen de zenuwen bij examens, dan kun je denk ik het beste advies aan een dokter vragen.
Of iets slaapverwekkend werkt ed, staat eigenlijk altijd wel op het doosje en/of in de bijsluiter (al is het maar een waarschuwing dat je bv. geen auto mag rijden als je het gebruikt). |
Ik wil best iets over de bijwerkingen opzoeken maar nervovit is een homeopatisch middel, dan is het voor mij lastig om er iets over te vinden.
|
http://www.e-gezondheid.be/guide/article_11145_949.htm
Zie vooral de 'waarschuwing', lijken me toch bijwerkingen die je tijdens je examenperiode niet wilt hebben. Er zijn wel dingen die je wel kunt gebruiken, maar daar kun je het beste ff voor naar je huisarts gaan, denk ik. |
Als je dat wil weten zou je het eigenlijk eerst even vooraf moeten proberen.
|
Ik gebruik het ook. Ik heb het getest in een aantal schoolexamenweken, om te kijken of het zou werken voor het eindexamen. Het hielp prima, en het was een goede test omdat ik met tentamens normaal ook gestresst ben (ik heb zelfs een keer door een black-out een belangrijk tentamen wiskunde verknald -ik had het wel goed voorbereid- daarom ben ik ook Nervovit gaan gebruiken. De herkansing is toen uitstekend gegaan :) ). Dus ik kan het je alleen maar aanraden (y) . Het is niet al te sterk.
|
Bij de dokter verkregen nervovit is niet sterk genoeg om je -bam- in slaap te laten vallen tijdens je examen, so don't worry.
Maak je echter zelf thee van valeriaan of valeriaanwortels, dan kan het als slaapmiddel gebruikt worden. Of wanneer je een extract gebruikt. Maar de dosering is goed bepaald, wanneer je die dingen gewoon ergens uit een apotheek of iets dergelijks haalt. |
Citaat:
|
nee ik vond t wel meevallen, t enigste wat ik merkte aan dat spul was dat ik minder zenuwen had
|
Citaat:
|
Ik raad je absoluut aan om het eerst zomaar een keer uit te proberen om te zien welk effect het op je heeft. Veel van dat soort middelen verschillen namelijk in effect bij verschillende mensen. Als een ander er niet slaperig van wordt, kun jij dat dus wel worden. Kijk dus eerst even wat het doet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Testen is natuurlijk bij zoiets wel aan te raden, maar stel dat je het niet doet... het is geen paardenmiddel waarvan je drie dagen onder zijl zal zijn, al ben je heel gevoelig voor valeriaan-oliën. |
Citaat:
Citaat:
|
Bedankt voor jullie reacties, ik ben t nie lang geslikt, ben ermee gestopt, ben niet meer zo gestresst, maar mocht het te erg worden volgende week dan zie ik wel..ik probeer t niet te slikken, je weet maar nooit. ik heb het dit jaar ook zonder dat spul gedaan dus we zien wel! xxx
|
ik gebruik zelf ambrazin, is ook biologisch volgensmij, voel me er een stuk minder zenuwachtig door en het zou ook moeten helpen voor eer concentratievermogen maar daar merk ik niet zo heel veel van. Het enige nadeel is dat je er op moet kauwen voor je ze doorslikt en ze zijn echt HEEL erg vies. maja, dat heb ik er dan maar voor over :)
|
Citaat:
Goed voor de zouten in je lichaam, dus voor je zenuwstelsel, maar of je er ook echt rustiger van wordt...? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18. |