![]() |
cocktails!
het wordt weer lekker warm buiten!
en dus is het extra lekker om met een fijne cocktail in je tuintje te zitten... Wie heeft er nog lekkere receptjes? (niet te moeilijk hè, dus zonder snufjes rare peper uit Zuid-Amerika) Alvast bedankt! |
Ik heb helaas geen recepten, maar het is wel leuk om cocktails te maken. :) We hadden dingetjes gemaakt uit zo'n cocktailboek (dat kost een paar euro), voor de rest een beetje experimenteren is ook wel leuk en wie weet krijg je er nog wat lekkers uit ook. :) (of iets heel erg smerigs maar goed :p) Kijk ook eens op internet, speciale cocktailsites, daar staan best lekkere dingen tussen, zo lijkt het tenminste.
http://www.cocktailz.nl/ alcoholvrije cocktails: http://members.home.nl/hmunster/cocktailalcoholvrij.htm rest > google.nl :) |
Kokoslikeur+ananassap in longdrinkglas met parapluutje op de zijkant = zomers :). Je kunt dat ook kant en klaar kopen, maar zelf maken is natuurlijk leuker (bovendien kun je dan zelf de verhouding tussen de ingredienten bepalen). 't is ook makkelijk trouwens, en goedkoop (ananassap is ongeveer 1 euro per liter, kokoslikeur ongeveer 5 euro per 0,75 liter)
|
Onlangs op een feestje heb ik eentje gedronken, en die was met
3/10 pina colada, 3/10 pisang ambon, en dan nog es 4/10 sinaasappelsap.. best te drinken, ook al proefde het héel erg naar pisang.. het originele recept is ipv sinaasappelsap= appelsap |
ik ga nog altijd voor de margarita en tequilla sunrise ... de rest die ik heb gedronken weet ik de naam niet :|
|
Goed, misschien iemand hier die weet waar ik het over heb;
Een cocktail die ontzettend smaakt naar chupachup lollies en dan ook zo heet. Volgens mij op basis van iets met aardbeiensap, maar daar houdt mijn kennis ook op :( Iemand die weet waar ik 't over heb? :o |
Gewoon Pisang Ambon met Jus d'orange vind ik ook altijd wel lekker... Of een Malibu-Cola... Das lekker simpel... Maar Blue Curacao is ook super...
|
Van m'n examen restaurant management
peach margarita 40ml Tequila 30ml peach[perzikkenlikeur] 10ml citroensap |
Sapjes mengen met drank. Ananassap vooral:)
|
Ananas sap, cocosmelk en rum = pina colada <3, voor de verhoudingen moet je denk ik even op internet ergens kijken, er zijni n debibliotheek ook veel cocktail boeken te leen met allemaal leuke recepten. Leuk om te doen (Y)
|
cocktail
Op deze site staan links met een heleboel recepten :) |
Allerlei sapjes mengen met drank. Mijn favoriet is op het moment appelsap met bessenjenever.
|
Ik drink bijna nooit cocktails en als ik er eentje drink is het een Tequila Sunrise :cool:
|
Wodka kan echt overal door. Wodka (lime) met Fanta Exotic is (y)
Of een watermeloen vullen met wodka (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47. |