![]() |
Zwarte Scholen
Speaks for itself, don't it
|
Er zijn ook witte scholen en christelijk scholen en katholieke scholen dus waarom geen zwarte scholen?
|
In sommige wijken van sommige steden is de verdeling 'blank/zwart' gewoon 30/70 ofzo, dus dan is het nogal logisch dat een school in zo'n wijk ook die verdeling heeft.
|
Er wat aan doen, want door zwarte scholen krijgen ze alleen nog maar een grotere achterstand dan hun leeftijdsgenoten. En dat zorgt er weer voor dat ze slechte banen krijgen etc etc.
|
Het is anders wel uit onderzoek gebleken dat de kwaliteit van het onderwijs op zwarte scholen niet of nauwelijks onder de 'normale' acceptabele standaard ligt. In dat opzicht zijn ze niet anders dan witte scholen.
|
Citaat:
|
Ik zie het probleem niet zo; het enige verschil met 'witte' scholen is het percentage buitenlanders
|
Citaat:
|
ik heb zelf op twee 'zwarte' scholen gezeten en om je eerlijk te zeggen: zo slecht ben ik nu ook weer niet terecht gekomen. De anderen trouwens ook niet.
|
Nee, maar de kwaliteit op zwarte scholen is ook helemaal niet lager dan op witte scholen ofzo :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of was het cynisch bedoelt? :bloos: |
Ik ben het er sowieso niet mee eens dat er verschillende "soorten" scholen bestaan hier in Nederland. Om aan de integratie en het sociale contact te werken, vind ik dit dus ook zwaar de-evaluerend (als je het snapt ;))
In mijn hoofd is de perfecte manier om iedereen hun zin te geven, en te zorgen dat de Nederlandse jongeren zich bemoeien en meeleven in de integratie en het sociale contact, alle scholen hetzelfde maken. De problemen die met deze actie meekomen, zijn (in mijn hoofd) te overzien. [edit] Ik was in de laatste 3 klassen van de basisschool (6, 7 en 8), samen met nog een meisje, de enige "nederlander" van de overige 19 klasgenoten. Zelf ben ik eigenlijk half grieks, dus dat is nog niet eens 100%. Ik heb veel geleerd van mijn klasgenoten, aan cultuur en instelling. Ook heb ik onbewust veel van de taal meegekregen... hiermee wil ik zeggen dat het andersom best nog een goeie les is (voor de nederlander). |
Citaat:
|
Vooral dat laatste.
|
Citaat:
|
Ik zie het probleem niet zo; het enige verschil met 'witte' scholen is het percentage buitenlanders!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:) |
Beetje grof gezegd maar daar komt het volgens mij wel op neer :o
|
Ik ben het met nare man eens.
Voordeel is gelukkig dat er op de meeste zwarte scholen bewust veel aandacht is voor de taalontwikkeling. Ook krijgen scholen voor 'zwarte leerlingen' meer geld, waarvan er dus meer mensen aangenomen kunnen worden en/of er meer en speciaal materiaal aangeschaft kan worden. Het nadeel van zwarte scholen is dat er veel kinderen uit achterstandssituaties op zitten en dat maakt het goed presteren van een school soms lastig, witte scholen met kinderen uit achterstandsituaties hebben dezelfde problemen (al tellen kinderen uit achterstandsituaties mee bij te telling wat een school een zwarte school maakt, als ik het me goed herinner). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bijvoorbeeld:
Citaat:
Of: Citaat:
Citaat:
D'r is vast meer te vinden, maar dat kan je zelf ook allemaal wel vinden als je op Google zoekt. Zowel op de opleiding die ik nu volg (pedagogiek) als op de opleiding die ik hiervoor gevolgd heb (pabo) werd en wordt btw hetzelfde verteld. |
Citaat:
|
Citaat:
Got a dark skinned friend look like Michael Jackson |
Citaat:
Of, zoals meisje het altijd zo mooi zegt: mensen gunnen elkaar het licht in de ogen gewoon niet, en dat zal helaas altijd zo blijven. |
Citaat:
Zwarte scholen presteren ook niet slecht omdat er niet goed les wordt gegeven, maar gewoon omdat er een hele hoop leerlingen opzitten met een vette leerachterstand. |
Citaat:
Zie dit artikel: http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1056173102550.html en kan iemand cijfers geven van de prestaties van zwarte scholen in het algemeen vergeleken met witte scholen? |
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede, ik denk dat deze scholen beter presteren doordat ze een strengere schoolcultuur hebben. Bijzondere scholen op islamitische grondslag zijn serieuzer, er wordt vanuit een bepaalde levensopvatting les gegeven. Dat draagt bij aan de structuur en aan een prettig klimaat, of die school nou islamitisch of christelijk is. Veel zwarte scholen waar slecht gepresteerd wordt, presteren zo slecht omdat de leerlingen geen structuur hebben. Vechtpartijtjes, veel spijbelaars, geen respect voor docenten - allemaal dingen die je op 'echte' islamitische scholen niet aantreft. Het begrip islamitische school valt vaak samen met het begrip zwarte school, maar het éen is niet een direct gevolg van het ander. Een school met een groot aantal zwarte leerlingen is/wordt niet per definitie islamitisch, en andersom ook niet. Heel kort samengevat komen die hogere prestaties van deze drie islamitische scholen dus door de betere structuur en de duidelijkere grondslag, in vergelijking met (seculiere) openbare zwarte scholen waar gewoon 'toevallig' veel zwarte leerlingen opzitten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het verschil is, dat kinderen met een leerachterstand die op een specifiek islamitische school komen, daar eerder structuur en regelmaat oppikken dan kinderen die op een openbare zwarte school komen. Dus inderdaad, de methode op die scholen moet gewoon veranderen. In zekere zin heeft de politiek (ben ff vergeten wie het zei) wel gelijk als zij zegt dat 'integratie op scholen best via de religie kan lopen'. Alleen de verbeterde integratie komt dan niet door het geloof als zodanig, maar door de structuur die een geloof met zich brengt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hoewel witte jeugd en witte ouders ook wel redelijk verzwarten hier :D |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Sorry, maar ik ben nu éenmaal serieus. Serieus goed, that is. ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17. |