![]() |
C&M-Pakket in Havo 4
-Nederlands
-Engels -Lichamelijke opvoeding (Gym) -Frans 1 en 2 -ANW -Maatschappijleer 1 -CKV 1, 2 en 3 -Wiskunde A 1 -Geschiedenis -Economie 1 Denken jullie dat dit erg zwaar is? Na het Vmbo-t gedaan te hebben? :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
je profiel bestaat uit een gemeenschappelijk deel: Ned Eng Anw ges etc.
uit een profieldeel: uit een keuze deel: dus opzich kan het wat je zo zegt,maar t verschilt per school,als je school dit zegt zal t wel kloppen, het is niet super zwaar ik heb het zelf gedaan zonder me erg zwaar in te spannen alleen handelingsdelen en profielwerkstuk etc is wel ff hard werken omdat t op tijd ingelevert moet worden. Maar de ervaring leert dat mensen van de mavo graag hard willen werken en dat die het vaak wel halen,vaker als mensen uit 3havo...dus doe je best ga ervoor en t moet je lukken |
Citaat:
Algemene deel: - Nederlands - Engels - Frans 1 - ANW - Maatschappijleer 1 - Geschiedenis (of hoort dat bij het profieldeel? Dat weet ik niet van de havo) - CKV1 - Gym Profieldeel: - Wiskunde A1 - Frans 2 - Economie 1 (en daarvan weet ik weer niet of het bij het algemeen deel hoort op de havo) - CKV2,3 Alleen vraag ik me af of er niet een keuzevak mist? (of heb ik één van de vakken bij het verkeerde kopje gezet?) Het lijkt me niet een bijster zwaar profiel. Sowieso zou je dat algemene deel bij elk profiel hebben, dus daar hoef je al niet op te letten. Voor wat betreft je profielvakken: als je goed bent in frans en een beetje creatief, dan moet dat heel goed te doen zijn. Je zal alleen moeten wennen aan de hoeveelheid verslagen ed. op de havo, maar verder zie ik niet veel moeilijkheden. |
Ik ken wel een paar meiden die hetzelfde hebben gdaan als jij, TL en dan haco-cm. De meesten bengen het er wel prima van af, maar meestal hebben ze met wa1 toch nog een beetje moeite. Troost je, in 5h heb je op de meeste scholen het vak niet meer en doe je er ook geen examen in.
Als je moeite hebt met lezen/tekstbegrip zou ik er nog heel hard over nadenken en als je geen taalgevoel hebt wordt t ook wel n beetje lastig. Over het algemeen deel hoef j j geen zorgen te maken, dat is echt niet moeilijk. Denk ook ff goed na over je vrije deel vak. |
Ik heb ook C&M gedaan op de havo.
Algemene deel: - Nederlands - Engels - Frans 1 - ANW - Maatschappijleer 1 - CKV1 - LO 1 - Economie 1 Profieldeel: - Wiskunde A1 - Frans 2 - Geschiedenis - CKV 2 - CKV 3 (tekenen of muziek) Je mist inderdaad een keuzevak. Daarvoor kon je bij ons kiezen uit Maatschappijleer 2, Biologie, Duits 1 en M&O. Maar dat is per school verschillend. Dit is niet het moeilijkste profiel, eerlijk gezegd het makkelijkste. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe makkelijk jij leert, maar het is een best makkelijk profiel.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar bij een aantal scholen doen ze ec1 wel verplucht in het algemeen maar dat noem je volkgens mij het verplichte vrije deel.
Bij ons zit daarin het profielwerkstuk , studie en beroep orientatie en levensbeschouwing. Maar in onze school boekjes staan ze ook wel eens als algemene deel. Dit het is qua sscholl verschillend. |
Ik weet niet of het zwaar is na VMBO-t gedaan te hebben, maar ik vond het toen best te doen.
Het ligt er heel erg aan of je de vakken je liggen. Het is altijd anders per persoon natuurlijk. |
Het keuzevak heb ik inderdaad weggestreept...weet het namelijk nog niet :p
|
Citaat:
|
Citaat:
-Nederlands -Engels -Maatschappijleer (Alleen 3e klas) -CKV (Alleen 3e klas) -Lichamelijke Opvoeding -Duits (Frans waren te weinig mensen voor) -Geschiedenis -Wiskunde -Economie |
Citaat:
|
ik doe prcies hetzelfde alleen met het hele vak duits, dus du1 & 2. bij mij is alles goed gegaan ook al was ik op de TL niet goed in wiskunde.
wiskunde a1 is te doen, vrijwel alles is te doen met de graische rekenmachine. wel een aanrader is om je tweede taal te kiezen wat je hetzelfre had als op de TL en ook zo je vak in het vrijedeel te kiezen. |
Trouwenssss
CKV1 sluit je af in de 4e, en is echt niet moeilijk.. * bij mij * ckv 2 & 3 schijnt pittig te zijn, vooral 2 omdat eigenlijk de ruime variant is van kunstgeschiedenis, en voor de mensen die niet oed zijn in beeldende vorming ( CKV 3 ) schijnt het zo te zijn dat je dit in kan wisselen voor examenvak Muziek. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien is biologie iets voor het vrije deel? Heb ik zelf ook gedaan, is wel veel. Maar het is te doen. CKV 2 is inderdaad best pittig en heel erg saai. Ik vond er nooit iets aan en je krijgt allerlei begrippen en termen die je moet kennen, maar waar je naderhand nooit meer iets aan hebt.
|
Citaat:
Het verschilt wel per school wat je kan kiezen als invulling voor CKV3. Tot dit jaar kon je bij mij op school alleen tekenen kiezen. Volgend jaar komt daar muziek en handvaardigheid bij en het jaar daarop drama. Dus niet iedere school biedt standaard meerder kunstvakken aan. |
Citaat:
offtopic: nog maar 29 uur les per week. :) Vraagje : wat mag je allemaal in je vrijedeel kiezen? |
bij ons zit in C&M wel economie 1
en ik heb dadelijk examen in Economie 1 Duits 1,2 Nederlands Engels Geschiedenis Tekenen (kunstgeschiedenis) |
Citaat:
Sorry. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb vwo C&M en geen economie1 in mijn profieldeel, maar kan iemand mij vertellen of het wel in het profieldeel kan, op vwo?
Citaat:
Anyway, ff iets anders: wij hebben op school helemaal geen ckv2,3 jullie boffen maar, jullie hebben de keuze :) |
Citaat:
|
Economie1 zit bij Havo in het profieldeel van C&M.
@TS: Je moet wel goed nadenken over je keuzes. Als je sinds de 2e geen Frans meer hebt gehad lijkt me het nogal lastig om dat in 4 havo wel weer te gaan volgen. Grote kans dat je daar een onvoldoende haalt. Als je Duits en Frans niet meer wilt kun je beter gaan denken over een ander profiel. Ik zou me nog eens goed laten informeren als ik jou was. :) |
Citaat:
|
Citaat:
VWO C&M ziet er bij ons zo uit: wa1 (verplicht, mag vervangen worden door wa12, wb1 en wb12) gs verplicht taal (fa/du/la/gr) taal of ander maatschappijvak (fa/du/la/gr/ak/ma/fi) kunstvak: te/mu/ha, ckv 2 en 3 hebben wij nog niet. |
Citaat:
|
sorry rekenen natuurlijk :D ben nog niet helemaal wakker
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ik net las, je hebt geen Frans in 4 Vmbo gehad?
Is het dan wel verstandig om Frans 1,2 te nemen op het havo? Of ga je bijlessen e.d. nemen? |
Ik denk dat het goed te doen is hoor. Het valt allemaal reuze mee qua hoeveelheid, bij mij dan toch...
In ieder geval succes ermee! |
dit is volgens mij heel erg goed te doen. als frans je makkelijk afgaat, en je wiskunde een beetje snapt is het goed te doen.
suc6 ermee. |
jemig.. ik vind het zo relaxed allemaal dat handvaardigheid bij vele mensen op school ook gewoon gekozen kan worden!
op de havo heb ik speciaal e&m gekozen omdat ik bij c&m MOEST kiezen tussen tekenen en muziek, terwijl dat beide gewoon een ramp is bij mij! Ik ga dus volgend jaar vwo doen, mocht in mijn diploma hebben, en ik ga dan wel c&m doen.. maar ik moet -omdat ik geen tekenen of muziek kies- duits2 hebben nu :mad: terwijl ik dat alleen in klas 2 en 3 op de havo heb gehad.. frans 2 had ik sowieso al, ook op de havo examen in gedaan .. en e&m kies ik niet weer want ik wil ec1 ipv ec1+2 en wisa1 ipv wisa1+2... dus jullie hebben geluk dat jullie handvaardigheid kunnen kiezen, want ik had dat ALLANG gedaan in dat geval.. :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32. |