![]() |
[VWO] N&T +bi2 < - > N&G
Ik ga nadat ik de HAVO afgemaakt heb (mag het hopen), naar het VWO...
Nu vroeg ik me af wat de voordelen van een NT profiel met daarbij biologie1,2 zijn tegenover een N&G profiel... Voor de meeste (lees alle) opleidingen die ik tot nu toe gezien heb is een N&G profiel al genoeg met daarbij wb1,2... Erg raar aangezien je, als je een N&T profiel zou doen, natuurkunde2 en scheikunde2 voor jan lul zou volgen... (Misschien dat de extra kennis van pas komt in toekomstige studies?) Wie helpt mij uit de brand ... :confused: |
Citaat:
|
Als je N&T + bio2 doet, heb je aan je verplichte studielast voldaan.
Als je enkel N&G doet, moet je wel nog extra vakken erbij nemen. Voor de toekomst..ach, ja...misschien wil je Natuurkunde/Scheikunde studeren? |
Ligt eraan wat je later wilt gaan doen. Je kunt bij N&G wiB2 erbij kiezen en dan kun je heel veel studies doen. In plaats daarvan kun je ook economie kiezen, dan kun je ook die kant uit. Ik zelf doe N&G met Latijn en sk2 in de vrije ruimte. Dat laatste eigenlijk alleen omdat ik nog 120 uur vol moest maken en ik scheikunde wel aardig vind, niet heel geweldig maar ok. Ik heb ook nagedacht over wiB2 maar achteraf ben ik blij dat ik dat niet gekozen heb. Dan moet je echt allemaal dingen gaan bewijzen (bijvoorbeeld waarom een cirkel rond is) en aangezien ik bewijzen haat... :D Nou ja, het is dus maar wat je wil en wat je leuk vindt!!
|
Voor scheikunde is N&G al genoeg...
Voor natuurkunde is een N&G profiel met enkel wb1,2 ook al voldoende... |
Citaat:
Als ik jou was zou ik gwoon voor nt&bi2 gaan, kun je wiskunde b2 ook nog laten vallen... |
Voor mensen die geen zin hebben in biologie1,2
|
Citaat:
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |