Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Gevochten voor een droom. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=844078)

Doodle! 18-05-2004 21:12

Gevochten voor een droom.

Weer eens wat van mij, niet veel boeiends maar toch:

Zachte zonnenstralen strelen,
het dichte bladerdek.
Hier en daar een straaltje licht dat doordringt
en de duisternis verlicht.
De knoppen van de bomen,
zingen hun lente lied.

Maar onder de bomen op de grond,
onder de bedorven bladen.
Ligt een zaadje weg gedoken,
vertrapt onder de aarde.
Haar licht gestolen door bomen,
die boven haar zacht fluisteren:

En een paar jaar later op die plek,
onder de grote boom.
Staat een boompje,
klein maar sterk.
Gevochten voor een droom.

ik is een kiwi 18-05-2004 21:20

hartstikke mooi, en wat nou niet veel boeiends. ik vind er een mooie gedachte achter zitten, ik weet niet of jij die ook zo bedoelde, maar ik vind hem mooi, en het loopt lekker en is ook sterk geschreven (y)

Anneka 19-05-2004 15:17

ja wat nou niet boeiend, juist een hartstikke goed gedicht. hij loopt prima, goed te begrijpen en je taalgebruik is erg goed. :D

Doodle! 19-05-2004 16:16

Bedankt allemaal. Vond 'm gisteravond niet zo heel veel hebben. Maar nu ik m nog een keer lees is 'ie wel een stuk beter :)

Anneka 19-05-2004 17:05

Citaat:

jeffsen_88 schreef op 19-05-2004 @ 17:16 :
Bedankt allemaal. Vond 'm gisteravond niet zo heel veel hebben. Maar nu ik m nog een keer lees is 'ie wel een stuk beter :)
\
zie je nou wel

Halogeen 19-05-2004 17:15

Citaat:

jeffsen_88 schreef op 18-05-2004 @ 22:12 :
Weer eens wat van mij, niet veel boeiends maar toch
aaaaaaandacht aaaaaaandacht aaaaaaandacht!

>.> gewoon schreeuwen om aandacht (en dan ook nog meisjes die erin trappen). Jammer, want je gedicht is écht leuk. Het heeft een mooie boodschap (beetje cliché, beetje feministisch, maar wel mooi) én zit goed in elkaar.

Vooral dat:
gevochten voor een droom

vind ik mooi.

1 ding. ik had bladen in bladeren veranderd.

Doodle! 19-05-2004 18:48

Citaat:

Halogeen schreef op 19-05-2004 @ 18:15 :

>.> gewoon schreeuwen om aandacht (en dan ook nog meisjes die erin trappen). Jammer, want je gedicht is écht leuk. Het heeft een mooie boodschap (beetje cliché, beetje feministisch, maar wel mooi) én zit goed in elkaar.

Vooral dat:
gevochten voor een droom

vind ik mooi.

1 ding. ik had bladen in bladeren veranderd.

:) Niet iedereen is helaas zo zeker van zichelf, en geloof me. Wanneer je 's avonds een gedicht over leest is het toch meestal minder dan wanneer je er later nog eens na kijkt. Beetje rare reactie van je ;)
Maarjah,
bedankt voor je compliment.

Citaat:

*geeft aandacht* Zo beter ;)

FreeZzze 19-05-2004 18:55

Het is gewoon f**kin' mooi. De woorkeuze vind ik echt super en ook hoe je alle dingen figuurlijk omschrijft :D. Deze zin vind ik het mooist:

Haar licht gestolen door bomen,
die boven haar zacht fluisteren:

Ga zo door!

Lisa 19-05-2004 19:18

Doe je eigenlijk nog meer met je gedichten dan alleen op internet zetten?

Doodle! 19-05-2004 19:19

nee :)

Lisa 19-05-2004 19:30

Citaat:

jeffsen_88 schreef op 19-05-2004 @ 19:19 :
nee :)
hm

Halogeen 20-05-2004 08:07

Citaat:

jeffsen_88 schreef op 19-05-2004 @ 19:48 :
Beetje rare reactie van je ;)
hmm ja, misschien wel een beetje. Maar als je zoiets schrijft als dit, en het dan terugleest, en als je dan nog denkt: nehhhh dit is niets, dan klopt er toch iets niet, want of je bent gewoon niet eerlijk tegenover jezelf, of je kunt het nog veel beter. Als dat laatste het geval is, dan ben ik heel erg benieuwd wat je schrijft als je schittert :D

Doodle! 20-05-2004 08:40

Citaat:

Halogeen schreef op 20-05-2004 @ 09:07 :
hmm ja, misschien wel een beetje. Maar als je zoiets schrijft als dit, en het dan terugleest, en als je dan nog denkt: nehhhh dit is niets, dan klopt er toch iets niet, want of je bent gewoon niet eerlijk tegenover jezelf, of je kunt het nog veel beter. Als dat laatste het geval is, dan ben ik heel erg benieuwd wat je schrijft als je schittert :D
Ik ben heel erg moeilijk tegen over mezelf kwa dingen goed vinden, cijfer mezelf vaak weg' ben niet belangrijk ' :) Groei er langzaam overheen maar kan niet snel iets goed vinden van mezelf. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.