![]() |
Gevochten voor een droom.
Weer eens wat van mij, niet veel boeiends maar toch:
Zachte zonnenstralen strelen, het dichte bladerdek. Hier en daar een straaltje licht dat doordringt en de duisternis verlicht. De knoppen van de bomen, zingen hun lente lied. Maar onder de bomen op de grond, onder de bedorven bladen. Ligt een zaadje weg gedoken, vertrapt onder de aarde. Haar licht gestolen door bomen, die boven haar zacht fluisteren: En een paar jaar later op die plek, onder de grote boom. Staat een boompje, klein maar sterk. Gevochten voor een droom. |
hartstikke mooi, en wat nou niet veel boeiends. ik vind er een mooie gedachte achter zitten, ik weet niet of jij die ook zo bedoelde, maar ik vind hem mooi, en het loopt lekker en is ook sterk geschreven (y)
|
ja wat nou niet boeiend, juist een hartstikke goed gedicht. hij loopt prima, goed te begrijpen en je taalgebruik is erg goed. :D
|
Bedankt allemaal. Vond 'm gisteravond niet zo heel veel hebben. Maar nu ik m nog een keer lees is 'ie wel een stuk beter :)
|
Citaat:
zie je nou wel |
Citaat:
>.> gewoon schreeuwen om aandacht (en dan ook nog meisjes die erin trappen). Jammer, want je gedicht is écht leuk. Het heeft een mooie boodschap (beetje cliché, beetje feministisch, maar wel mooi) én zit goed in elkaar. Vooral dat: gevochten voor een droom vind ik mooi. 1 ding. ik had bladen in bladeren veranderd. |
Citaat:
Maarjah, bedankt voor je compliment. Citaat:
|
Het is gewoon f**kin' mooi. De woorkeuze vind ik echt super en ook hoe je alle dingen figuurlijk omschrijft :D. Deze zin vind ik het mooist:
Haar licht gestolen door bomen, die boven haar zacht fluisteren: Ga zo door! |
Doe je eigenlijk nog meer met je gedichten dan alleen op internet zetten?
|
nee :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42. |