![]() |
iemand ervaring met...
.. marshall jackhammer/digitech metalmaster/boss MT2 stompboxjes?
Wil distortion pedaaltje d'erbij hebben, maar ben door al die bomen het bos een beetje kwijt geraakt :rolleyes: Boss metalzone heb ik al geprobeerd, maar als ik tussen drie pedaaltjes moest kiezen (Boss MT-2, Digitech Metalmaster en Marshall Jackhammer weet ik het niet) Ik zoek een overdreven stevige distortion, dus als jullie ervaring hebben met een van die drie pedaaltjes, ik kan wel wat advies gebruiken :) |
tips?
1 Koop geen metalzone want die klinkt als een zaag 2 Neem als sig iets anders dan een slechte large-slogan |
spijtme :(
|
Pff, heb ook wel wat advies nodig als ik echt professioneel wil gaan spelen met m'n bandje hehe
|
Ik heb de Jackhammer. Het hangt er helemaal vanaf wat je ermee wilt, marshall profileert het pedaal als "Extreme distortion" wat ik wel mee vind vallen.
Je kan er het oude metallica geluidje (dus relatief lomp) vrij precies mee nabootsen, maar voor het schelle (metal)werk kan je beter een Boss kopen. Het mooie aan de Jackhammer is dat je kan kiezen uit 2 verschillende soorten scheur nl. overdrive en distortion. De eerste is mooi voor het wat stevigere scheurwerk, de tweede is leuk voor het ouderwets aanvoelende scheur geluid (Hendrix, Doors maar ook bv. geluid van Mama Said van Lenny Kravitz). Ik weet niet wat je ermee wil doen. Ik heb de Jackhammer gekocht voor het vollere geluid en de mogelijkheid te switchen van scheurgeluid. Hij bevalt mij in ieder geval prima. |
Ik zoek brute, maar toch all-round the gebruiken, distortion. :)
Speel niet alleen heavy-metal maar ok hard-rock e.d. :D |
Citaat:
Qua stijl gebruik ik m'n pedaal van Hendrix - In Flames en alles wat daar tussen zit :cool: |
Gewoon naar de plaatselijke muziekboer en uitproberen. Niemand heeft dezelde smaak qua geluid en wat distortion (eigenlijk alle effecten) betreft, zijn er teveel verschillende om op de meningen van anderen af te gaan.
|
onze gitarist heeft een boss metalzone in combinatie met een war(p) - 7 versterker, en heeft een prima geluid voor metalcore/mosh
daarmee, erg vet en zompig geluid |
Vet en zompig? Hmmm dat krijg ik al uit m'n versterkertje... (H&K Attax Tour Reverb)
Ik zoek meer 'vet en m'n oren bloeden' om daarna 'relaxt en schril je trommelvliezen t verpulveren' Um... ja... Maar toch bedankt :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35. |