![]() |
over gaan of niet???
Ik zit nu in vwo-5. Nu heb ik even een vraagje. Bij ons is het zo dat je de cijfers van de vijfde klas mee neemt naar de 6e en die dus gelden voor je einddiploma. als ik aan het einde van dit jaar 3 keer een 5.5 heb en verder allemaal hoger dan een 6, wat moet ik dan doen? blijven zitten of over gaan. Het zijn wel de vakken waar ik moeite mee heb!
|
Een 5,5 is toch een voldoende? Waarom zou je er dan in vredesnaam voor kiezen om over te gaan? Als je volgend jaar ook drie keer een 5,5 staat, dan wordt dat gewoon een 6 op je diploma (dat was vroeger iig zo) en ben je dus geslaagd. Er zijn mensen die met (veel) minder goede lijsten over gaan en het ook gewoon halen.
|
Gewoon doen, ik heb 3en gestaan in de 5e (y)
|
Je kunt beter je examenjaar opnieuw doen dan de 5e hoor:)
Examenjaar is veel relaxter ;) |
gewoon doen!
waarschijnlijk heb je ook nog een toetsweek, dus als je die goed leert sta je alles weer goed (y) en 3x een 5,5 is echt niet zo'n ramp hoor :) |
Citaat:
|
Citaat:
ga gewoon lekker door, als je zakt voor je examen kan je altijd nog een jaar overdoen. |
ik zou gewoon overgaan tenzij ik nu al weet dat ik een lotingstudie wil gaan doen. Dan zou ik overwegen te blijven zitten, mits dat de kans op een hogere lotingsklasse sterk verhoogd. Voor alle niet-lotingsstudies dus: gewoon overgaan. Ze kijken later toch niet meer naar je lijsten, als je maar 'n diploma kunt laten zien.
|
Nou, meer reacties dan ik had verwacht! Jullie hebben wel gelijk hoor! IK moet niet zeiken, ik heb voldoendes en dat moet goed genoeg zijn. Ik denk denk ook wel dat het examenjaar overdoen beter is dan de 5e! Nou, bedankt allemaal!
groetjes mira_Love |
Citaat:
maar gewoon lekker overgaan idd. Een 5.5 is precies goed. En je kan eventueel voor de toetsen in de 6e nog iets harder gaan leren om je cijfer toch nog iets hoger te maken. |
Gewoon overgaan natuurlijk.
|
Gewoon overgaan, misschien haal je in je examenjaar betere punten. En blijven zitten kun je altijd nog, mocht je het niet halen. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14. |