![]() |
'Amerikaans toestel vuurt op bruiloft in Irak: 40 doden'
'Amerikaans toestel vuurt op bruiloft in Irak: 40 doden' 19-05-2004
Een Amerikaanse legerhelikopter heeft woensdag het vuur geopend op een bruiloft in het westen van Irak en daarbij ruim veertig mensen gedood. Iraakse functionarissen hebben dit bekendgemaakt. Het Amerikaanse leger zei het bericht niet te kunnen bevestigen en stelde een onderzoek in. Een politieman in de stad Ramadi, Ziyad el-Jbouri, zei dat bij de aanval tussen de 42 en 45 doden waren gevallen, onder wie vijftien kinderen en tien vrouwen. Het incident zou hebben plaatsgevonden rond 02.45 uur lokale tijd in een afgelegen woestijngebied bij de grens met Syrië en Jordanië. Een arts in het ziekenhuis van Ramadi sprak van 45 doden. Het in Dubai gevestigde televisiestation Al Arabiya meldde dat bij de aanval ruim twintig doden en tien gewonden waren gevallen. Irakezen zeiden dat de bruiloftsgangers zoals gebruikelijk bij dergelijke festiviteiten in de lucht hadden gevuurd. De Amerikanen zouden hebben gedacht dat zij onder vuur werden genomen. Er waren twee huizen vernietigd. Associated Press Television News verkreeg videobeelden van het incident waarop een vrachtwagen te zien viel met verscheidene lijken. De meeste lichamen waren in dekens gehuld, maar ten minste acht waren onbedekt, onder wie verscheidene kinderen. Er waren ook opnamen van grafdelvers bij Ramadi, een bolwerk van het verzet tegen de coalitietroepen in Irak. Bron: nieuws.nl Ik wist niet goed of ik het bij een bestaand topic kwijt kon dus verplaats hem als dat nodig is. Maar er is dus weer eens "per ongeluk" er op los geschoten...wie gaat hier voor boeten? |
Je bent ook een idioot als je in een land waar er oorlog heerst vanwege vreugde in de lucht gaat schieten, maar toch. Tjah, de zoveelste slachtoffers van deze zinloze oorlog (n).
|
Citaat:
|
Een Amerikaanse legerhelikopter heeft woensdag het vuur geopend op een bruiloft in het westen van Irak en daarbij ruim veertig mensen gedood.
Zeker tien Palestijnen zijn woensdag in de Gazastrook om het leven gekomen toen de Israëlische strijdkrachten (met o.a. helikopters) een vreedzame rouwmars onder vuur namen. Hehe. Bush en Sharon. Geweldig stel... :s :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu zitten ze allebei dus met precies hetzelfde probleem, min of meer. :p |
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gadverdamme zeg, wat een trieste zooi.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar. Ik wil wel meerdere kanten van het verhaal horen. Jullie geloven natuurlijk helemaal niet wat in persberichten van het Amerikaanse leger staat. Nu geef ik toe dat dat misschien niet altijd geheel objectief en correct is, maar is er een reden om bepaalde Irakese bronnen wél te geloven en CENTCOM niet? In mijn ogen niet. Ik geef geen definitief oordeel voordat ik beide kanten van het verhaal ken. ;) Want het kan best zijn dat er in die begrafenismars bv. mensen met geweren en granaatwerpers liepen. Tja, daar wordt op geschoten, en dáár heb ik niets op tegen. Ik heb er wél iets op tegen als blijkt dat de bron waarvan bovenstaand nieuwsbericht afkomstig is objectief en correct blijkt te zijn en er een zekere kern van waarheid in het bericht schuilt. |
kut
was ook al iets dergelijks in afghanistan een hele tijd terug :( |
ff ontopic:
Je bent niet wijs als je in een land dat in een oorlogssituatie verkeerd van vreugde in de lucht gaat schieten. Het kan dan wel een gewoonte zijn in dat land, maar als ze te stom en te koppig zijn om te beseffen dat ze in een oorlogsgebied wonen, ben ik niet rouwig om de gevallen doden. |
Citaat:
Hoe kun je dit nou op deze manier af proberen te doen als een stommigheidje. (n) |
Citaat:
Ik had zelf in gedachten dat de Amerikanen terugtrekken en de VN het overneemt. Amerika betaalt dan de kosten. Dit is natuurlijk niet realiseerbaar, maar ik vind het wel interessant. Zo zou het eigenlijk moeten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat zal die terroristen leren met Bush te fucken.
:rolleyes: |
Citaat:
|
Die troepen daar worden zelf ook een beetje overspannen van de situatie geloof ik. Volslagen paranoïde. Een soort Vietnam-syndroom tijdens de oorlog.
|
Wie wordt er dan ook soldaat...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die Amerikanen zijn te stom om zich eens grondig te verdiepen in de cultuur en gewoontes van de bevolking van het land dat ze zomaar binnenvallen.
Maar de Irakezen zijn te stom om te beseffen dat uit vreugde zomaar in de lucht schieten een domme gewoonte is. Ook in verband met ongunstig terugvallende kogels. |
Citaat:
|
http://www.cnn.com/2004/WORLD/meast/...ain/index.html
Citaat:
|
klote vs
|
En ja, er worden mensen opgetrommeld die niet in actieve dienst zitten. Zoals studenten die slechts om een beurs te krijgen een soort contract met het leger hebben gesloten.
|
Citaat:
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: |
CNN is best aardig betrouwbaar, ja. Ze zullen iig geen complete onzin dingesen, hoe zeg je dat, berichten :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Edit: er stond niet apache, maar legerhelicopter, my bad. |
Citaat:
|
Citaat:
De Amerikanen zullen echter niet vertrekken, omdat de reden dat de oorlog is begonnen (olie) ook een reden is om er te blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat hoorde ik op het nieuws... Dus je moet het maar geloven, en als je dat niet wil... dan niet. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, wees blij dat ik niet Fox News gebruikte. |
Citaat:
|
'Amerikaanse soldaten beschoten ons een voor een'
Bron: The Guardian / ANP Het bloedbad dat Amerikaanse militairen aanrichtten bij een bruiloft in het Iraakse Mukaradeeb, zou volgens de bruiloftsgasten met opzet gedaan zijn door de Verenigde Staten. Ooggetuigeverslagen in de Britse krant The Guardian bevestigen dit. Bij de aanval werden 42 bruiloftsgasten gedood, onder wie elf vrouwen en veertien kinderen. Haleema Shibab (30) vluchtte met haar drie kinderen op het moment dat Amerikanen de trouwlocatie begonnen te beschieten. Volgens de vrouw schoten de Amerikanen op iedereen, één voor één. Twee kinderen van haar werden gedood. Toen in haar buurt een granaat explodeerde, brak zij beide benen. Meerdere getuigen bevestigen het verhaal van Shibab. Volgens James Mattis, brigadier generaal in het Amerikaanse leger werden ze beschoten, waarop ze terugschoten. Daarnaast vroeg hij zich af waarom er een bruiloft ver (130 kilometer) van de dichtsbijzijnde bewoonde wereld gehouden moest worden. Mede hierom blijft hij bij het standpunt dat het twee dozijn bewapende milities moesten zijn, in plaats van een bruiloft. http://frontpage.fok.nl/ |
Tja er zijn weer eens onschuldige doden gevallen, erg zielig allemaal. Maar in elke oorlog vallen er onschuldige doden en let's face it wanneer de Amerikanen daar nooit heengegaan waren zouden er onder het beleid van Sadam nog veeeeel meer onschuldige doden gevallen zijn bovendien zou ik me dan ook nog een heel stuk minder veilig gevoeld hebben. Hoe meer dictators uitgeschakeld worden hoe beter. Nu weet ik dat velen Bush ook als een oorlogszuchtige dictator zien en tsjah hij houd idd wel van geweld maar ik heb liever Bush dan een of andere islamitisch extremistische idioot.
|
Citaat:
|
Citaat:
Btw. Saddam was geen moslim, hij probeerde het volk aan zijn zijde te krijgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54. |